BMW E90 pissar ut AC vatten

FPZShadow
29 juli 2018 · 9 Inlägg

Hej!

Som rubriker lyder så har min E90 från -06 börjat läcka ut AC (kondens) vatten. Det verkar ha börjat efter jag råkade köra på ett rejält gupp så stötfångaren fram skrapades. Aldrig märkt att de har droppat innan dess.
Detta kommer från dränerings slangen som sitter mitt under bilen ungefär. Först var jag inte orolig eftersom de är rätt vanligt att de kan komma kondensvatten ur den, speciellt under varma dagar. Men efter "smällen" så började de droppa så in i vassen (nästan rinner) ur den så fort ja startar bilen ned AC'n på. När ja stänger av AC'n så verkar de inte droppa längre/lika mycket.

Någon som har en uppfattning om vad detta kan vara om? Borde jag börja bli orolig? smile
Tack på förhand.

BMW 320d (2006)
namcon
29 juli 2018 · 242 Inlägg

Det som hände var att ditt nästan täppta dräneringsrör skakade till så allt skräp ramlade ur, varav allt rinner ut som det ska nu. Inget att vara orolig över.

Däremot borde du varit orolig innan, pga att det inte kom ut så mycket. Vilket i värsta fall kan fylla hela golvet med vatten, som man inte märker för ljudisoleringen under mattan kan suga upp ett antal liter, innan mattan över börjar bli blöt. Men om inte rutorna immar igen ovanligt fort så är inte detta något att bekymra sig över denna gång.

Volvo V50 1,8F "Flex Limited Edition Momentum" (2009)
FPZShadow
29 juli 2018 · 9 Inlägg

namcon skrev:
Det som hände var att ditt nästan täppta dräneringsrör skakade till så allt skräp ramlade ur, varav allt rinner ut som det ska nu. Inget att vara orolig över.

Däremot borde du varit orolig innan, pga att det inte kom ut så mycket. Vilket i värsta fall kan fylla hela golvet med vatten, som man inte märker för ljudisoleringen under mattan kan suga upp ett antal liter, innan mattan över börjar bli blöt. Men om inte rutorna immar igen ovanligt fort så är inte detta något att bekymra sig över denna gång.

Ok de låter logiskt! Tack tack

BMW 320d (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang