Saab 9-5 Xenon problem -04:a

DieLuftWaffe
21 november 2016 · 645 Inlägg

Har problem med Saaben.

Bilen har xenon original, och det vänstra halv ljuset funkar inte. Lampan där är bytt till en ny från Mekonomen. Hel ljuset funkar på bägge sidorna iallafall. Men halv ljuset funkar inte på den vänstra sidan. Har även märkt när jag tar på parkeringsljuset att det börjar flimra. Någon som har en idè på vad felet är?

Dodge Dart (1968)
Volvo S80 (2001)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 november 2016 · 4 917 Inlägg

Man kan byta med högra för att kolla att lampan verkligen är hel, trots att den är ny..
Sen får man mäta sig fram till felet med instrument..

Senast redigerat av tommen1 (22 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
JKDesign
22 november 2016 · 4 442 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:
Har problem med Saaben.

Bilen har xenon original, och det vänstra halv ljuset funkar inte. Lampan där är bytt till en ny från Mekonomen. Hel ljuset funkar på bägge sidorna iallafall. Men halv ljuset funkar inte på den vänstra sidan. Har även märkt när jag tar på parkeringsljuset att det börjar flimra. Någon som har en idè på vad felet är?

9-5an har extremt känsliga ballaster, funkar inte med vilken d1s lampa som helst. Original sitter en philips lampa av ett specielt artikelnummer, har även läst folk som bytt till osram med lyckat resultat.

Testa googla så får du fram exakt artikelnummer, bör även stå i instruktionsboken.  Har för mig artikelnummret skall innehålla 141 eller 142.

Lycka till

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
DieLuftWaffe
7 december 2016 · 645 Inlägg

JKDesign skrev:

DieLuftWaffe skrev:
Har problem med Saaben.

Bilen har xenon original, och det vänstra halv ljuset funkar inte. Lampan där är bytt till en ny från Mekonomen. Hel ljuset funkar på bägge sidorna iallafall. Men halv ljuset funkar inte på den vänstra sidan. Har även märkt när jag tar på parkeringsljuset att det börjar flimra. Någon som har en idè på vad felet är?

9-5an har extremt känsliga ballaster, funkar inte med vilken d1s lampa som helst. Original sitter en philips lampa av ett specielt artikelnummer, har även läst folk som bytt till osram med lyckat resultat.

Testa googla så får du fram exakt artikelnummer, bör även stå i instruktionsboken.  Har för mig artikelnummret skall innehålla 141 eller 142.

Lycka till

Jag hittade felet och det var ballasten.  Tack för all hjälp!

Dodge Dart (1968)
Volvo S80 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang