Glykol system

Prickskytten
13 februari 2022 · 3 Inlägg

Hej
Jag har en BMW 320 touring 04.
Jag har bytt de mesta på den
Remmar.
Spännhjul.
Generator.
ventilkåpspackning.
tändstift.
Vattenpump.
Osv

Jag la märke till att bilen drack glykolvatten. Och upptäckte att kärlet va sprucket. Så beställde nytt kärl med sensor och ny kylar slang. Har bytt de idag och fyllt på ny glykol så de är fin "pisstråle tillbaka" men lampan vill inte slockna varken med nya eller gamla sensorn.
Men sätter jag en brygga i kontakten så slocknar lampan direkt (fungerade med gamla kärlet) men så vill jag inte ha de och undrar om nån av er kan veta vad de är för fel? Är de fel på dom nya sensorna ? Kan de vara nått fel på kärlet?
Tacksam för svar då jag blev tokig idag ute i kylan 🤣

Mossan1
16 februari 2022 · 2 840 Inlägg

Så du kan lätt byta sensor?
Der är uppenbarligen slutande kontakt, så det är väl bara att ohmmäta när du rör flottören.

Kan flottören röra sig eller sitter den fast?

torsen
16 februari 2022 · 7 264 Inlägg

Prickskytten skrev:
Hej
Jag har en BMW 320 touring 04.
Jag har bytt de mesta på den
Remmar.
Spännhjul.
Generator.
ventilkåpspackning.
tändstift.
Vattenpump.
Osv

Jag la märke till att bilen drack glykolvatten. Och upptäckte att kärlet va sprucket. Så beställde nytt kärl med sensor och ny kylar slang. Har bytt de idag och fyllt på ny glykol så de är fin "pisstråle tillbaka" men lampan vill inte slockna varken med nya eller gamla sensorn.
Men sätter jag en brygga i kontakten så slocknar lampan direkt (fungerade med gamla kärlet) men så vill jag inte ha de och undrar om nån av er kan veta vad de är för fel? Är de fel på dom nya sensorna ? Kan de vara nått fel på kärlet?
Tacksam för svar då jag blev tokig idag ute i kylan 🤣

Förklara lite närmare vad du menar med "pisstråle tillbaka".
Antar vidare att det är expansionskärlet du bytt, eller hur?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang