Ryds Glas

Soulman
28 april 2018 · 1 271 Inlägg

Lämnade in kvinnans Qashqai för byte av vindruta på anläggningen i Norrviken, Sollentuna Stockholm. Får tillbaka bilen i ett totalt bedrövligt skick. De har stått på trösklarna fram med skitiga skor och gjort dem rejält skitiga och repiga. Instrumentpanelen är skitig och dessutom repig, det ligger gummirester och smuts i framstolarna.

När de har jobbat har de håll sig i A-stolpen med skitiga händer så det ljusa tyget i inredningen är rejält smutsigt. Det är kvar skyddsfilm från rutan som sitter fast i nederkant under plasten i nederkant av rutan. Det sitter två plastbitar i ytterkant/nederkant utvändigt för att leda vattnet rätt som inte ens satt fast då de antagligen är felaktigt demonterade och därför trasiga och inte kunde monteras tillbaka korrekt. Längst ner sitter en plastkåpa där spolarmunstycken och annat sitter. Den ansluter inte länge mot vindrutan, utan nu åker vattnet under plasten och in i motorrummet, inte via dräneringen. På insidan ser man stora klickar av överskottslim. Som pricken över har de repat höger framdörr under tiden den var i deras verkstad.

Jag tog bilen till en Nissan verkstad i området och lät deras glasmästare titta på bilen. Han frågade försiktigt om bilen varit på Ryds Glas i Norrviken. Jodå. Dessutom var regnsensorn inte korrekt monterad och rutan för tunn för att passa mot befintliga plastdetaljer.

Så efter denna erfarenhet går samtalet tillbaka till Ryds Glas i Norrviken. Utan krångel faktiskt så ska bilen nu rekondas, dörrens ska lackas. Oklart om instrumentpanelens ovansida ens kan åtgärdas faktiskt. Sen kommer jag lämna bilen till Nissan för att få en vindruta avsedd för bilen och korrekt monterad, och kostnaden ska tas av Ryds Glas.

Vilka jävla klåpare. Stor stor varning för denna filial.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
-jimmy
28 april 2018 · 377 Inlägg

Ja di ska hålla sig till stenskott.

Muttley
28 april 2018 ·

Jag har mycket bra erfarenhet av ryds glas, dock en inrättning i skåne.
Smidigt som tusan att lämna bilen och få gratis lånebil.   Rutan satt som en smäck och allting runtom satt perfekt.   Förvisso ett gammalt åbäke såsom en passat 2001.
Kommer absolut lämna in igen till den inrättningen.

Berryda
28 april 2018 · 219 Inlägg

Soulman skrev:
Lämnade in kvinnans Qashqai för byte av vindruta på anläggningen i Norrviken, Sollentuna Stockholm. Får tillbaka bilen i ett totalt bedrövligt skick. De har stått på trösklarna fram med skitiga skor och gjort dem rejält skitiga och repiga. Instrumentpanelen är skitig och dessutom repig, det ligger gummirester och smuts i framstolarna.

När de har jobbat har de håll sig i A-stolpen med skitiga händer så det ljusa tyget i inredningen är rejält smutsigt. Det är kvar skyddsfilm från rutan som sitter fast i nederkant under plasten i nederkant av rutan. Det sitter två plastbitar i ytterkant/nederkant utvändigt för att leda vattnet rätt som inte ens satt fast då de antagligen är felaktigt demonterade och därför trasiga och inte kunde monteras tillbaka korrekt. Längst ner sitter en plastkåpa där spolarmunstycken och annat sitter. Den ansluter inte länge mot vindrutan, utan nu åker vattnet under plasten och in i motorrummet, inte via dräneringen. På insidan ser man stora klickar av överskottslim. Som pricken över har de repat höger framdörr under tiden den var i deras verkstad.

Jag tog bilen till en Nissan verkstad i området och lät deras glasmästare titta på bilen. Han frågade försiktigt om bilen varit på Ryds Glas i Norrviken. Jodå. Dessutom var regnsensorn inte korrekt monterad och rutan för tunn för att passa mot befintliga plastdetaljer.

Så efter denna erfarenhet går samtalet tillbaka till Ryds Glas i Norrviken. Utan krångel faktiskt så ska bilen nu rekondas, dörrens ska lackas. Oklart om instrumentpanelens ovansida ens kan åtgärdas faktiskt. Sen kommer jag lämna bilen till Nissan för att få en vindruta avsedd för bilen och korrekt monterad, och kostnaden ska tas av Ryds Glas.

Vilka jävla klåpare. Stor stor varning för denna filial.

Jag har jobbat som glasmästare och kan säga att det där inte är acceptabelt, Bra att du varnar andra. (Dock bra att dom verkar sköta det i efterhand)

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2018 · 26 168 Inlägg

Har företaget i fråga uppmärksammats på trådens existens och fått chansen att uttala sig?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Soulman
29 april 2018 · 1 271 Inlägg

Mack skrev:
Har företaget i fråga uppmärksammats på trådens existens och fått chansen att uttala sig?

Nej. Men eftersom företaget tagit på sig att åtgärda och göra rätt för sig finns inget motstridigt i att informativt redogöra för händelseförloppet.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
caromania Forummoderator
29 april 2018 · 9 296 Inlägg

Eftersom kund och företag verkar ha kommit överens och någon form av förlikning skett så behöver inte tråden fyllas på mer. Slutet gott allting gott.
Låser här.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang