Bmw 125i Dör ibland, hjälp sökes!

Marcuselwinson
18 maj 2017 · 12 Inlägg

Tjena! Det är så att jag köpte mig en bmw 125i av årsmodell 10 för ca 1 månad sedan. Den började dumma sig direkt då larmet gick på bilen när jag försökte öppna bilen sen efter det så dog den så att iprincip all elen i bilen var helt utslagen.. Det tog ca 5-10 min sen kom det tillbaka o började fungera igen.

Detta problem kunde uppstå ibland samtidigt som den kunde gå helt felfritt vissa dagar också, men det uppkom allt mer o mer, jag lämnade in bilen på BMW som felsökte och gjorde vad de kunde, det enda de hitta var att det var konstiga spänningsförsjörjningar från batteriet, så de valde att byta batteriet. Hämtade då ut den från bmw 16/8. Den fungerade helt felfritt dagen efter, sen idag när jag ska öppna bilen så gick  larmet igen, efter det hade gått så testa jag att öppna med nyckeln igen då fungera det, fast en ruta gick även ner helt vid öppning på något skumt sätt...

Jag körde iväg med bilen efteråt och när jag kom tillbaka och skulle in så drog jag ut nyckeln o skulle stänga dörren till bilen, och märkte då att den hade dött igen.. Satt i nyckeln och testade att få igång bilen men allt var helt stendött, sen tog det ca 5 min så stoppa jag in nyckeln igen och då fungerade det.. Verkligen heltskumt problem som Bmw antagligen inte lyckas hitta, och med deras tidsbokning där det är ca 2 veckors väntetid på ny tid så börjar jag bli lite trött på detta och vill egentligen bara ha problemet löst. Finns det någon här som kan ha en liten blekaste aning vart felet kan ligga så skulle jag uppskatta svar på detta!

Mvh Marcus!

Richtenb
23 maj 2017 · 1 365 Inlägg

Låter nästan som att en kabelhärva skavts upp så en eller flera kablar kommer åt med kontaktyta mot chassit sporadiskt. De flesta bilar har någon svag punkt vad gäller just skavning av kablage.
Kan ju vara ett jordfel också men låter mer som en större kabelhärva med problem om de inte lyckas hitta något.
Det kan naturligtvis vara styrsystemet också som håller på att kasta in handduken men det är ju mer ovanligt

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Tyfors Svetsare
23 maj 2017 · 1 153 Inlägg

Nu är ju min bmw bra möe äldre men precis samma fel hade ja på min å en massa kabel letande började ja börja dock i fel ände så de drog ut på tin å många gråa hår. Hur som helst de va minus polen mellan kaross å batteri som de va glappt i =/

Kan ju va nå liknande på din wink

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang