Köpråd: OBD2 läsare till Audi, WV och Citroen m.m.

legally
22 juli 2017 · 17 Inlägg

Hej

Letar efter en OBD2 läsare som bland annat ska funka till Audi, Wv, Citroen och KANSKE flera. Årsmodell upp till 2013.
Priset spelar ingen roll så länge som det funkar som det ska. Ska kunna gå att felsöka bilen, kolla diverse prylar som o2 sensor, kata osv.

Tips!

perzy Snål gnällspik
22 juli 2017 · 402 Inlägg

Köp en ELM327 på kjell o co. Köp bluetoothvarianten för androidtelefon eller wifi för Iphone. Sedan köper man ett program till via appstore.  För Android är det givna programmet antagligen Torque, men för Iphone vet jag inte vilket som är bäst? Tips någon?

Volvo S80 2,9.
LIVINL0UD
31 juli 2017 · 1 582 Inlägg

Jag lägger min röst på obdeleven för VAG bilar. OBD2 läsaren fungerar via blåtand och går att köpa på https://obdeleven.com/en/
Appen laddar du hem via Google Play. Negativa är att det inte finns till iOS utan endast Android.

it_mutt Avstängd
31 juli 2017 · 10 388 Inlägg

perzy skrev:
Köp en ELM327 på kjell o co. Köp bluetoothvarianten för androidtelefon eller wifi för Iphone. Sedan köper man ett program till via appstore.  För Android är det givna programmet antagligen Torque, men för Iphone vet jag inte vilket som är bäst? Tips någon?

Inte för att vara "sån", men på en vagkärra är ELM327 värdelöst om du vill läsa ut något mer än motorfelkoder och/eller livedata.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang