Montera Avgassystem

fkej
30 november 2016 · 11 Inlägg

Tjena!

Jag har en Ford Mondeo ST220 -05. Beställde nyligen ett cat-back avgassystemet från JP Exhaust i England som kom hem nu i veckan. Nu till själva monteringen då, vilket jag inte känner för att försöka mig på själv riktigt.

Jag har ringt till en auktoriserad Fordfirma som inte ville montera på det i samband med att jag tänkt lämna in den för service (olja+filter osv). Även om det är anpassat till just min bilmodell så ville dom inte, vilket jag ändå förstår. Så, min fråga, vet ni någon firma som kan hjälpa mig som finns i Sthlm norrort? Vad kan ett sådant jobb kosta cirka? Dvs ta bort befintliga avgassystemet och montera på det nya. Gärna nån firma nära Täby/Åkersberga

Några tips?

Hatkommentarer blir ingen glad av smile

Tack på förhand!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 november 2016 · 4 917 Inlägg

Det bör vilken runthörnetfirma somhelst kunna fixa lätt!
Jag, som gammal gubbe, ligger under bilen och har bytt på mina bilar.
Och då använder jag bara de enklaste verktygen.
På en firma har man ju tillgång till el, och med en vinkelslip så får man ner det gamla på nolltid.
Är man 2 man och allt går vägen så bör det väl ta max 1 timme.
Max 1500 tycker jag det är värt.

Senast redigerat av tommen1 (30 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
fkej
30 november 2016 · 11 Inlägg

Tack för tipset, ringde en lokal bilfirma som inte kunde förrän på tisdag, vilket känns lite tråkigt när man är jättesugen på att få på det så fort som möjligt. 1195 skulle de ha för jobbet, vilket jag tycker är helt ok, synd bara att man får vänta till dess då som sagt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang