Inladdningen av annonserna driver mig till vansinne...

Brådhis * Voff voff *
29 september 2023 · 10 280 Inlägg

En bugg som är smula irriterande är att när man klickar på en händelse i sin lista och en sån där helskärmsannons lästs in och man klickar på "fortsätt till garaget.org" (eller vad det nu står) så hamnar man längst i tråden. Inte på den nya händelsen. Detta är bara när det dyker upp helskärmsannonser. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
29 september 2023 · 11 783 Inlägg

Brådhis skrev:
En bugg som är smula irriterande är att när man klickar på en händelse i sin lista och en sån där helskärmsannons lästs in och man klickar på "fortsätt till garaget.org" (eller vad det nu står) så hamnar man längst i tråden. Inte på den nya händelsen. Detta är bara när det dyker upp helskärmsannonser. smile

Du menar att man hamnar längst upp igen och inte nedscrollad där det nya inlägget är?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
29 september 2023 · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:

Brådhis skrev:
En bugg som är smula irriterande är att när man klickar på en händelse i sin lista och en sån där helskärmsannons lästs in och man klickar på "fortsätt till garaget.org" (eller vad det nu står) så hamnar man längst i tråden. Inte på den nya händelsen. Detta är bara när det dyker upp helskärmsannonser. smile

Du menar att man hamnar längst upp igen och inte nedscrollad där det nya inlägget är?

Exakt! smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
29 september 2023 · 11 783 Inlägg

Brådhis skrev:

chrizz skrev:

Brådhis skrev:
En bugg som är smula irriterande är att när man klickar på en händelse i sin lista och en sån där helskärmsannons lästs in och man klickar på "fortsätt till garaget.org" (eller vad det nu står) så hamnar man längst i tråden. Inte på den nya händelsen. Detta är bara när det dyker upp helskärmsannonser. smile

Du menar att man hamnar längst upp igen och inte nedscrollad där det nya inlägget är?

Exakt! smile

Tack! Upplevde det precis själv nu. Störande minst sagt. Ska kika på det!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2023 · 10 280 Inlägg

Felet kvarstår, och förstärks nu av att den gigantiska reklamen som ligger mellan knappfältet och forumet verkar prioriteras så till vida att när man läst ett inlägg eller två eller börjat skriva ett svar så hoppar skärmbilden upp igen och visar den reklamen. Extremt störande!

Jag förstår självklart att reklam -> money makes the world go round, men nu börjar det helt ärligt bli lite svårt att navigera på den här sidan. Man får klicka, vänta, scrolla, vänta, scrolla, osv osv...

Kan du inte försöka hålla dig till en sorts reklam? Som det är nu är det ju en total cirkus med olika varianter som, som du ser, inte helt sällan är i lätt konflikt med användaren. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
27 oktober 2023 · 11 783 Inlägg

Jag förstår Brådhis. Jag jobbar nu parallellt med en helt ny sajt, och jag har gjort om jättemycket med annonserna, just för att det ska bli mindre störande och få bort "hoppandet" som jag inte alls gillar.

Jag plockar upp den här gamla koden nu på direkten och ser vad jag kan göra för att minska hoppandet tillfälligt innan den nya sajten är igång senare i år.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
27 oktober 2023 · 11 783 Inlägg

Brådhis skrev:
Felet kvarstår, och förstärks nu av att den gigantiska reklamen som ligger mellan knappfältet och forumet verkar prioriteras så till vida att när man läst ett inlägg eller två eller börjat skriva ett svar så hoppar skärmbilden upp igen och visar den reklamen. Extremt störande!

Jag förstår självklart att reklam -> money makes the world go round, men nu börjar det helt ärligt bli lite svårt att navigera på den här sidan. Man får klicka, vänta, scrolla, vänta, scrolla, osv osv...

Kan du inte försöka hålla dig till en sorts reklam? Som det är nu är det ju en total cirkus med olika varianter som, som du ser, inte helt sällan är i lätt konflikt med användaren. smile

Jag har gjort lite ändringar nu som kommer att minska "hoppandet" avsevärt. Det är inte 100% ännu, men kanske 90% åtminstone. Kolla hur du upplever det och återkom gärna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2023 · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:
Jag förstår Brådhis. Jag jobbar nu parallellt med en helt ny sajt, och jag har gjort om jättemycket med annonserna, just för att det ska bli mindre störande och få bort "hoppandet" som jag inte alls gillar.

Jag plockar upp den här gamla koden nu på direkten och ser vad jag kan göra för att minska hoppandet tillfälligt innan den nya sajten är igång senare i år.

Mvh

Aha, spännande. cool

chrizz skrev:

Brådhis skrev:
Felet kvarstår, och förstärks nu av att den gigantiska reklamen som ligger mellan knappfältet och forumet verkar prioriteras så till vida att när man läst ett inlägg eller två eller börjat skriva ett svar så hoppar skärmbilden upp igen och visar den reklamen. Extremt störande!

Jag förstår självklart att reklam -> money makes the world go round, men nu börjar det helt ärligt bli lite svårt att navigera på den här sidan. Man får klicka, vänta, scrolla, vänta, scrolla, osv osv...

Kan du inte försöka hålla dig till en sorts reklam? Som det är nu är det ju en total cirkus med olika varianter som, som du ser, inte helt sällan är i lätt konflikt med användaren. smile

Jag har gjort lite ändringar nu som kommer att minska "hoppandet" avsevärt. Det är inte 100% ännu, men kanske 90% åtminstone. Kolla hur du upplever det och återkom gärna.

Yes, klart bättre nu! Skönt! smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
21 november 2023 · 10 280 Inlägg

Nu har det blivit värre igen...

Klicka på en tråd, först ser man som hastigast det senaste inlägget, sedan laddas helskärmsannonsen in, klicka bort den, då är man längst upp, scrolla ner till det du ville läsa, sedan i 5-6 fall av 10 hamnar man plötsligt längst upp igen(!), scrolla scrolla scrolla...

Jag är en rätt trogen användare, men tillochmed jag börjar dra mig för att orka klicka runt i trådar för att halva tiden går åt till att klicka och scrolla för att se det man vill se.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
21 november 2023 · 11 783 Inlägg

Brådhis skrev:
Nu har det blivit värre igen...

Klicka på en tråd, först ser man som hastigast det senaste inlägget, sedan laddas helskärmsannonsen in, klicka bort den, då är man längst upp, scrolla ner till det du ville läsa, sedan i 5-6 fall av 10 hamnar man plötsligt längst upp igen(!), scrolla scrolla scrolla...

Jag är en rätt trogen användare, men tillochmed jag börjar dra mig för att orka klicka runt i trådar för att halva tiden går åt till att klicka och scrolla för att se det man vill se.

Är det nån särskild annons eller?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
21 november 2023 · 11 783 Inlägg

Tack för samtalet Brådhis. Nu förstår jag vad som pågår. Jag jobbar på att lösa det!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
21 november 2023 · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:
Tack för samtalet Brådhis. Nu förstår jag vad som pågår. Jag jobbar på att lösa det!

Tack själv, Chrizz. smile Keep up the good work. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
8 december 2023 · 11 783 Inlägg

Nu ska buggarna vara åtgärdade. Problemet låg inte här, utan jag fick ta det.vidare till de som levererar annonserna. Det kan ta lite tid innan all cache-uppdateras och ändringarna träder ikraft överallt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
9 december 2023 · 11 783 Inlägg

Ett problem kvarstår har jag tyvärr upptäckt. Jag ska pusha för att få till en snabb fix på det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
9 december 2023 · 10 280 Inlägg

Toppen! Verkar funka! big_smile Tack!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
9 april · 10 280 Inlägg

Nu har det börjat bli knasigt igen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/8/7682/7682-33bbdfd509c7687ca1387740752405eb.jpg

Dels får menyn spader ibland och dels har felet att man plötsligt hamnar högst upp på sidan igen återkommit.

Och även reklamen innan, som var från Hornbach (tror jag?), hade samma problem.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
9 april · 11 783 Inlägg

Tack Brådhis. Jag rapporterar vidare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
9 april · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:
Tack Brådhis. Jag rapporterar vidare.

Toppen, tack själv! smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
chrizz Administratör
11 april · 11 783 Inlägg

Felet är hittat och fixat. Kan dröja lite innan alla cache uppdateras, men inom kort ska det fungera som tänkt igen.

Tack igen Brådhis

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
18 april · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:
Felet är hittat och fixat. Kan dröja lite innan alla cache uppdateras, men inom kort ska det fungera som tänkt igen.

Tack igen Brådhis

Toppen! Det är dock fortsatt så igen att man hamnar längst upp när stora reklamen (just nu Volvia) laddas in. Så man klickar in på en tråd från aktivitetslistan, hamnar där senaste inlägget är, sedan går det 1-5 sekunder och vips har man reklamen över hela skärmen och får scrolla ner igen dit man var.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang