Problem med slutsteg (GAS Pro 1000.1)

Raqzh
30 december 2016 · 12 Inlägg

Tja!
Införskaffade mig igår en baslåda (JBL GT5-2402BR 2x12 tum) och ett slutsteg (GAS Pro 1000.1) och kopplade ihop denna och fick allt att fungera fint inne i garaget. Testade och spela och det funkade hur bra som helst. Men hursomhelst, när jag backat ut bilen och ställt den på gatan framför mitt hus, så ser jag att en lampa lyser grönt. Under/över denna lampa står det "power protect". (Detta inträffade när jag hade stängt av bilen, men notera att basen och slutsteget fungerade när jag bara hade tändningen på samt när jag backade ner bilen från uppfarten. Jag såg att remotekabeln inte satt helt perfekt, så tog en lite grövre kabel och fäste den i slutsteget och satte ihop denna med en kabelsko till remotesladden, sen mätte jag volten i samtliga kablar. Både 12v sladden och remotesladden gav 12v. Jag har även kollat de tre säkringarna som sitter på sidan av slutsteget, men alla var hela.

Jag har ingen aning om vad problemet kan vara, allt fungerade fint ända tills jag backade ut bilen och stängde av den. (Kan även notera att slutsteget inte har överhettat, läste lite om power protection innan och någon skrev att det kan vara en orsak till att man får det felet.)
Är tacksam för all hjälp/tips jag kan få! smile Ber även om ursäkt för detta luddiga inlägg, ville bara skriva ut allt så det blev ingen bra formatering på texten. Bara att säga till om jag förklarade något dåligt smile
Tack på förhand!
- Marcus

TENGIL_
30 december 2016 · 21 Inlägg

Grön lampa betyder att skyddet är aktivt och inte slagit ifrån, du kan väl fortfarande spela utan problem?
Om det slår ifrån så kommer det att lysa rött.

Djo
30 december 2016 · 10 157 Inlägg

Grönt betyder bår å åk wink

Precis som tengil säger om den lyser grönt så borde det spela och inte vara några problem. om det inte spelar är det något annat fel. Förmodligen din tunna remote (är det en sådan man får med i ett kabelkitt ?

Dom är alltid klena och går av bara man kollar på dom så dra en ny remote isådanafall.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Raqzh
30 december 2016 · 12 Inlägg

Tack för svaren! Känner mig lite dum nu haha, men aja nu vet jag att lampan ska lysa grönt wink Remotekabeln var väldigt tunn så bytte ut den, det var även strul med min AUX-sladd så kör på bluetooth och det funkade perfekt! Återigen, tack så mycket för svaren! smile

Djo
30 december 2016 · 10 157 Inlägg

Raqzh skrev:
Tack för svaren! Känner mig lite dum nu haha, men aja nu vet jag att lampan ska lysa grönt wink Remotekabeln var väldigt tunn så bytte ut den, det var även strul med min AUX-sladd så kör på bluetooth och det funkade perfekt! Återigen, tack så mycket för svaren! smile

Så lite så man lär sig av sina misstag wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang