Nissan 200sx snabbtrimning

Banan_
24 januari 2007 · 120 Inlägg

Va jag har förstått så tar steg2 chipet bara bort laddtrycksspärren, så det är när du höjer laddtrycket som effekten kommer.
Rätta mig om jag har fel.

Senast redigerat av Banan_ (24 januari 2007)

Streethawk Billjuds Wannabe
24 januari 2007 · 1 771 Inlägg

Banan_ skrev:
Va jag har förstått så tar steg2 chipet bara bort laddtrycksspärren, så det är när du höjer laddtrycket som effekten kommer.
Rätta mig om jag har fel.

aey jag vet inte ja :S steg 1 ger mer häst eller?  kan absolut ingenting om chip så :S kan man ha både steg 1 chip och steg 2?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
soren-sx
24 januari 2007 · 162 Inlägg

du får inga massa hästar bara för att du stoppa in steg2 chip. Den tar bort laddtrycksspärren som finns som standard och styr även tändkurvan och bränslemängden.
Sen får du byta bränsle pump större ic luftfilter, (bränsleinsprutningen om du ska ha över 250häst) avgasystem, sen köper du pysventil o höjer laddet,, sen har du hästar

Frayze
24 januari 2007 · 727 Inlägg

jepp precis som vi skrivit om tidigare i din tråd, satsa på den viktiga hårdvarorna nu(som vi skrivit om) nu när du har ett chip, DÅ börjar hästarna komma fram wink

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Streethawk Billjuds Wannabe
24 januari 2007 · 1 771 Inlägg

Frayze skrev:
jepp precis som vi skrivit om tidigare i din tråd, satsa på den viktiga hårdvarorna nu(som vi skrivit om) nu när du har ett chip, DÅ börjar hästarna komma fram wink

hehe :p jo får göra det, 3" a-system kan jag nog göra i plugget smile ic får jag köpa nån redig jävel tongue kostar bara så mycke, sen större turbo, värre bränslepump har ja redan, men vet inte vikket märke, taco i köket har jag med så jag försvinner ett litet ta smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang