Läckande plugg i däck, hur länge ska de hålla, fixa själv?

caromania Forummoderator
14 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:

Vettemannen skrev:
Vi fick punktering på Viton för några år sedan. Hål så man fick in tummen och inte finns det reservhjul inte. Men en massa klet och en liten kompressor. Vad gör de sakerna för nytta när man har ett tumstort hål. Det blev bärgare till gummiverkstan!!!

/Benny

Och när däcket small önskade du att du hade pluggat gummi (i stället för juridik) så du visste hur du skulle tackla problemet? :P

Ja typ.... ;)
Men avsaknaden av reservhjul var stor då. Det blev nytt däck. Tror faktiskt att det finns originaldomkraft i Viton men som sagt inget reservhjul vilket är märkligt för en Vito är inte gratis.

/Benny

Ganska slappt kan erkännas, men det är ju många "nya" bilar som även har nödreserv. Lite trist och ordinärt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
15 juli 2016 ·

Den som myntade utrycket "Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar." måste gjort det före Rorys..förlåt Auto-mans tid.
Lämnar tråden.

Auto-man
15 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:
Den som myntade utrycket "Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar." måste gjort det före Rorys..förlåt Auto-mans tid.
Lämnar tråden.

Om andra tramsar utöver TS kan jag dessvärre inte styra, svarar bara på allt OT. Ingen har funnit fel på första frågan.

Tänkte själv lämna tråden då det inte går att blocka OT, men det kan ju även komma svar på det jag frågat så man måste kolla.

Senast redigerat av Auto-man (15 juli 2016)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
15 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

Evildan skrev:
Den som myntade utrycket "Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar." måste gjort det före Rorys..förlåt Auto-mans tid.
Lämnar tråden.

Om andra tramsar utöver TS kan jag dessvärre inte styra, svarar bara på allt OT. Ingen har funnit fel på första frågan.

Tänkte själv lämna tråden då det inte går att blocka OT, men det kan ju även komma svar på det jag frågat så man måste kolla.

Redan i inlägg 14 börjar du jiddra OT i vanlig ordning om din hustru så släpp skitsnacket att du enbart svarar på OT. mad
BTW,  Du som påstår dig ha läst juridik bör ha koll på mitt och ditt inom äktenskapet, finns ingen din eller hustruns bil då ni delar det ekonomiska intresset i dom. Givetvis under förutsättning att det inte skrivs ett separat dokument om detta. hmm

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 juli 2016 · 17 523 Inlägg

En gammal läckande plugg i ett däck som är slut? 3 sidor? Seriöst?

Jag förstår om man inte har pengar men nog kan det kanske lånas lite och fixa däcket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
JohnMayLives Avstängd
15 juli 2016 · 642 Inlägg

Den här Rorys/Auto-Man är ett original utan like... En pyspunka efter lagning löser man på något av följande vis:
1: Reklamation (om det läcker "direkt" efter lagningen)
2: Gör om lagningen om det hållit "ett tag", alternativt kollar om man fått pyspunka på ett nytt ställe?
3: Köper nytt däck
4: Startar en tråd i ämnet på garaget.org o gör sig till allmänt åtlöje...?

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 juli 2016 · 17 523 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Den här Rorys/Auto-Man är ett original utan like... En pyspunka efter lagning löser man på något av följande vis:
1: Reklamation (om det läcker "direkt" efter lagningen)
2: Gör om lagningen om det hållit "ett tag", alternativt kollar om man fått pyspunka på ett nytt ställe?
3: Köper nytt däck
4: Startar en tråd i ämnet på garaget.org o gör sig till allmänt åtlöje...?

Jag känner 2 personer som är fruktansvärt omständiga men jämfört med Auto-man framstår dessa som rena genier. Är det ett troll eller vad?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 juli 2016 · 2 972 Inlägg

Klart du ska leta upp kvittot och åka till verkstaden som satte pluggen, reklamera och domedera över undermålig kvalitet.
Det står i konsumentköplagen att det är livstids garanti på plugg-lagade däck! Och då snackar vi inte däckets eller pluggens livslängd, utan livslängden på juristen som är gift med kvinnan som äger bilen vars däck börjat pysa efter sisådär ett år, men bara när den står i garaget och svärföräldrarna ska åka med.
Auto-man borde kräva 4 nya däck, med fälgar som plåster på såren, och allt monterat, balanserat samt inkl däckhotell i samma antal år som garantin på pluggen.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 juli 2016 · 14 077 Inlägg

matteeee skrev:
Klart du ska leta upp kvittot och åka till verkstaden som satte pluggen, reklamera och domedera över undermålig kvalitet.
Det står i konsumentköplagen att det är livstids garanti på plugg-lagade däck! Och då snackar vi inte däckets eller pluggens livslängd, utan livslängden på juristen som är gift med kvinnan som äger bilen vars däck börjat pysa efter sisådär ett år, men bara när den står i garaget och svärföräldrarna ska åka med.
Auto-man borde kräva 4 nya däck, med fälgar som plåster på såren, och allt monterat, balanserat samt inkl däckhotell i samma antal år som garantin på pluggen.

lollol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
15 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

matteeee skrev:
Klart du ska leta upp kvittot och åka till verkstaden som satte pluggen, reklamera och domedera över undermålig kvalitet.
Det står i konsumentköplagen att det är livstids garanti på plugg-lagade däck! Och då snackar vi inte däckets eller pluggens livslängd, utan livslängden på juristen som är gift med kvinnan som äger bilen vars däck börjat pysa efter sisådär ett år, men bara när den står i garaget och svärföräldrarna ska åka med.
Auto-man borde kräva 4 nya däck, med fälgar som plåster på såren, och allt monterat, balanserat samt inkl däckhotell i samma antal år som garantin på pluggen.

lollol

/Benny

Så är det!!

Rory, gör nu som matteeee skrev.

Muttley
15 juli 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
En gammal läckande plugg i ett däck som är slut? 3 sidor? Seriöst?

Jag förstår om man inte har pengar men nog kan det kanske lånas lite och fixa däcket?

Är de inte ekonomiforum man bör läsa då om man inte har råd att fixa ett däck?   De är ju ändå en liten kostnad i sammanhanget smile

Auto-man
15 juli 2016 · 551 Inlägg

Idag gäller Nice om den som inte var nice mad

Sedan kommer en lektion i Konsumenträtt cool

OT visst är kvinnlig friidrott tjusigt, så nu har jag inte tid med er winkrollneutral

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
IceEyes Varningar: För många..
16 juli 2016 · 2 552 Inlägg

Tråd låst


//Dyngfull och självutnämnd moderator!!!

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Auto-man
16 juli 2016 · 551 Inlägg

Uppblåst

/Nykter men sömnig drogbekämpare efter kuppen i Turkiet live, jag var där.

Senast redigerat av Auto-man (16 juli 2016)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
16 juli 2016 ·

Auto-man skrev:
Uppblåst

/Nykter men sömnig drogbekämpare efter kuppen i Turkiet live, jag var där.

Aha, det var en turkisk däcknasare som pluggade, klokt att låta honom ta sitt ansvar och fixa pluggen.

Ils sont fous ces turcs!!

JohnMayLives Avstängd
16 juli 2016 · 642 Inlägg

Perfa att du är i Turkiet Auto-man! Är det någon mer än jag som önskar att president Erdogan får för sig att Auto-man tillhör kuppmakarna o ser till att även han "får betala ett högt pris"? Jag tror man kan lämna tips anonymt big_smile ?

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Muttley
16 juli 2016 ·

JohnMayLives skrev:
Perfa att du är i Turkiet Auto-man! Är det någon mer än jag som önskar att president Erdogan får för sig att Auto-man tillhör kuppmakarna o ser till att även han "får betala ett högt pris"? Jag tror man kan lämna tips anonymt big_smile ?

De är väl mer synd internet inte slogs ut isåfall big_smile

Auto-man
16 juli 2016 · 551 Inlägg

Live i TV och jag var där för länge sedan, håller mig inom EU.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Mack Forum- och sitemoderator
16 juli 2016 · 26 167 Inlägg

Och där kom låsningen..
Tror TS nämligen fick svaret på sin fråga för länge sedan.

Med vänlig hälsning mod.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang