Hur lång tid ta det med att ägarbytet går igenom ?

Chrisi
7 augusti 2016 · 16 Inlägg

som sagt undra jag hur lång tid det tar innan ett ägarbytet registreras hos transportstyrelsen ?
har nämligen köpt en bil förra söndagen ( 31.07.2016) och inte fått några papper än och står inte häller som ägare på bilen än när jag kollade i appen.

zleepy Trucker
7 augusti 2016 · 1 392 Inlägg

Då har ägarbytet mest troligt inte gått igenom och den gamla ägaren fått papper om det, du får kontakta den du köpte fordonet av och göra det i appen istället, så går det direkt...

det ska annars gå direkt när dom fått in ägarbytespappret...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Chrisi
7 augusti 2016 · 16 Inlägg

har försökt att kontakta honom men han svara inte så jag vet inte riktigt vad jag ska göra och vem jag ska vända mig till så att bilen blir min på pappret med

Severin
7 augusti 2016 · 1 587 Inlägg

Köpte du den privat eller bilhandlare ?

simlar
7 augusti 2016 · 5 528 Inlägg

Om det tar mer än 7dagar innan ägarbytespappret kommer in så går ägarbytet ej igenom.

Men går ägarbytet ej igenom så kommer ägaren få brev hem om det och även du kommer få brev hem om det.
Dock det enda som står i brevet är att du ska kontakta den du köpt bilen av för att göra ett nytt försök att göra ägarbytet.

Så får du inte kontakt med den du köpte bilen av har du inte mycket till val än att åka hem till personen.

Ett tips i framtiden är att göra ägarbytet direkt i transportstyrelsen-appen, då går ägarbytet igenom direkt.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Chrisi
7 augusti 2016 · 16 Inlägg

jag köpte bilen privat



jaha okey jag har inte fått nån brev men det kanske kommer den här veckan

tack för tippset ska nog göra det i framtiden smile

Slash Saabifierad
8 augusti 2016 · 2 026 Inlägg

Får du ingen kontakt med personen i fråga, prata med personens föräldrar, brukar ofta vara väldigt effektivt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
it_mutt Avstängd
8 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Du skriver att du inte står som ägare i appen, men om du loggar in på transportstyrelsens hemsida och kollar där? När står senaste ägarbytet då?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
tobbeh78 !
8 augusti 2016 · 543 Inlägg

Vem posta ägarbytet?
När jag köper en bil och bilägaren inte vill lämna ifrån sig papperna så har jag alltid åkt gemensamt till ett ställe där vi kan posta det, då slipper man allt jidder med att papper inte blir inskickade etc.

Trött och bitter?? javisst!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 066 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Vem posta ägarbytet?
När jag köper en bil och bilägaren inte vill lämna ifrån sig papperna så har jag alltid åkt gemensamt till ett ställe där vi kan posta det, då slipper man allt jidder med att papper inte blir inskickade etc.

Så brukar jag oxå göra om det är en främmande människa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Fryxell
11 augusti 2016 · 189 Inlägg

Köper och säljer numer bara via appen "Mina fordon" funkar perfekt och allt blir klart när man står bredvid varandra.

///M
Micoway
11 augusti 2016 · 296 Inlägg

Här kan man se alla ägare om man uppger sin egen e-post...

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 augusti 2016 · 14 066 Inlägg

Micoway skrev:
Här kan man se alla ägare om man uppger sin egen e-post...

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/

Jag såg bara mig själv samt 2 tidigare ägare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zleepy Trucker
11 augusti 2016 · 1 392 Inlägg

Du har väl ägt fordonet länge och därför smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Jlow
7 april · 2 Inlägg

Folk skriver att det är olagligt? Men är all försäljning via papper olagligt då?

Jag menar skriver båda under på papper och det skickas iväg en söndag. Så har ju inget ägarbyte heller skett?

Utan det sker typ tisdag i bästa fall när dom får papper på transportstyrelsen. Eller räknas ägarbytet den dagen man skriver under och skickar? Men att det registreras först tisdag i systemet?

Muskelbil
7 april · 340 Inlägg

Jlow skrev:
Folk skriver att det är olagligt? Men är all försäljning via papper olagligt då?

Jag menar skriver båda under på papper och det skickas iväg en söndag. Så har ju inget ägarbyte heller skett?

Utan det sker typ tisdag i bästa fall när dom får papper på transportstyrelsen. Eller räknas ägarbytet den dagen man skriver under och skickar? Men att det registreras först tisdag i systemet?

https://www.transportstyrelsen.se/sv/va … /Agarbyte/

Där får du svar på alla dina frågor

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april · 17 503 Inlägg

Jlow skrev:
Folk skriver att det är olagligt? Men är all försäljning via papper olagligt då?

Jag menar skriver båda under på papper och det skickas iväg en söndag. Så har ju inget ägarbyte heller skett?

Utan det sker typ tisdag i bästa fall när dom får papper på transportstyrelsen. Eller räknas ägarbytet den dagen man skriver under och skickar? Men att det registreras först tisdag i systemet?

Grattis till att väcka liv i en 8 år gammal tråd!

Men ägarbytet räknas från den dagen papper är underskrivna. Numera rekommenderar jag att byta ägare via appen. Då går det på minuten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
7 april · 340 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Jlow skrev:
Folk skriver att det är olagligt? Men är all försäljning via papper olagligt då?

Jag menar skriver båda under på papper och det skickas iväg en söndag. Så har ju inget ägarbyte heller skett?

Utan det sker typ tisdag i bästa fall när dom får papper på transportstyrelsen. Eller räknas ägarbytet den dagen man skriver under och skickar? Men att det registreras först tisdag i systemet?

Grattis till att väcka liv i en 8 år gammal tråd!

Men ägarbytet räknas från den dagen papper är underskrivna. Numera rekommenderar jag att byta ägare via appen. Då går det på minuten.

Nej det stämmer inte!!!
Pundar alla medlemmar här?????
Kommer papper in för sent räknas inte datumet utan när papper kommer in
Står tydligt i länken jag gjorde

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april · 17 503 Inlägg

Muskelbil skrev:

Hybrid_ skrev:

Jlow skrev:
Folk skriver att det är olagligt? Men är all försäljning via papper olagligt då?

Jag menar skriver båda under på papper och det skickas iväg en söndag. Så har ju inget ägarbyte heller skett?

Utan det sker typ tisdag i bästa fall när dom får papper på transportstyrelsen. Eller räknas ägarbytet den dagen man skriver under och skickar? Men att det registreras först tisdag i systemet?

Grattis till att väcka liv i en 8 år gammal tråd!

Men ägarbytet räknas från den dagen papper är underskrivna. Numera rekommenderar jag att byta ägare via appen. Då går det på minuten.

Nej det stämmer inte!!!
Pundar alla medlemmar här?????
Kommer papper in för sent räknas inte datumet utan när papper kommer in
Står tydligt i länken jag gjorde

Ok. Noterat. 10 dagar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 april · 13 748 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Muskelbil skrev:

Hybrid_ skrev:

Grattis till att väcka liv i en 8 år gammal tråd!

Men ägarbytet räknas från den dagen papper är underskrivna. Numera rekommenderar jag att byta ägare via appen. Då går det på minuten.

Nej det stämmer inte!!!
Pundar alla medlemmar här?????
Kommer papper in för sent räknas inte datumet utan när papper kommer in
Står tydligt i länken jag gjorde

Ok. Noterat. 10 dagar.

ja man kan bakdatera 10dagar väldigt praktiskt när man åker väldigt förfort vid en fartkamera..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang