passar 6x9 or i hatthyllan på 850??

Hoffmeister2
28 januari 2007 · 467 Inlägg

Hej. hoppas någon vet detta

Jag ska köpa högtalare till min 850 -95 imorrn o sätta i hatthyllan.

I framdörrarna vet jag att det ska va 5.25 or. Men vikken storlek passar rätt i hatthyllan. Alltså samma storlek som original. Jah har inga hemma att testa med heller så om någon vet är jag tacksam=)
Behöver snabba svar eftersom jag ska köpa imorrn

Tack på förhand

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
MuCky
28 januari 2007 · 15 Inlägg

Vi fick inte på 6*9 i polarens 850. Fick ta små typ 4 1/2 eller nått, finns bra 2 vägs i den klassen.

__hogberg__
28 januari 2007 · 1 161 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
Hej. hoppas någon vet detta

Jag ska köpa högtalare till min 850 -95 imorrn o sätta i hatthyllan.

I framdörrarna vet jag att det ska va 5.25 or. Men vikken storlek passar rätt i hatthyllan. Alltså samma storlek som original. Jah har inga hemma att testa med heller så om någon vet är jag tacksam=)
Behöver snabba svar eftersom jag ska köpa imorrn

Tack på förhand

du kan bygga bafflar i trä eller nått så passar de me 6x9 or sen..

Hoffmeister2
28 januari 2007 · 467 Inlägg

nää men skärpning....4.5 or....d låter alldeles för litet..original som sitter nu e större än så..skulle kunna tänka mig att det är 6.4 or eller 7.5 or...

Men e d nån som verkligen vet? magneten måste ju gå ner i originalhålet som sitter där...orka såga i plåten eller bygga nå trä bafflar..Kom igen nu...nån me 850 måste ju veta???

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Xuri One Man Clan
28 januari 2007 · 4 287 Inlägg

bättre å lägga en bas i bagaget ...behövs inte något i hatthyllan smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
sneaky200sx japs-nörd
29 januari 2007 · 76 Inlägg

byggde om min hatthylla så ja kunde ha 6*9, har bild på de men de funkar fan inte o lägga upp den, eller så äre jag som är cp o inte gör rätt tongue

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Hoffmeister2
29 januari 2007 · 467 Inlägg

d e nog du som e cp skulle ja tro...men d e ja oxå för ja har ingen aning om hur man gör heller...o inte vet ja vikka högtalare ja ska ha i bilen.....så ja e fan dubbel cp...jävla volvo, i min kadett var det bara o såga. Men så lätt ska det inte vara i denna bil. Ooooorka

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Hoffmeister2
29 januari 2007 · 467 Inlägg

så för att få sälja sitt eget skit så gjorde dom så? man kanske vill ha nå bra ljud i bilen o då funkar inte deras originalskit.... De borde ju gå med nån annan storlek oxå, typ bara borra håll i plåten under hatthyllan o bulta fast typ 6,9 or eller nåt liknande...får se ikväll va dom har på micro....urk va jobbit d blev=(

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
29 januari 2007 · 1 313 Inlägg

hade 6x9or i min hatthylla när ja hade 850. de satt me bafflar coh så va de kapat under också tror jag. men de funkade fnt iaf! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Hoffmeister2
30 januari 2007 · 467 Inlägg

Ja nu köpte jag iaf ett par kicker 6x9 or på micro igår. d passar ju inte men ja o syrrans kille ska försöka bygga nåt ikväll=) Han har jobbat med sånt så d borde bli bra tycker jag. Har även beställt ett par 5.25 mds fanatic som ja ska ha fram i dörrarna. eventuellt plocka ur diskanten o sätta i instrumentbrädan. Har även köpt en denver cd/mp3 me bluetooth till handsfree och usb port för 1300.  Men hoppas vi får ihop högtalarna bak bara=) sen blir d fint som fan. Ska lägga in bilder på bilen o ljudbygget så småningom när ja orkar.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
RichardC Fartdåre
30 januari 2007 · 378 Inlägg

gick de inte alls med 6x9* or på hatthyllan.

Fy fan jag som precis var på väg att beställa. Jag vet det är 5x8 orginal men trodde 6x9 skulle passa också. Kommer de inte ner i hålet för magneten eller vad är problemet??

TICen är till salu säljs billigt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang