2018, vilken biltillverkare kommer att skapa störst rubriker via ett "fuck-up" detta år?

xXSammy
31 januari 2018 · 6 580 Inlägg

panda666 skrev:
fint paragrafryttar snack, prata svenska så att jag förstår snälla;) mitt svenska är tyvärr jättedåligt, även fast jag är född i sverige. Eller det kanske är ni som pratar på ett sätt där folk inte har ett hum om vad ni gagar om, är det dieseln som pratar kanske)=? Men det spelar ingen roll, som ja sa förr fusk är fusk.

OK ska skriva om det till din nivå..

Bilarna ingick i VAGs fusk som avslöjades 2015, något man inte kommit på fören 2018

Förstår du? Eller är det fortfarande förvånande för dig?

De/Dem
Evildan
31 januari 2018 ·

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
fint paragrafryttar snack, prata svenska så att jag förstår snälla;) mitt svenska är tyvärr jättedåligt, även fast jag är född i sverige. Eller det kanske är ni som pratar på ett sätt där folk inte har ett hum om vad ni gagar om, är det dieseln som pratar kanske)=? Men det spelar ingen roll, som ja sa förr fusk är fusk.

OK ska skriva om det till din nivå..

Bilarna ingick i VAGs fusk som avslöjades 2015, något man inte kommit på fören 2018

Förstår du? Eller är det fortfarande förvånande för dig?

Vilket då innebär att VAG har mörklagt även dessa bilar.
Jag minns att VAG tydligt förklarade 2015 att V6-dieslarna inte var drabbade av mjukvarufusk viljet sedan givetvis motbevisades, då gick VAG ut med information att det var några i Volkswagen endast. Nu är det tydligt bevisat att det ljögs även om det fast dom sätt med skägget i brevlådan.
Är det någon annan typ av kriminell vwrksamhet som VAG försöker ta medias focus ifrån?

Evildan
31 januari 2018 ·

Tydligen har VAG, BMW och GM handlat av företag som har barnslavar.
Förvånar det mig? Nej inget förvånar mig gällande dessa företag längre men det är skrämmande.

https://www.theguardian.com/global-deve … mlogistics

xXSammy
31 januari 2018 · 6 580 Inlägg

Evildan skrev:
Vilket då innebär att VAG har mörklagt även dessa bilar.
Jag minns att VAG tydligt förklarade 2015 att V6-dieslarna inte var drabbade av mjukvarufusk viljet sedan givetvis motbevisades, då gick VAG ut med information att det var några i Volkswagen endast. Nu är det tydligt bevisat att det ljögs även om det fast dom sätt med skägget i brevlådan.
Är det någon annan typ av kriminell vwrksamhet som VAG försöker ta medias focus ifrån?

Förmodligen, hade de varit lite smarta skulle alla bilar åtgärdats med en kampanj vid nästa service tillfälle. Istället för att lossas som ingenting har hänt

Fast de klart, tiden jag var på Volvo fick man veta kampanjer via aftonbladet innan ens första bilen bokats in

De/Dem
spillolja
31 januari 2018 · 4 031 Inlägg

Att företag köper av sådana som har slavar och dyl. är inget nytt, IKEA köpte på 80 -talet produkter från forna DDR gjorda av fångar som satt inne pga. av negativa politiska åsikter om regimen , Soffan Klippan var en sådan produkt

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
31 januari 2018 ·

spillolja skrev:
Att företag köper av sådana som har slavar och dyl. är inget nytt, IKEA köpte på 80 -talet produkter från forna DDR gjorda av fångar som satt inne pga. av negativa politiska åsikter om regimen , Soffan Klippan var en sådan produkt

http://www.krimprod.se/Tjanster/Ytbehandling1/

spillolja
31 januari 2018 · 4 031 Inlägg

Skillnaden ligger i om man förjänat straffet eller inte

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
it_mutt Avstängd
31 januari 2018 · 10 388 Inlägg

panda666 skrev:
fint paragrafryttar snack, prata svenska så att jag förstår snälla;) mitt svenska är tyvärr jättedåligt, även fast jag är född i sverige. Eller det kanske är ni som pratar på ett sätt där folk inte har ett hum om vad ni gagar om, är det dieseln som pratar kanske)=? Men det spelar ingen roll, som ja sa förr fusk är fusk.

Vad vi pratar om är att detta med Audi är inget som "kommit ut i media och nu får Audi stå där och skämmas i efterhand". Man insåg "själva" (givetvis kan vi konstatera att det i sin tur härrör från "dieselgate", men iaf) och gick därför ut, självmant, LÅNGT innan Evildans nyhet ens var påtänkt, och sa att V6:orna och V8:orna ska uppdateras.


xXSammy skrev:

Evildan skrev:
Vilket då innebär att VAG har mörklagt även dessa bilar.
Jag minns att VAG tydligt förklarade 2015 att V6-dieslarna inte var drabbade av mjukvarufusk viljet sedan givetvis motbevisades, då gick VAG ut med information att det var några i Volkswagen endast. Nu är det tydligt bevisat att det ljögs även om det fast dom sätt med skägget i brevlådan.
Är det någon annan typ av kriminell vwrksamhet som VAG försöker ta medias focus ifrån?

Förmodligen, hade de varit lite smarta skulle alla bilar åtgärdats med en kampanj vid nästa service tillfälle. Istället för att lossas som ingenting har hänt

Fast de klart, tiden jag var på Volvo fick man veta kampanjer via aftonbladet innan ens första bilen bokats in

Fast, ser man till Audi så gick man då ut med infon om detta när den "nya" (vi kan väl leka med tanken på att man tog fram en ny mjukvara iaf) mjukvaran var klar. Så, från Audis sida har man inte stått där och bara låtsats som om det regnar i väntan på att det skulle uppdagas (igen).

Senast redigerat av it_mutt (31 januari 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
31 januari 2018 ·

spillolja skrev:
Skillnaden ligger i om man förjänat straffet eller inte

Vem avgör det?

it_mutt Avstängd
31 januari 2018 · 10 388 Inlägg

Toyota har i sin tur inte heller något större flyt just nu; Återkallar 700.000 fordon för problem med krockkuddarna. Under de senaste...2-3-4 åren har väl Toyota återkallat runt 10 miljoner bilar för "samma" problem (ska dock inte svära på om den stora återkallningen med 6-7 miljoner bilar ENBART var relaterat till krockkuddarna iofs).

Nu är det visserligen inget som förstör hjärnan som diesel gör, så det är väl därför det missats i tråden. Eller så har det inte missats i tråden utan det är min hjärna som är förstörd pga dieselavgaserna och därför missar jag att det inte missats i tråden.

Senast redigerat av it_mutt (31 januari 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
31 januari 2018 ·

it_mutt skrev:
Toyota har i sin tur inte heller något större flyt just nu; Återkallar 700.000 fordon för problem med krockkuddarna. Under de senaste...2-3-4 åren har väl Toyota återkallat runt 10 miljoner bilar för "samma" problem (ska dock inte svära på om den stora återkallningen med 6-7 miljoner bilar ENBART var relaterat till krockkuddarna iofs).

Nu är det visserligen inget som förstör hjärnan som diesel gör, så det är väl därför det missats i tråden. Eller så har det inte missats i tråden utan det är min hjärna som är förstörd pga dieselavgaserna och därför missar jag att det inte missats i tråden.

Takata levererade från -90 talet cirka 287.5 miljoner krockkuddar med denna felkonstruktion till bland andra Honda, Toyota, Mazda, Nissan, Ford, BMW, Mercedes, Volkswagen och Saab. Samtliga av dessa kuddar kan komma att återkallas.
Toyota har likt Honda, Mazda och Ford avbrutit kontrakten med Takata och Nissan överväger det samma. 
BMW återkallade 1600000 3-serier, VAG återkallar 4850000 bilar enbart i Kina, Mercedes 840000 fordon osv osv.
50 miljoner bilar har återkallats och åtgärdats fram till mars 2016. Att se detta underleverantörsproblem som ett Toyotaproblem att jämföra med ett av VAG medvetet skapat fuskmjukvaruprogram som man sedan återkommande försöker mörka är inte riktigt samma sak i mitt tycke. En dieselskadad informationshämmad hjärna kanske ser saken annorlunda.

En lista från USA gällande fordonen där som drabbats.

https://blog.caranddriver.com/massive-t … cles/#list

Senast redigerat av Evildan (31 januari 2018)

it_mutt Avstängd
31 januari 2018 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
Toyota har i sin tur inte heller något större flyt just nu; Återkallar 700.000 fordon för problem med krockkuddarna. Under de senaste...2-3-4 åren har väl Toyota återkallat runt 10 miljoner bilar för "samma" problem (ska dock inte svära på om den stora återkallningen med 6-7 miljoner bilar ENBART var relaterat till krockkuddarna iofs).

Nu är det visserligen inget som förstör hjärnan som diesel gör, så det är väl därför det missats i tråden. Eller så har det inte missats i tråden utan det är min hjärna som är förstörd pga dieselavgaserna och därför missar jag att det inte missats i tråden.

Takata levererade från -90 talet cirka 287.5 miljoner krockkuddar med denna felkonstruktion till bland andra Honda, Toyota, Mazda, Nissan, Ford, BMW, Mercedes, Volkswagen och Saab. Samtliga av dessa kuddar kan komma att återkallas.
Toyota har likt Honda, Mazda och Ford avbrutit kontrakten med Takata och Nissan överväger det samma. 
BMW återkallade 1600000 3-serier, VAG återkallar 4850000 bilar enbart i Kina, Mercedes 840000 fordon osv osv.
50 miljoner bilar har återkallats och åtgärdats fram till mars 2016. Att se detta underleverantörsproblem som ett Toyotaproblem att jämföra med ett av VAG medvetet skapat fuskmjukvaruprogram som man sedan återkommande försöker mörka är inte riktigt samma sak i mitt tycke. En dieselskadad informationshämmad hjärna kanske ser saken annorlunda.

En lista från USA gällande fordonen där som drabbats.

https://blog.caranddriver.com/massive-t … cles/#list

Fast varför jämför du det med VAG isf?

Det är bara du och jag som skrivit något om krockkuddarna (om jag då inte missat något tidigare inlägg). Jag har nämligen inte jämfört det med dieselgate, och då någon åtminstone verkar ha gjort det enligt dig, så återstår bara just du.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
31 januari 2018 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
Toyota har i sin tur inte heller något större flyt just nu; Återkallar 700.000 fordon för problem med krockkuddarna. Under de senaste...2-3-4 åren har väl Toyota återkallat runt 10 miljoner bilar för "samma" problem (ska dock inte svära på om den stora återkallningen med 6-7 miljoner bilar ENBART var relaterat till krockkuddarna iofs).

Nu är det visserligen inget som förstör hjärnan som diesel gör, så det är väl därför det missats i tråden. Eller så har det inte missats i tråden utan det är min hjärna som är förstörd pga dieselavgaserna och därför missar jag att det inte missats i tråden.

Takata levererade från -90 talet cirka 287.5 miljoner krockkuddar med denna felkonstruktion till bland andra Honda, Toyota, Mazda, Nissan, Ford, BMW, Mercedes, Volkswagen och Saab. Samtliga av dessa kuddar kan komma att återkallas.
Toyota har likt Honda, Mazda och Ford avbrutit kontrakten med Takata och Nissan överväger det samma. 
BMW återkallade 1600000 3-serier, VAG återkallar 4850000 bilar enbart i Kina, Mercedes 840000 fordon osv osv.
50 miljoner bilar har återkallats och åtgärdats fram till mars 2016. Att se detta underleverantörsproblem som ett Toyotaproblem att jämföra med ett av VAG medvetet skapat fuskmjukvaruprogram som man sedan återkommande försöker mörka är inte riktigt samma sak i mitt tycke. En dieselskadad informationshämmad hjärna kanske ser saken annorlunda.

En lista från USA gällande fordonen där som drabbats.

https://blog.caranddriver.com/massive-t … cles/#list

Fast varför jämför du det med VAG isf?

Det är bara du och jag som skrivit något om krockkuddarna (om jag då inte missat något tidigare inlägg). Jag har nämligen inte jämfört det med dieselgate, och då någon åtminstone verkar ha gjort det enligt dig, så återstår bara just du.

Inga reflektioner över det huvudsakliga i mitt inlägg, istället för att flytta focuset på en ganska oviktig språklig detalj?
Att det är fler biltillverkare som drabbats än just Toyota.

Snovit89
31 januari 2018 · 1 Inlägg

Saab kommer göra en komback minst när vi anar det men under namnet nevs istället Saab e bra bilar om man sköter dom men elektronik sterio allt de är skit då det är fiber optic dummaste valet att sätta ingen bil annars e Saab sjukt bra bilar

Soulman
31 januari 2018 · 1 271 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Takata levererade från -90 talet cirka 287.5 miljoner krockkuddar med denna felkonstruktion till bland andra Honda, Toyota, Mazda, Nissan, Ford, BMW, Mercedes, Volkswagen och Saab. Samtliga av dessa kuddar kan komma att återkallas.
Toyota har likt Honda, Mazda och Ford avbrutit kontrakten med Takata och Nissan överväger det samma. 
BMW återkallade 1600000 3-serier, VAG återkallar 4850000 bilar enbart i Kina, Mercedes 840000 fordon osv osv.
50 miljoner bilar har återkallats och åtgärdats fram till mars 2016. Att se detta underleverantörsproblem som ett Toyotaproblem att jämföra med ett av VAG medvetet skapat fuskmjukvaruprogram som man sedan återkommande försöker mörka är inte riktigt samma sak i mitt tycke. En dieselskadad informationshämmad hjärna kanske ser saken annorlunda.

En lista från USA gällande fordonen där som drabbats.

https://blog.caranddriver.com/massive-t … cles/#list

Fast varför jämför du det med VAG isf?

Det är bara du och jag som skrivit något om krockkuddarna (om jag då inte missat något tidigare inlägg). Jag har nämligen inte jämfört det med dieselgate, och då någon åtminstone verkar ha gjort det enligt dig, så återstår bara just du.

Inga reflektioner över det huvudsakliga i mitt inlägg, istället för att flytta focuset på en ganska oviktig språklig detalj?
Att det är fler biltillverkare som drabbats än just Toyota.

Kanske för att just du är den absolut första, och den absolut sista som orkar nöta ner ett syftningsfel eller annan irrelevant freudiansk felskrivning till oigenkännlighet. Skärp dig.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
SportPilot Ubåtsingenjör
31 januari 2018 · 7 234 Inlägg

Evildan skrev:

spillolja skrev:
Skillnaden ligger i om man förjänat straffet eller inte

Vem avgör det?

och nu försvarar du forna ddr när de burade in oliktänkande... helt jävla otroligt, ett lågvattenmärke för detta forum

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
31 januari 2018 ·

SportPilot skrev:

Evildan skrev:

spillolja skrev:
Skillnaden ligger i om man förjänat straffet eller inte

Vem avgör det?

och nu försvarar du forna ddr när de burade in oliktänkande... helt jävla otroligt, ett lågvattenmärke för detta forum

Gör jag?

torpis Forummoderator
31 januari 2018 · 10 572 Inlägg

Lite på ämnet...  skandaler och fusk tror jag är vanligt!

Strålkastare tex blir godkända men hur? Ja, vi dödliga får bara tummen upp eller ner på bilprovningen. Då kommer en Saab 900 eller Volvo 740 med Xenon inte genom medan en Mercedes av 2018 års modell med snygga adaptiva lyktor inte har några problem.

Väl ute på vägen styr mjukvaran Mercans lampor bäst den vill och det är ingen trevlig upplevelse!  Jag har otroligt svårt att se hur man kan få strålkastare godkända som bländar på det viset utan att ha ett testläge som snällt tittar ner på fötterna när bilen står still.

Övre bilden är en S60 med Xenon nedre är en Mercedes av senaste snitt. Och Mercan har bländat av, det gjorde den ganska sent, senare än en människa gjort. Det syntes tydligt att den "sänkte blicken"

https://i.imgur.com/PwkpCa9.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torsen
31 januari 2018 · 7 264 Inlägg

Snovit89 skrev:
Saab kommer göra en komback minst när vi anar det men under namnet nevs istället Saab e bra bilar om man sköter dom men elektronik sterio allt de är skit då det är fiber optic dummaste valet att sätta ingen bil annars e Saab sjukt bra bilar

Hur vet du det?
Har du haft många SAAB:ar?
Har du jobbat med/hos SAAB?

Jag har ägt ett tiotal SAAB:ar och arbetat på flera SAAB-företag!

Har en mycket starkt divergerande uppfattning mot din om SAAB, grundad på erfarenhet.

torsen
31 januari 2018 · 7 264 Inlägg

Evildan skrev:

SportPilot skrev:

Evildan skrev:

Vem avgör det?

och nu försvarar du forna ddr när de burade in oliktänkande... helt jävla otroligt, ett lågvattenmärke för detta forum

Gör jag?

X 2!!!!!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang