Audi A4 1.8t 2004 - kamaxel reglering?

illiuminati
1 december 2016 · 243 Inlägg

Hej!

Har råkat ut för en skojare troligtvis, vet ej om han va medveten om problemen när han sålde eller inte, men han är ärlig på så sätt att han "hjälper" mig att åtgärda fel jag upptäckt och han har spenderat väldigt mycket tid nu.

Först fick jag ingen värme i kupén, men det är löst, bytte värmepaket, gratis givetvis efter mycket felsökning.

Nu lyser motorlampan, stod något om kamaxel reglering i datorn när han felsökte om jag inte minns fel, sen ringde han upp mig efter jag lämnat in och sa något om glapp.
Han lät väldigt osäker men nu ska det vara åtgärdat?

Tror han vill hjälpa mig, men tror inte han klarar av att hitta felen själv, därför söker jag er hjälp.
Om datorn säger till om kamaxel reglering eller något liknande, vad kan då felet vara?

Först sa han att han hade glömt rensa felkoder, sen va den släckt i 2 dagar, började lysa igen så "testade" vi återställa en gång till, tog 2 dagar igen så börja den lysa, nu lämnade jag in, får se om den börjar lysa igen.

Behöver inte betala en krona, men vill ju kunna köra med min bil -_- betalade 43 lax för biljäveln och den har varit inne på verkstad mer än jag haft den själv senaste 9 veckorna.

Citroën C5 Exclusive "paddan" (2002)
Renault Megane "klistret" (2000)
Saab 9-3 Aero "Svarten" (2001)
Majk_ Öhh
1 december 2016 · 272 Inlägg

Kamaxellägesgivaren? Fick byta på min samma vecka som jag hade köpt den, men nu går den fin fint! big_smile

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
illiuminati
1 december 2016 · 243 Inlägg

Majk_ skrev:
Kamaxellägesgivaren? Fick byta på min samma vecka som jag hade köpt den, men nu går den fin fint! big_smile

Funderade på det, vanligt problem, hur gick din när den va defekt? min fungerar, lite seg gasrespons kan jag tycka.

Majk_ Öhh
1 december 2016 · 272 Inlägg

illiuminati skrev:

Majk_ skrev:
Kamaxellägesgivaren? Fick byta på min samma vecka som jag hade köpt den, men nu går den fin fint! big_smile

Funderade på det, vanligt problem, hur gick din när den va defekt? min fungerar, lite seg gasrespons kan jag tycka.

Den tvärdog första gången. Utan att veta vad det var så gjorde jag en "norsk-reset", sen funkade den en dag till utan problem. Dagen efter gick den som en påse skit och dog med jämna mellanrum. Då blev det bogsering hem till garaget och felsökning smile Lätt bytt, gjort på en kvart typ smile

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
illiuminati
1 december 2016 · 243 Inlägg

Majk_ skrev:

illiuminati skrev:

Majk_ skrev:
Kamaxellägesgivaren? Fick byta på min samma vecka som jag hade köpt den, men nu går den fin fint! big_smile

Funderade på det, vanligt problem, hur gick din när den va defekt? min fungerar, lite seg gasrespons kan jag tycka.

Den tvärdog första gången. Utan att veta vad det var så gjorde jag en "norsk-reset", sen funkade den en dag till utan problem. Dagen efter gick den som en påse skit och dog med jämna mellanrum. Då blev det bogsering hem till garaget och felsökning smile Lätt bytt, gjort på en kvart typ smile

Okej den har inte dött för mig iallafall, kamaxel reglering låter ju som att kamaxeln inte ligger rätt eller något.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang