Saab 9-3 03 byte till nyare baklyktor?

Aphexis
28 januari 2017 · 9 Inlägg

Är lite sugen att byta till de blanka baklyktorna som de nyare Saab bilarna kör med och har lite frågor.

Vad tycks om detta? Gillar ni den nya eller gamla stilen? Tycker att de blanka är lite fräschare än standard röda då de sticker ut men är det verkligen värt priset? 4-5k ligger ett set på (om ingen vill byta? tongue )

Vad gäller vid byte? Då dessa inte har reflexer är det väl något som måste läggas till för besiktningen antar jag.

Exempel på skilnaden från bild via google.

Kod:

https://www1.garaget.org/gallery/images/223/222380/222380-fe14190ba79c94c4560df2807201bfb5.jpg

Senast redigerat av Aphexis (28 januari 2017)

amazinjoey
30 januari 2017 · 1 139 Inlägg

Aphexis skrev:
Är lite sugen att byta till de blanka baklyktorna som de nyare Saab bilarna kör med och har lite frågor.

Vad tycks om detta? Gillar ni den nya eller gamla stilen? Tycker att de blanka är lite fräschare än standard röda då de sticker ut men är det verkligen värt priset? 4-5k ligger ett set på (om ingen vill byta? tongue )

Vad gäller vid byte? Då dessa inte har reflexer är det väl något som måste läggas till för besiktningen antar jag.

Exempel på skilnaden från bild via google.

Kod:

http://www1.garaget.org/gallery/images/223/222380/222380-fe14190ba79c94c4560df2807201bfb5.jpg

Byte är inga problem och det går att göra själv , dock personligen tycker jag att de bara passar på den blåa och svarta bilarna smile

trubbelturbo
30 januari 2017 · 1 462 Inlägg

4-5k låter lite dyrt tycker jag, jag tror jag betalade 3k för mina, alla fästen och så är likadana som på de gamla ljusen, bara att skriva bort de gamla och dit med nya. Egentligen behöver du röda reflexer men varken besiktningen eller konstapeln har sagt något om mina. Glödlampor brukar följa med men annars måste du köpa färgade glödlampor, snyggast blir det helt klart med silverfärgade glödlampor. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang