Bilar med liknande koncept som Chryslers Stow'n'go?

Flesklepp
6 november 2016 · 8 Inlägg

Hej

Försöker hitta en allroundbil, 5 säten (minimum) samt firmabilsegenskaper som en skåpbil.

Tänkte ha den i firman och då behöver jag ca 190cm lastlängd av och till. Då är Chrysler Gr Voyager med deras Stow'n'go system för stolarna för att snabbt få plan golvyta och skapligt lastutrymme ganska smutt.

För er som inte vet vad Stow'n'go är länkar jag till ett klipp på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=ds3ASaLftfk

Problemet då. Det är en Chrysler. Det är ju som bäddat att få problem och havererade automatlådor.
Drar väl en del oxå.

Därför frågan om det finns andra bilmodeller med samma system som Chryslers stow'n'go som man skulle kunna kika på?

Fredrik_Rangert Egenföretagare
6 november 2016 · 999 Inlägg

Det såg sjukt smidigt ut!

Har dom fortfarande svaga automatlådor?
Nu finns dom väl med en modern diesel med, så blir det human förbrukning.

Flesklepp
6 november 2016 · 8 Inlägg

FredrikRangert skrev:
Det såg sjukt smidigt ut!

Har dom fortfarande svaga automatlådor?
Nu finns dom väl med en modern diesel med, så blir det human förbrukning.

Dom har ju tyvärr det så vitt jag vet. Kompisen som kör taxi fick in en ny 2012 el 2013 2,8 CRD. som han körde. Anledningen var stor bil, 7 säten, mycket lull lull, eldörrar mm, stow'n'go till humant pris. Hade den som skoltaxibil så det var bekvämt att kunna stänga dörrarna från förarplatsen när dom släppte i o ur ungarna.

Men dom bytte låda 3 ggr på 20000mil. Dom gillade bilen, hur den var att köra mm. Bra komfort, men den var totalt kass enligt dom.

Finns ju dom som säger att man ska ha en extra oljekyl för automaten, samt aldrig köra i läge D när man kör i stan, utan växla ner till läge 3 pga att overdriven går i o ur hela tiden som tar knäcken på lådan. Så man växlar upp i läge D så fort man kommer ut på landsväg. Om det är sant och hjälper livslängden på lådan vet jag ej.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
8 november 2016 · 999 Inlägg

Sjukt, dom var ju dåliga redan på 90-talet...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang