Köpråd: Bmw 130i eller Golf gti mk6 (dsg)

Rickybobby
5 juli 2016 · 6 Inlägg

Som rubriken säger, jag undrar om det är någon som kört båda eller ägt båda bilarna?

Vilken är roligast?

bäst kvalité?

kommer äga bilen i några år och det kommer vara min enda bil och köras året om!

vad säger ni?

Mvh Pontus

dasboot
5 juli 2016 · 441 Inlägg

Om du äger en 330i e46 idag så är nog en 130/135i eller en 123d ett vettigt byte. Om du gillar hur din bmw är idag

SportPilot Ubåtsingenjör
5 juli 2016 · 7 232 Inlägg

jag säger ganska tippat BMW !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rickybobby
5 juli 2016 · 6 Inlägg

dasboot skrev:
Om du äger en 330i e46 idag så är nog en 130/135i eller en 123d ett vettigt byte. Om du gillar hur din bmw är idag

Jo det är sant jag vet liksom mer vad jag får och det är fina motorer, men golfen känns mer modern, och är nyfiken på dsg lådan, blir så kluven..

Evildan
5 juli 2016 ·

Ingen av dessa är ngn av mina val men folkvagnsprodukt med DSG skulle jag inte ta i ens med tio tänger och dubbla svetshandskar.

Njut ni som läser vad jag brukar skriva för detta är inte vanligt återkommande. wink

TS, köp en BMW.

Senast redigerat av Evildan (5 juli 2016)

Rickybobby
6 juli 2016 · 6 Inlägg

Jag är även öppen för andra förslag, om någon har tips! smile

Jokabsson
6 juli 2016 · 1 177 Inlägg

Volkswagen har extremt sköna manuella lådor. Hade valet stått mellan 130i och GTI manuell så är det svårare. Du får en mycket bättre utrustad GTI med lägre miltal än en BMW för samma pris. Dock hade jag nog ändå valt BMWn.. Bakhjulsdriften och körupplevelsen är mer engagerande. Även om GTI är en bra bil så är det ju "bara" en Golf i grunden.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang