Golf 3 dör när det blir varm

G4mblin
13 februari 2017 · 8 Inlägg

Okej, så jag har en golf 3 2.0 AGG motor. Bilen funkar perfekt tills den blir varm då den bara helt plötsligt dör. Motorn "spottar" eller bara stänger av sig. Man hör några klick som ett relä sen dör bilen, 5 sekunder senare hör man ett till klick och då kan man starta igen tills bilen dör igen.. Vi har bytt nästan allt nu och jag får slut på idéer. Vi har bytt fördelare, rotor, bränslefilter, relä 30, kollat tändstift, tändkablar så de har rätt motstånd och även kopplat bort tändningslåset och satt dit startknapp. Börjar kännas som om det är vevaxelgivaren eller bränslepumpen. Men är ganska mycket pengar att byta båda två. Tackar för förslag och idéer Mvh Anton

marcus80 Sir
13 februari 2017 · 935 Inlägg

Låter som vevaxellägesgivaren. Brukar sluta fungera när den blir varm. Sedan när den får svalna så funkar den igen tills den blir varm. Har varit med om samma sak fast dock på ett gäng saabar.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
G4mblin
13 februari 2017 · 8 Inlägg

Okej, men det tråkiga är att de gjorde en felsökning på VW verkstad men hittade inga felkoder.. Och en felaktig vevaxelsgivare borde väl ge en felkod tycker jag?
Mvh Anton

marcus80 Sir
13 februari 2017 · 935 Inlägg

Gör inte alltid det. Men men

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
simlar
13 februari 2017 · 5 526 Inlägg

Tändspole eller vevaxelgivare tippar jag på.

Brukar ej generera några felkoder, speciellt inte på så pass gamla bilar som Golf 3.

Dock klickandet låter väldigt märkligt, bytt bränslepumpsrelät?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
G4mblin
13 februari 2017 · 8 Inlägg

Okej, ja vi bytte relä 30 vilket är bränslepumpsrelät. Samma resultat som sagt. Men ska testa med en ny vevaxelgivare och se om resultatet blir ändrat. Kommer dock dröja tills detta blir tyvärr. Men postar om jag lyckas lösa detta bekymmer. Mvh Anton

simlar
13 februari 2017 · 5 526 Inlägg

G4mblin skrev:
Okej, ja vi bytte relä 30 vilket är bränslepumpsrelät. Samma resultat som sagt. Men ska testa med en ny vevaxelgivare och se om resultatet blir ändrat. Kommer dock dröja tills detta blir tyvärr. Men postar om jag lyckas lösa detta bekymmer. Mvh Anton

http://www.doppel-wobber.de/forum/index … &id=63
Vilket av dom har du bytt?

Reläplats 4 är X-relät (aktiveras vid läge2 på tändningslåset och ger ström till det mesta)

Reläplats 12 är bränslepumpsrelät

Reläplats 20 är motorstyrdonsrelät

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
G4mblin
14 februari 2017 · 8 Inlägg

Den vi har bytt är reläplats 12. Bränslepumpen.

simlar
15 februari 2017 · 5 526 Inlägg

G4mblin skrev:
Den vi har bytt är reläplats 12. Bränslepumpen.

Prova byt nr20 verkar inte vara helt ovanligt att det ger dina symptom när man googlar på det.

Billigare byta relän/byta plats på relän än att chansbyta givare.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang