Har en riktigt snabb fråga kring Hyundai Coupe 2,0 FX pengar står på spel :D

LIVINL0UD
25 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Tjenare.

Har en snabb fråga kring denna bil. Min kompis som har en sådan säger att den är bakhjulsdriven och jag säger att den är framhjulsdriven.

Så vem av oss har rätt? det står mellan 200 - 500:- på spel så hoppas verkligen att jag har rätt wink

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Jag gissar på framkraft bara för att det är koreanskt eller vad det nu är..

Men jag ska kolla upp detta smile

Varför inte bara ta den och spinna loss? Då lär ni se vilka hjul som spinner iaf tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LIVINL0UD
25 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Hehe ok fan inge korrekt svar men tack ändå big_smile

Jo men fan jag körde den idag med folk i bilen och försökte sladda och det gick inte kan ja säga, kändes som att den spann på framhjulen, hoppas den är framhjulsdriven! tongue

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Framkrafs!
Citerar från Expressen:

Hyundai Coupe FX 2,7
PRIS: 239 900 kronor
KATEGORI: i en klass för sig
GARANTIER: Tre år nybil och vagnskada, sex år rost, nio år/20 000 mil elektronik.
SÄKERHET: Antisladd (ESP), bromskraftsförstärkning. Två krockkuddar fram, sidokrockkuddar fram. Trepunktsbälten på fyra platser, bältessträckare med belastningsbegränsning fram.
MOTOR: V6, 2 656 cc.
EFFEKT: 167 hk vid 6 000 rpm.
VRIDMOMENT: 245 Nm vid 4 000 rpm.
VÄXELLÅDA: Sexväxlad manuell, framhjulsdrift.
BRÄNSLEFÖRBRUKNING: 9,9 liter per 10 mils blandad körning (enligt tillverkaren).
TANKRYMD: 55 liter.
PRESTANDA: 0-100 km/tim 8,2 sekunder, toppfart 222 km/tim.
MILJÖKLASS: 2005, koldioxidutsläpp 236 g/km.
LÄNGDxBREDDxHÖJD: 4 395x1 760x1 330 mm.
AXELAVSTÅND: 2 530 mm.
TJÄNSTEVIKT: 1 430 kg.
TOTALVIKT: 1 760 kg.
SLÄPVAGNSVIKT: 1 400 kg.
BAGAGEUTRYMME: 312 liter, enligt VDA.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Izual
25 januari 2007 · 4 571 Inlägg

Det är grävlingsdrift på den!

LIVINL0UD
25 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Izual och alla ni andra big_smile

Försök beskriva det bättre, min vän tror inte att de är framhjulsdrivt, enligt henne så står de i hennes bes papper att de är bakhujsdrift men de stämmer inte right, komigen nu big_smilebig_smile

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Expressen skrev "VÄXELLÅDA: Sexväxlad manuell, framhjulsdrift."

Iofs en värre version som dom testade, men alla Coupe har framhjulsdrift.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LIVINL0UD
25 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Tack John87 för ditt konkreta svar, mer svar behövs då min kompis inte är övertygad ännu hmm

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Pappi skrev:
Tack John87 för ditt konkreta svar, mer svar behövs då min kompis inte är övertygad ännu hmm

Svårövertalad?

Ge dig ut med bilen och testa, det är det absolut säkraste sättet att kolla det.
En står utanför, en bromsar upp och börjar spinna på snö eller is. Fram- eller bakhjul som börjar spinna?

Jag tippar på fram.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LIVINL0UD
25 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Jepp riktigt svårövertalad faktiskt tongue

Det kom vi överens om att göra, ska testa på tisdag nästa vecka, ser fram emot en 500:- direkt i fickan wink

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Pappi skrev:
Jepp riktigt svårövertalad faktiskt tongue

Det kom vi överens om att göra, ska testa på tisdag nästa vecka, ser fram emot en 500:- direkt i fickan wink

Bra!
Kräv att få se pengarna innan ni går ut bara för att visa hur säker du är på att "vinna" tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LIVINL0UD
26 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Hehe det ska jag göra, hoppas jag vinner då jag haft en skit dag igår och idag sad förlorade 1100:- på poker och jag som låg + från början hmm

MilleN
26 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Men herregud vilken ettrig människa, räcker det inte att det står Framhjulsdrift i Expressen? big_smile

Och vafan det är bara att gå ut  o pumpa upp 6000 varv och släppa kopplingen och fortsätta gasa fullt så ser man det väldigt enkelt utifrån wink Ännu lättare nu när det är snö ute.

Och jaaaa det är FWD tongue Vet två stycken som har.

Edit: går ju att kolla under om det går kardanaxel till bakaxeln också, gör det inte det är det ganska svårt att få den att driva på bakhjulen skulle jag tro haha ;P

Senast redigerat av MilleN (26 januari 2007)

LIVINL0UD
26 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Haha tack för svaret MilleN, ne men hon är så envis, enligt henne så ska de stå i hennes bes papper att den är bakhjulsdriven men det stämmer inte för fem öre vad jag vet så big_smile

Men på tisdag ska vi gå ut och pumpa upp bilen, så då blir ja 500:- rikare woho wink

Tack för de snabba svaren!

dallelito med lem
26 januari 2007 · 1 147 Inlägg

det lär ju knappast stå det på hennes papper... du kan ju be henne visa dig det isåfall.. vte hon vart man sitter när man kör?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Albertoo
26 januari 2007 · 538 Inlägg

jag har haft en v6 2.7 -03 o de e Fwd, tyvärr. för den va jävligt rolig. hade den vart bakhjulsdrift hade den vart mkt mkt bättre.

ShadowD Sensation
26 januari 2007 · 74 Inlägg

jag säger Som Millen..

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded
alxalx fresh'n'clean
26 januari 2007 · 147 Inlägg

Jag känner mig manad, trots att flera redan svarat, att säga att alla hyundai coupe's är framhjulsdrivna.. : )

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
John87 Stolt Volvoägare
26 januari 2007 · 4 913 Inlägg

alxalx skrev:
Jag känner mig manad, trots att flera redan svarat, att säga att alla hyundai coupe's är framhjulsdrivna.. : )

Vi litar på ditt expertutlåtande smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LIVINL0UD
26 januari 2007 · 1 582 Inlägg

Tack alla för mer svar big_smile
Nu borde hon vara övertygad wink

Mvh Pappi

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang