Renault Clio 2006 Låg batterispänning

kent55
23 februari 2017 · 2 Inlägg

Hej min Clio visar plötsligt texten "Låg batterispänning" på displayen tillsammans med uppmaningen stanna. Stannar man då bilen stänger motorn och startar om så fungerar den som vanligt. varningen är borta igen. Senare kan varningen komma tillbaks igen.
Batteriet är ett halvår och generatorn renoverad något senare. Är det någon som känner igen detta.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 februari 2017 · 17 483 Inlägg

kent55 skrev:
Hej min Clio visar plötsligt texten "Låg batterispänning" på displayen tillsammans med uppmaningen stanna. Stannar man då bilen stänger motorn och startar om så fungerar den som vanligt. varningen är borta igen. Senare kan varningen komma tillbaks igen.
Batteriet är ett halvår och generatorn renoverad något senare. Är det någon som känner igen detta.

Du får mäta batterispänning med bilen igång och lampor, fläkt osv på. Kör du mycket korta sträckor?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kent55
23 februari 2017 · 2 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

kent55 skrev:
Hej min Clio visar plötsligt texten "Låg batterispänning" på displayen tillsammans med uppmaningen stanna. Stannar man då bilen stänger motorn och startar om så fungerar den som vanligt. varningen är borta igen. Senare kan varningen komma tillbaks igen.
Batteriet är ett halvår och generatorn renoverad något senare. Är det någon som känner igen detta.

Du får mäta batterispänning med bilen igång och lampor, fläkt osv på. Kör du mycket korta sträckor?

Nej Igår hade vi kört över 40 mil när det hände!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 februari 2017 · 17 483 Inlägg

kent55 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

kent55 skrev:
Hej min Clio visar plötsligt texten "Låg batterispänning" på displayen tillsammans med uppmaningen stanna. Stannar man då bilen stänger motorn och startar om så fungerar den som vanligt. varningen är borta igen. Senare kan varningen komma tillbaks igen.
Batteriet är ett halvår och generatorn renoverad något senare. Är det någon som känner igen detta.

Du får mäta batterispänning med bilen igång och lampor, fläkt osv på. Kör du mycket korta sträckor?

Nej Igår hade vi kört över 40 mil när det hände!

Mät ändå. Multimeter hittar du på biltema eller annan pojkprylbutik för cirka 100-150:- om du inte har någon. Bra att ha.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
23 februari 2017 · 4 025 Inlägg

Jordningen mellan Motorpaket  och kaross   är inte ovanligt fel  på dessa kärror

man kan mäta spänningsfallet mellan karossen och motorn när den är i gång

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang