BMW 535d ibs problem eller likande? Skumma elfel

sge701
2 november 2016 · 9 Inlägg

Hej, har en BMW 535d E60 ifrån 2005 rullat 27,000 mil. Haft bilen i ca 2 veckor och den har bara strulat.

Börjar med att jag åker på motorvägen och hur mycket varningslampor som helst börjar lysa. Kör intill kanten och stänger av bilen för att pröva starta om den, men då är den tvär död. Misstänkte att batteriet hade dött, vilket stämde mätte de på en bensinmack och de var kortslutning i de.. (Var 2 veckor gamalt batteri, dock ej inkodat) Köpte nytt batteri bytte de på fel sätt utan att ha el tillkopplat till bilen, aribage lampan började lysa efter de. Efter ca 40 min bilfärd så kom de upp transmission fault, de gjorde att jag kunde lägga i växlarna utan att hålla nere brommsen. Men de försvann efter jag startat om bilen.

Dagen efter så lät jag en polare med Autocom släcka lampan åt mig och koda in batteriet, den var släkt i ca en dag innan den började lysa igen.

Men nu till nästa problem efter ca 20 minuters körande (Bara första gången på dagen) Så slutar min ABS, Servo, Antisladd och lite annat skit fungera. Blinkar till i displayen och så blir de diskbelysning i instrumentpanelen samt att hastighetsmätaren & förbrukningsmätaren slutar fungera. Har 5 mil till jobbet blir så här efter ca halva vägen, låter bilen stå några timmar och efter de är de bara min airbage lampa som lyser..

Har beställt Carly som jag tänkte se ifall jag hittar felet med. Tycker inte de verkar något mekaniskt som någon rem eller generator för jag har kört ca 60-70 mil så här utan att de blivit värre eller bilen har visat någon tendes till att bli sämre. Har läst lite om att de kanske kan vara ibs som spökar på bilen?

Bild på hur de ser ut: https://minfil.org/c6J4peb0bd/14886196_ … 7338_n.jpg
Vad tror ni de kan vara? Hjälp hade uppskattas, sjukt nöjd med bilen i övrigt bara synd att den ska strula..

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
2 november 2016 · 4 917 Inlägg

Varför inte prova att koppla bort ibs som andra gjort enl tuben?
Det är ju bara en övervakning..
Kör till verstan och bli rånad på 8000 gör du väl inte ?

Senast redigerat av tommen1 (2 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
sge701
2 november 2016 · 9 Inlägg

tommen1 skrev:
Varför inte prova att koppla bort ibs som andra gjort enl tuben?
Det är ju bara en övervakning..
Kör till verstan och bli rånad på 8000 gör du väl inte ?

Kopplat ut kontakten utan framgång.. inte haft tid att se ifall de behövs göras något mer än de. Tänkte kika på de i helgen. Men läst lite om att de kanske kan vara växelströmsgenerator enligt denna tråd. http://www.e90post.com/forums/showpost. … stcount=15

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang