Beg nycklar till Passat 3C

Gizze Solfilmsmontör
28 december 2016 · 68 Inlägg

Hej!

Är det någon här som har koll på om det går att programmera om beg nycklar till Passat 3c -10?
Är i behov av en nyckel då jag har tappat bort den ena och vill köpa beg nyckel/ar på skroten så då är min fråga om man kan programmera om dessa utan problem?
Eller måste man beställa en helt ny via vw?
Jag vet att plastnyckeln inte blir rätt utan får beställas sedan via vw.
Men åter går det att köpa beg och har någon gjort detta innan?

Bilen är en VW PASSAT TDI170 GTSPORT 2010.

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
simlar
28 december 2016 · 5 526 Inlägg

Det bör gå att koda in beggade nycklar, man måste ändå koda in bilens samtliga nycklar vid kodning så en sprillans ny nyckel borde inte krävas för att kunna koda in den.

Har dock aldrig provat koda in beggad nyckel så garanterar inget men jag ser då inte någon anledning till varför det inte skulle funka.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Gizze Solfilmsmontör
28 december 2016 · 68 Inlägg

Vore ju konstigt att många skrotar säljer dessa om det nu inte går.

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
it_mutt Avstängd
29 december 2016 · 10 388 Inlägg

Inte för att vara "sån", men hur skulle det vara om du ringde VAG och frågade?

Bilen är för ny för att det ska drälla av "privatfolk" som kan göra det. Ett alternativ är givetvis att kopiera transpondern i nyckeln, men det är inte heller gratis (bilen tror då att alla nycklar är samma nyckel).

Att en nyckel går att köpa på skroten innebär inte per automatik att den går att koda in. Det finns kombiinstrument som "officiellt" bara går att koda in till en bil, men dessa kombiinstrument säljs fortfarande på skroten.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gizze Solfilmsmontör
29 december 2016 · 68 Inlägg

Efter flera samtal till olika VW verkstäder så visar det sig att detta inte går då nycklarna är kodade med chassinummer och då dessa måste beställas från VW i Tyskland.
Det var ju synd annars var det en bra prisskillnad på beg nyckel mot en ny.

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang