Byte av spoiler på 740!

Onee
29 januari 2007 · 342 Inlägg

Hej
jag har precis köpt mej en Volvo 740 -88 men jag vill ha -90ans front elle själva läppen..
Men jag har funderat på att köpa själva läppen som sitter under kofångaren bara. men alla säger typ att det inte går att sätta -90ans läpp på en 740 kofångare!!

Någon som har några tips på hur jag kan göra??

Bi0HaZZarD Speed FMK
29 januari 2007 · 849 Inlägg

går går de nog. inget är omöjligt. men det skiljer en hel del på fronterna. nya 740 fronten är lite rundare än vad gamla är om jag inte har fel. alltså måste du "kanta till den" på något sätt". Personligen tycker jag att den äldre fronten är betydligt snyggare så har aldrig direkt tänkt tanken. men det ska nog kunna gå med en hel del arbete. Frågan är bara hur den läppen kommer att vara ihop med den gamla stötfångaren som är kantig.

Mer än så kan jag nog inte hjälpa till. Lycka till!

Mvh Ludde

_Andreas_
29 januari 2007 · 11 Inlägg

Om du ska byta hela fronten så är det en rätt mkt jobb.. jag å en polare har gjort de å eftersom 90:ans kofångare är rundare så måste man byta: skärmar, huv, lycktor å grill.. om man inte vill ha ett hål framför grillen, hehe. sen måste man kapa om lite för att få dit dom andra lycktorna.

Annars går de ju att sätta dit 850 R läpp big_smile

Volvo 940 LTT "Polestar" (1996)
FireTraXX DFFL
29 januari 2007 · 9 020 Inlägg

Gör väl ingen skillnad om du har en pappskiva eller en "original-volvodel"?
Den bilen är ju ritad med linjal...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang