spolarbehållare volvo 850

thorsens
23 september 2016 · 92 Inlägg

hej! skulle byta spolarpump, gick lätt att ta loss den gamla  men får inte dit den nya begagnade som är exakt likadan. trodde den satt där men när jag fyllde på spolarvätska så rann det ut på backen direkt. såg nu att i hålet i spolarbehållaren fattas något så pumpen fastnar inte. är det nåt gummi eller något som skall sitta där? finns det att köpa löst på volvo bilia kanske. c-g

Senast redigerat av thorsens (24 september 2016)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 september 2016 · 14 077 Inlägg

thorsens skrev:
hej! skulle byta spolarpump, gick lätt att ta loss den gamla  men får inte dit den nya begagnade som är exakt likadan. trodde den satt där men när jag fyllde på spolarvätska så rann det ut på backen direkt. såg nu att i hålet i spolarbehållaren fattas något så pumpen fastnar inte. är det nåt gummi eller något som skall sitta där? finns det att köpa löst på volvo bilia kanske. c-g

Hur satt den andra då? Titta på den gamla pumpen om inte gummit eller vad det är sitter kvar på den pumpen. Eller så kan gummit eller vad det är ramlat ner och lagt sig nånstans på motorn. Du måste ju haft nåt där när den gamla pumpen satt fast.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
thorsens
24 september 2016 · 92 Inlägg

hej! skruvade loss spolarvätskebehållaren, och mycket riktigt den korta gummitätningen som pumpen ska sitta i hade åkt in i behållaren. så jag tog loss silen på behållaren och tog ut gummitätningen. så det var det som var felet. satte nu på tätningen direkt på pumpen och sen fast i behållaren. hoppas att jag kommer ihåg vart slangen från pumpen satt någonstans, samt den andra slangen från behållaren. vet du var dom ska sitta så sänd gärna in en bild på det, eller förklara placeringen av slangarna.  har kollat på nätet men inte hittat någon beskrivning av detta. tacksam för hjälp  c-g

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 september 2016 · 14 077 Inlägg

Näe jag vet inte detta utan ville bara tala om vad som kunde ha hänt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang