Tjuter i högtalarna när motorn är igång.

Sitthanon
27 januari 2017 · 2 Inlägg

Var påväg till jobbet och det började tjuta i högtalarna. Stängde av stereon då för att se om jag kunde bli av med ljudet då det var väldigt irriterande, ljudet försvann  inte så jag fick stå ut med det.
Har en Saab 9-3 vector sportsedan. Allt är original vad jag vet(köpte den begagnad)... undrar då om det finns nån lätt fix för det här eller vad det skulle kunna kosta för att fixa något sånt här.

trubbelturbo
27 januari 2017 · 1 460 Inlägg

Jag har samma problem med min bil. Tror det beror på glapp i kablar inne i stereon. Slutar det inte av sig själv så brukar det tystna om man trycker på någon utav "source"-knapparna, dvs lyssnar du på radion så tryck på cd eller telefon-knappen. Funkar i min bil.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Sitthanon
27 januari 2017 · 2 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Jag har samma problem med min bil. Tror det beror på glapp i kablar inne i stereon. Slutar det inte av sig själv så brukar det tystna om man trycker på någon utav "source"-knapparna, dvs lyssnar du på radion så tryck på cd eller telefon-knappen. Funkar i min bil.

Okej, tack. Testa det när jag åker ifrån jobbet!

Shotgun-Vix
27 januari 2017 · 313 Inlägg

Har också problem med vinande i högtalarna. Blir dock tyst när man stänger av. Sedan blinkar stereon till och högtalarna puffar till när man stänger av tändningen...

torsen
2 februari 2017 · 7 238 Inlägg

Om det är generatorn som orsakar ljudet kan det kanske vara värt att prova med att montera ett störningsskydd på den.
Så gjorde man förr i tiden.

torsen
3 februari 2017 · 7 238 Inlägg

Vill förtydliga,
Menar störningsskydd i form av kondensator.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang