Hej alla VW älskare.

_zigge_
14 juli 2005 · 313 Inlägg

Jag har en fråga.. Inskaffade mig en Golf I. jag vet att det finns de som heteer GT gti m.m.. Men aldrig LX Den heter GOLF LX.. Vad fan är det för modell? Något special eller?

Tacksam för seriösa svar.

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
pstrand
14 juli 2005 · 3 Inlägg

1983 kanske även 1984 fanns specialmodeller av golf 1 som hette LX och GX. Vad som var speciellt med dessa vet jag dock inte. Går säker att hitta om du söker på nätet.

VW Golf GTI entusiast i 20 år!
chrizz Administratör
14 juli 2005 · 11 783 Inlägg

Vill du ha seriösa svar skriv en seriös rubrik nästa gång. Låter den här tråden vara dock men jag borde låsa egentligen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mrcelica
14 juli 2005 · 1 639 Inlägg

LX var väll den snikigaste har jag för mig, utan varvräknare osv...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Humlan
14 juli 2005 · 238 Inlägg

Med risk för att få Chrizz´s heliga vrede över mig, varför behöver man varvräknare på en Golf? Övervarvad så är den död....Körde en Golf LX under ett år och det var en överreklamerad historia. 

Chrizz, tar på mig skulden fullständigt om du låser tråden...Hade varit trevligt att få närmare kontakt. Du verkar vara en seriös och aktiv moderator!

Mvh Humlan

A B E C E D E
Goffen Administratör
14 juli 2005 · 2 974 Inlägg

Min 83a GL har ingen varvräknare heller sad dock finns det markeringar på hastighetsmätaren när det är dax o växla. Min är väldigt pigg för att bara ha 75hästar.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
_zigge_
14 juli 2005 · 313 Inlägg

det finns varvräknare i denna.. Bara undrar... men asså den motorn skiter jag i ska i med en annan ändå... Lite mer muskler måste man ju ha i bilen.. smile

Passar motorfästen och dyl till en 8 eller 16v motor ifrån en golf II?

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
kapten222
16 juli 2005 · 32 Inlägg

Bättre att fråga på GTI klubbens hemsida

www.garaget.org/kapten222
Corrado G60
Golf III VR6
Volvo V70 R-Design "R-Design" (2012)
Ford F-100 "Rost-Åke" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang