Hjälp ! AUDI har kan inte laga min bil ! 6 månader och inte klara!

Evildan
13 juli 2017 ·

torsen skrev:

Evildan skrev:
Nissan Terrano I hade dubbla stift men klippet uteblev.

Är du heeeeelt bergis på att Terranon hade dubbla stift?
Hade en -99:a några år, köpt ny,  men har inget minne av dubbla stift?
Men å andra sidan kan ju minnet svika.
Men en av de bästa bilar jag ägt (av över drygt 120 bilar), det minns jag.

Jajjamensan för idioten som sålde den till mig var heeeelt säker på att det har en V8 i den pga antalet tändkablar.
Eller sålde och sålde, jag bytte till mig den på Statoil i Järna mot ett kylskåp med matchande frysskåp.
Han kom dit med sin Terrano och jag med en VW dubbelhytt -85 med skåpen på.
Vi stal ström från luft/vatten-serviceskåpet för kontroll att vitvarorna fungerade. Jag provkörde Terranon. Vi skrev papper och jag och min medföljande chaufför klev mot varsitt åt när den nyblivne vitvarujätten högljutt började gapa om att han skulle ha skjuts hem till Södertälje med sina vitvaror. Det lilla märke hans tåfjutt åsamkade min nya Terrano när vi körde ut från macken var inte märkbart efter en tvätt av den solida bakre stötfångaren. Jodå, den var 4 cylindrig med 8 tändstift, det minns jag trots ett ännu digrare bilinnehav. smile
Likväl var det en förbannat bra bil att både bruka en tid för att sedan sälja.

fish Allfixare
14 juli 2017 · 1 475 Inlägg

Evildan skrev:

torsen skrev:

Evildan skrev:
Nissan Terrano I hade dubbla stift men klippet uteblev.

Är du heeeeelt bergis på att Terranon hade dubbla stift?
Hade en -99:a några år, köpt ny,  men har inget minne av dubbla stift?
Men å andra sidan kan ju minnet svika.
Men en av de bästa bilar jag ägt (av över drygt 120 bilar), det minns jag.

Jajjamensan för idioten som sålde den till mig var heeeelt säker på att det har en V8 i den pga antalet tändkablar.
Eller sålde och sålde, jag bytte till mig den på Statoil i Järna mot ett kylskåp med matchande frysskåp.
Han kom dit med sin Terrano och jag med en VW dubbelhytt -85 med skåpen på.
Vi stal ström från luft/vatten-serviceskåpet för kontroll att vitvarorna fungerade. Jag provkörde Terranon. Vi skrev papper och jag och min medföljande chaufför klev mot varsitt åt när den nyblivne vitvarujätten högljutt började gapa om att han skulle ha skjuts hem till Södertälje med sina vitvaror. Det lilla märke hans tåfjutt åsamkade min nya Terrano när vi körde ut från macken var inte märkbart efter en tvätt av den solida bakre stötfångaren. Jodå, den var 4 cylindrig med 8 tändstift, det minns jag trots ett ännu digrare bilinnehav. smile
Likväl var det en förbannat bra bil att både bruka en tid för att sedan sälja.

Off topic men, Hahahahahahaha.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juli 2017 · 14 077 Inlägg

fish skrev:

Evildan skrev:

torsen skrev:

Är du heeeeelt bergis på att Terranon hade dubbla stift?
Hade en -99:a några år, köpt ny,  men har inget minne av dubbla stift?
Men å andra sidan kan ju minnet svika.
Men en av de bästa bilar jag ägt (av över drygt 120 bilar), det minns jag.

Jajjamensan för idioten som sålde den till mig var heeeelt säker på att det har en V8 i den pga antalet tändkablar.
Eller sålde och sålde, jag bytte till mig den på Statoil i Järna mot ett kylskåp med matchande frysskåp.
Han kom dit med sin Terrano och jag med en VW dubbelhytt -85 med skåpen på.
Vi stal ström från luft/vatten-serviceskåpet för kontroll att vitvarorna fungerade. Jag provkörde Terranon. Vi skrev papper och jag och min medföljande chaufför klev mot varsitt åt när den nyblivne vitvarujätten högljutt började gapa om att han skulle ha skjuts hem till Södertälje med sina vitvaror. Det lilla märke hans tåfjutt åsamkade min nya Terrano när vi körde ut från macken var inte märkbart efter en tvätt av den solida bakre stötfångaren. Jodå, den var 4 cylindrig med 8 tändstift, det minns jag trots ett ännu digrare bilinnehav. smile
Likväl var det en förbannat bra bil att både bruka en tid för att sedan sälja.

Off topic men, Hahahahahahaha.

Haha! Hissen kanske inte gick ända upp på den killen som hade Terranon.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
14 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Evildan, mannen bakom Geely.

Väntar med spänning på inlägget:
"Var det du din jävel..?!"

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
cyberk2
14 juli 2017 · 214 Inlägg

Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juli 2017 · 17 510 Inlägg

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Vi skäller en del på VAG här i forumet. Inte utan grund har jag förstått. Helt otroligt att de inte lyckas montera ihop en hel bil utan att något saknas likt en IKEA-hylla där man stirrar på 4 skruvar som blev över...

Note to self: ingen VAG-produkt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
14 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Vi skäller en del på VAG här i forumet. Inte utan grund har jag förstått. Helt otroligt att de inte lyckas montera ihop en hel bil utan att något saknas likt en IKEA-hylla där man stirrar på 4 skruvar som blev över...

Note to self: ingen VAG-produkt.

Äsch. Polarn körde en MB e-klass 270 Cdi som taxi. Den fick generalfel på Hornsgatan vilket slutade med att de lyfte upp den med kranbil på trailer och körde den till Tyskland... Iofs slapp han betala räkningen men han var arbetslös i tre veckor. Han kör inte MB idag...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
15 juli 2017 ·

caromania skrev:

Hybridsmurfen skrev:

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Vi skäller en del på VAG här i forumet. Inte utan grund har jag förstått. Helt otroligt att de inte lyckas montera ihop en hel bil utan att något saknas likt en IKEA-hylla där man stirrar på 4 skruvar som blev över...

Note to self: ingen VAG-produkt.

Äsch. Polarn körde en MB e-klass 270 Cdi som taxi. Den fick generalfel på Hornsgatan vilket slutade med att de lyfte upp den med kranbil på trailer och körde den till Tyskland... Iofs slapp han betala räkningen men han var arbetslös i tre veckor. Han kör inte MB idag...

Det är korrekt premiumbemötande, lyft bort den och fixa den.
Tyskt agerande är inte alltid logiskt.
Ägde en tysk kaffebryggare för länge sedan, värmeelementet havererade under garantitiden. Hos återförsäljaren togs den givetvis emot utan knorr men den skulle enligt tillverkarens instruktioner skickas till centralreparationsverkstaden i Tyskland. En 199 kr bryggare skeppas till Tyskland, repareras med nytt värmeelement och skickas tillbaks sju veckor senare när den är klar. Det var den bristen på fungerande logistik som gjorde att dom förlorade två världskrig!

LuradAvAudi
20 augusti 2017 · 18 Inlägg

Uppdatering,
lyckades förtrycka allt eländet under semestern,
låne och hyrbil ...

Sist så åkte den in för ett nytt motorfel, följdfel av allt deras tidigare slarv ?
Fick tillbaks den för ca 2 veckor sedan.

Kört en tank, mycket lite och försiktigt, den går orent och misständer precis som det började för 8 månader sedan :-(

Har pratat med AUDI Sverige, "riktiga" AUDI, dom bryr sig inte :-(

Efter mitt helt cirkus liknande möte med Service och Säljchefen,
som inte vill uppge sina efternamn !
Låt oss kalla dom Nisse och Pelle(jönsar).

Dom har tänkt till, dom har hittat en lösning !
För att kompensera mig och få slut på det hela erbjuder dom sig att sälja bilen åt mig,
för ett löjligt lågt pris, dom är övertygade att dom kan sälja den, klart dom kan till ett lågt pris,
dom förlorar ju inget på det.

Deras generositet tar inte slut där, dom behöver ju lite för besväret,
"omkostnader och avgifter" summa 50.000 kr vill dom ha för detta!

Pelles standard ursäkt, "vi har regler att förhålla oss till" det är försäljningschefen,
vad är det för regler som styr honom ?
Riktigt fegt att inte stå för sina handlingar och beslut.

Så för en rasad motor tycker dom att mina tidigare kostnader på ca 45.000 kr
fixar sig om jag ger dom ytterligare 50kkr, total tnästan 100.000 kr i deras giriga händer,
det tycker dom är generöst  för ett motorras på en AUDI som gått ca 5000 mil !

Det märkliga är att dom har en RS7 -14 ute för 900 kkr,
tumregel, man räknar ner bilvärdet med 20% om året oavsett vad det är för bil eller extra utrustning.

Min har så mycket extra utrustning så den hade lika högt inköpspris som denna bil,
en bil 1 år yngre och 1000 mil mindre på mätaren,
är den värd mer än dubbelt så mycket som dom erbjuder mig efter allt deras strul ?

Dom tycker jag skall vara tacksam för 400 kkr efter allt detta.

Nu finns inget att förlora, nu är det all in, får se vad den lille konsumenten kan göra mha. internet.

Skall försöka anmäla dom till ARN, det värsta som kan hända är ett avslag,
men alla handlingar blir offentlig handling, lagrade hos en statlig myndighet,
deras inkompetens och slarv snyggt förpackat och säkert förvarat.

Skall försöka skicka in det till Aftonbladet/motor Colin vill du ha en story ?
AMS vet inte om dom tar sånt här,
har ni några tips på andra ställen där detta kan få mer exponering ?

Ni får gärna skicka länken till den här tråden vart som helst,
nu finns inga begränsningar dom skall få äta sin egen skit.

Rubriken är given, funderar ni på att köpa en beg AUDI av AUDI GBG? läs det här:
länken:
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320634

LuradAvAudi
20 augusti 2017 · 18 Inlägg

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Som du säger det krävs "auktiserad" verkstad, nu för tiden innebär det dyrt
abonemang hos tillverkaren för att få ansluta PC'n med deras sladdar.

Det otäcka är att försäkringsbolagen är med i det hela,
dom kräver att man går till samma skojare med högsta priset.
Och vi får betala med högre premier, och deras vinster ökar också.

Om det inte hoppar upp ett fel via OBD kontakten så byter dom så stor del dom kan få
kunden+försäkringsbolaget att betala och hoppas att det fixar sig.

Dom har själva sagt att dom inte "felsöker" !
Inte så konstigt, dom kan ju inte gissa hur många timmar det kan ta,
löpande räkning på 2500/h + moms, och dom vet inte om dom kan hitta nått fel.

Tragikomiskt när jag fick ut bilen första gången efter motorbytet
och den slukade flera liter kylarvätska, det första dom gör river ut motorn igen och
börjar förhandla om att om att byta motor en gång till !
Felsöka, näe, inga OBD fel så ...

Prisutvecklingen på bilverkstäderna har skenat,
det dom började med, byte av tändstift = 8000 kr !
6000 av det är "arbetskostnad"

I USA tar dom USD 200 för samma jobb inklusive stift, dvs motsvarande 2000 kr

Det är nästan oligopol i Sverige, det är väldigt få bolag bakom märkena,
Din Bil Sverige, Hedins Bilar, Bilia som numera även tagit över BMW ! och några mer dålda jättar.

Hade SAAB tidigare medans dom fortfarande levde, när Din Bil tog över dom flesta verkstäderna
blev det väldigt dyrt, SAAB-delar kostade 1/3 -1/4 att beställa från England och få det levererat hem
än att köpa det över disk från Din Bil Sverige, samma skojare som jag luras av nu.

Varför har inte vi lagar som begränsar monopol för konsumentvaror?

Muttley
20 augusti 2017 ·

LuradAvAudi skrev:

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Som du säger det krävs "auktiserad" verkstad, nu för tiden innebär det dyrt
abonemang hos tillverkaren för att få ansluta PC'n med deras sladdar.

Det otäcka är att försäkringsbolagen är med i det hela,
dom kräver att man går till samma skojare med högsta priset.
Och vi får betala med högre premier, och deras vinster ökar också.

Om det inte hoppar upp ett fel via OBD kontakten så byter dom så stor del dom kan få
kunden+försäkringsbolaget att betala och hoppas att det fixar sig.

Dom har själva sagt att dom inte "felsöker" !
Inte så konstigt, dom kan ju inte gissa hur många timmar det kan ta,
löpande räkning på 2500/h + moms, och dom vet inte om dom kan hitta nått fel.

Tragikomiskt när jag fick ut bilen första gången efter motorbytet
och den slukade flera liter kylarvätska, det första dom gör river ut motorn igen och
börjar förhandla om att om att byta motor en gång till !
Felsöka, näe, inga OBD fel så ...

Prisutvecklingen på bilverkstäderna har skenat,
det dom började med, byte av tändstift = 8000 kr !
6000 av det är "arbetskostnad"

I USA tar dom USD 200 för samma jobb inklusive stift, dvs motsvarande 2000 kr

Det är nästan oligopol i Sverige, det är väldigt få bolag bakom märkena,
Din Bil Sverige, Hedins Bilar, Bilia som numera även tagit över BMW ! och några mer dålda jättar.

Hade SAAB tidigare medans dom fortfarande levde, när Din Bil tog över dom flesta verkstäderna
blev det väldigt dyrt, SAAB-delar kostade 1/3 -1/4 att beställa från England och få det levererat hem
än att köpa det över disk från Din Bil Sverige, samma skojare som jag luras av nu.

Varför har inte vi lagar som begränsar monopol för konsumentvaror?

Fast,,,,,,

De var rätt många år sedan biltillverkarna blev av med "monopolet"  dvs att man måste inte lämna in till märkesverkstaden.
Minnes jag rätt så var de 2006 som de blev enat att tex chrysler inte fick använda sina egna system för bromssystem (felsökning) fram till 2005 kunde bara en chryslerverkstad felsöka abs och srs då utrustningen var löjligt dyr för oberoende auktoriserad verkstad.
https://www.motormannen.se/radgivning/f … ska-galla/

I ditt fall är de ju bara VAG som är som vanligt, de vill inte stå för skitet de poppar ur sin fabrik.

panda666
20 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

LuradAvAudi skrev:

cyberk2 skrev:
Har hänt på VAG motorer att kolvringarna ger upp, går av eller saknas från fabrik. Motorn går utmärkt ibland tusentals mil och börjar sen misstända. Det stiftet är då oljigt så byter man det så går den bra en tid till, innan misständningar kommer igen. Så jag tror ju att det är en kolvring eller nått. Borde vara enklare att plocka ur kolvarna och inspektera än att byta hela rovan.
Kan tänka mig att det är smällfullt under huven på den. Är man sen en mastertech på vanliga audi med dieslar och får ta sig an den där så kan man nog missa en hel del. Därav ej fastskruvade jordkablar och andra kablar. Dom fick förmodligen en hel hög med skruvar över oxå som troligen blev "vaskade"
Kör den till en proffsverkstad med en mek som har vana av dessa bilar. Finns det ej nån sån mek i sverige så kör ner den till tyskland till proffsmeken där. Det är nog enda möjligheten att få ordning på bilen. Troligen finns det krav på utbildning för att hålla på med dessa bilar. Men det vet ju bara verkstan och säger dom inget så är det ju ingen som vet..

Som du säger det krävs "auktiserad" verkstad, nu för tiden innebär det dyrt
abonemang hos tillverkaren för att få ansluta PC'n med deras sladdar.

Det otäcka är att försäkringsbolagen är med i det hela,
dom kräver att man går till samma skojare med högsta priset.
Och vi får betala med högre premier, och deras vinster ökar också.

Om det inte hoppar upp ett fel via OBD kontakten så byter dom så stor del dom kan få
kunden+försäkringsbolaget att betala och hoppas att det fixar sig.

Dom har själva sagt att dom inte "felsöker" !
Inte så konstigt, dom kan ju inte gissa hur många timmar det kan ta,
löpande räkning på 2500/h + moms, och dom vet inte om dom kan hitta nått fel.

Tragikomiskt när jag fick ut bilen första gången efter motorbytet
och den slukade flera liter kylarvätska, det första dom gör river ut motorn igen och
börjar förhandla om att om att byta motor en gång till !
Felsöka, näe, inga OBD fel så ...

Prisutvecklingen på bilverkstäderna har skenat,
det dom började med, byte av tändstift = 8000 kr !
6000 av det är "arbetskostnad"

I USA tar dom USD 200 för samma jobb inklusive stift, dvs motsvarande 2000 kr

Det är nästan oligopol i Sverige, det är väldigt få bolag bakom märkena,
Din Bil Sverige, Hedins Bilar, Bilia som numera även tagit över BMW ! och några mer dålda jättar.

Hade SAAB tidigare medans dom fortfarande levde, när Din Bil tog över dom flesta verkstäderna
blev det väldigt dyrt, SAAB-delar kostade 1/3 -1/4 att beställa från England och få det levererat hem
än att köpa det över disk från Din Bil Sverige, samma skojare som jag luras av nu.

Varför har inte vi lagar som begränsar monopol för konsumentvaror?

vart haru fastnat nu? går det inge vidare med försäkring osv? varför får inte du tbax dina pengar och bilen försvinner? vad fan säger försäkrings bolaget? Har inte audi nån sorts jävla policy eller goodwill när bil jäveln har inte ens gått över 5000mil? jag fick ju ingenting för min växellåda som hade gåt 13.000mil men har hört från folk med samma fel vid 4000mil som fått det på goodwill, dom fick betala typ 20% av kostnaden.  Från o med nu blire prius för alla tror jag;) Skulle toyota/lexus behandla sina kunder så? vad skulle toyota göra ifall en av deras bilar som ahde gått 5000mil rasar motorn?

spillolja
21 augusti 2017 · 4 031 Inlägg

Vad var felet på motorn som inte var riktig ?
eftersom den inte gått efter reparations som den ska är det ett fel på bilen, detta kan evt. kunna styrkas
genom oparitisk kontroll av en bilbesikningsstation och/eller Fakturor

Ska man få det prövat hos ARN  så bör man göra följande:

* kontakta konsumentvägledaren/hallå konsument för vägledning
* Kontakta advokatbyrå för konsultation/rådgivning och genomläs av handligar till ARN innan anmälan/ innan dessa skickas dit

en redogörelse med datum då felen uppträder

2017-xx-xx
motor går illa
2017-xx-xx
motor startar ej
etc.

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Murdock035
21 augusti 2017 · 4 Inlägg

Tjänare. Blev lite nyfiken av ditt problem som du sitter med. Såvitt jag förstår så har du bilen hemma igen men att den inte fungerar som den ska? Hur ser situationen ut just nu med bilen? Jag bryr mig inte vad Audi säger eller försäkringsbolagen eller någon annan för dom babblar bara en massa ändå. Tänkte mest på den fysiska bilen, är den körbar? Går motorn som den ska eller är det så att du står fortfarande på samma ruta som du gjorde från dag ett?

Mvh Christer

Janneutanb
21 augusti 2017 · 7 272 Inlägg

Så 2 motorbyten senare och du har samma problem som med motor 1?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 augusti 2017 · 13 749 Inlägg

Janneutanb skrev:
Så 2 motorbyten senare och du har samma problem som med motor 1?

Jag tolkar det som så
Dom verkar rätt kompetenta på det där stället....      Sätter skallen på att det är ett fel som en vanlig runt hörnet kille fixar på 1timme genom att använda det man har mellan öronen..      Bilen är väll helförsäkring  gashäng rakt in i försälkningshallen skulle nog vara något....

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 augusti 2017 · 13 749 Inlägg

Tycker du ska stripa upp bilen med varningstexter att inte köpa en bil där och ställa dig utanför deras försäljningshall      dom har ju lagt
riibban...  Dags att dom får känna hur stor makt den enskilda kan  ha

Senast redigerat av Growe (21 augusti 2017)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Janneutanb
21 augusti 2017 · 7 272 Inlägg

Growe skrev:
Tycker du ska strippa upp bilen med varningstexter att inte köpa en bil där och ställa dig utanför deras försäljningshall      dom har ju lagt
riibban...  Dags att dom får känna hur stor makt den enskilda kan  ha

Låter som en riktigt bra idé.  Lovar att det kommer kosta dom MASSVIS med pengar och väcka uppmärksamhet både på sociala medier och tidningar.

panda666
21 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Well aftonbladet skulle ja gå till direkt om ja hade nått sånt, tror att dom skulle gilla sånna nyheter. Dom är bra duktiga med att skriva om bieber har en ny flickvän eller om zlatan har  tagit en dusch precis, så riktiga nyheter eller artiklar om Audi skulle passa in direkt!

spillolja
21 augusti 2017 · 4 031 Inlägg

Tidningarna är samtigt duktiga på att skriva dynga från första till sista sidan

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang