Bärbar dator i bilen

jockejocke
7 januari 2007 · 4 Inlägg

Hejsan!
Jag tänkte att jag skulle montera in min bärbara(IBM Thinkpad 1.9ghz 512ram) i bilen. Och då behöver jag ju lite hjälp från er. smile
Jag har volvo s80 och stereon HU-801. Hur ska jag koppla ljudet och vad behövs köpas för att få in ljudet från den bärbara till högtalarna i bilen?

Nästa problem.
De startup och shutdown controllers jag har hittat ska man koppla direkt på moderkortet. Vilket inte är så lätt på en bärbar. Några tips på hur start och avstägning ska gå till?

Jag tänkte montera dator i bagaget eftersom batteriet sitter där, och sen montera en touchscreen där framme i bilen och dra kablar under listerna och mattorna.

Mycket tacksam för all hjälp!

Cruizr
7 januari 2007 · 417 Inlägg

Här har du ett bra ljudkort till den, till att börja med: Echo Indigo I/O. PCMCIA kort med 2 analoga I/O (stereo). 

Hittar du t.ex på: http://www.jam.se/soundcards.html (scrolla ner så ser du den).

Används av många pro DJ:s big_smile

mvh/Jocke

jockejocke
7 januari 2007 · 4 Inlägg

Okej. (:

Då är nästan allt löst. Det är enda som jag inte har kommit på någon lösning till är hur jag sköta start av datorn? Jag vill ju inte behöva öppna bagaget varje för att starta datorn.

Tips?

ErskPersk Svindåre
7 januari 2007 · 1 433 Inlägg

Det är väl att du får försöka pilla upp datan å koppla in strömbrytare, eller kan du ju krångla till det med en liten elmotor utanför datorn så när du slår på elmotorn med en strömbrytare fram så trycker den på startknappen big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Vogge
7 januari 2007 · 494 Inlägg

har själv trixat med de problemet med just av o påstängning men de verkar ju vara en relativt ny dator då ska de nog gå att ha trådlös blåtands överföring för att starta och stänga av för exakta dela får du snacka med en data affär men i min jakt så fick jag höra att de skulle funka.

sedan om du känner någon dos kunnig så ska de gå att ställa om i biosen så att data startar på ett mus  klick (exempel) eller någon annan knapp borde gå att få den att reagera på någon knapp på tuch skärmen.

satt och räkna på de med min data kunniga väntongue om du sätter datan i väntläge så skulle den kunna stå bra länge innan den drog slut på batteriet och du startar datan så fort du rör något på skärmen . detta vågar jag dock inte prova eftersom jag bara har en batteri och jobbit att stå ute någon stanns mitt i natten, men för dig som har två borde de ju vara lugnt att prova.
om man körde bilen varje dag skulle de iaf inte vara några probs.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang