Volvo 940 turbo dåligt "bränsletryck"

whazze
3 augusti 2017 · 81 Inlägg

Hej hämta en 940 turbo som är kanon fin. Enda är att lambda lampa  lysser och den går jätte dåligt.
Rycker jag vacum slangen till bränsletrycks  regulatorn så går han bättre men tomgången landar på 1500 annars är den nere på 8-900 Så tänker mig taskigt bränsletryck. Laddet är uppställt lite gran också men har man kört en stund så är de nästan så motorn skenar han håller sig på 2500 även när man trycker ner kopplingen mesta i tednings systemet är bytt ny turbo och renoverad motor. Det ända som den gamla ägaren säger att han inte gjort är att byta pumpen i tanken men den surrar å suger som den ska enligt mig

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
caromania Forummoderator
3 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

Tjena, och välkommen till forumet.

Du skulle kunna precisera lite mer med en tydlig frågeställning och även ange årsmodell, motortyp etc.

Du skriver att mycket är bytt, men vet du det? Vad är då inte bytt? Vem renoverade motorn och vad gjordes då? Går det att läsa ut någon form av felkoder på den?

Många på forumet är väldigt duktiga på Volvo så du kommer säkert få bra råd, men var så tydlig som möjligt när du frågar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
whazze
3 augusti 2017 · 81 Inlägg

Bytt under renovering av privat person är turbo camrem fryspluggar kolvringar pakningar över hella motorn tädspole tädkablar stift bägge pumparna ska vara bytta också men de är osäkert är årsmodell 94-95 ltt har jag för mig vet inte riktigt än hämta den igår kväll och har inte hunnit så mycket vet ej hur mycket den laddar heller kan funka å ställa ner laddet så han får rätt blandning men hade tänkt å läsa felkoder idag när jag kommer hem från jobbet. Mer info kommer

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Nybergrobin
3 augusti 2017 · 2 385 Inlägg

Gå loss med en burk startgas o leta läckage till att börja med. kolla sedan tändföljden och om kamremmen är rätt kuggad. Det är alltid en början! smile

whazze
3 augusti 2017 · 81 Inlägg

Startgas lätt som en idé men kamremen är bytt på volvo verkstad så tror inte problemet ligger där men även proffsen gör fel ibland ju så kan kolla

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
whazze
3 augusti 2017 · 81 Inlägg

Hej igen hör kommer lite mer info om bilen 944 811 s 2.3 turbo årsmodell 1995 läste  av lite felkoder på felkods dosa A plint 2 131 varvtalssignal

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
whazze
3 augusti 2017 · 81 Inlägg

Hej har dragit åt vevaxelgivaren den satt löst lampan har slocknat men går fortfarande jätte dåligt ibland trycker jag på fult så hackar den å hoppar så förmodligen nå trög vev givare ska bytta den går jag ner på tomgång efter jag kört en stund så dör den allt är tätt å fint reagera inte på start gas när jag spola hela motorn med gas. Kör man så kan den dö efter en stund rycker jag polen å nollar allt så startar den som ett skot efter. Får verkligen nöta igång den när den är varm

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang