Ökad prestanda till Toyota Carina E?

WizHole
18 juli 2005 · 4 Inlägg

Hej, jag har en Carina E -93 och känner att 1,6:an är lite tråkig...iaf på landsväg m.m. Någon som har någon bra idé på hur jag skulle kunna få lite mer krut i den? Förutom att sätta i ny motor tongue

Senast redigerat av WizHole (19 juli 2005)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
19 juli 2005 · 3 180 Inlägg

lustgas kanske?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
WizHole
19 juli 2005 · 4 Inlägg

Hmm, lite väl överdrivet tror jag...men tack ändå!

Martin83 Kadett Freak
19 juli 2005 · 129 Inlägg

tror det inte finns så mkt trim som passar just din bil..avgas å filter finns ju alltid..men det ger ju inge större effekter..skulle jag va dej skulle jag byta bil smile

Kadett GSi 16v
WizHole
19 juli 2005 · 4 Inlägg

Nej, jag har misstänkt det också....tyvärr. Hehe, ja ett byte får bli aktuellt försst efter den är färdigbetald tror jag smile Tack för svaret!

gemini78 Jägermeister
19 juli 2005 · 909 Inlägg

Köp min carina så får du automatiskt 41hk mer + att jag har större rostfritt sportavgassystem bytt på min oxå sen har jag ett chipp från en celica gti och öppet filter fast har monterat bort filtret och chippet nu då den ska säljas.
Och med 3" avgassystem, chipp och filter bör den ha ca 180hk.
Iallafall en gti celica med exakt samma motor får den effekten.

Senast redigerat av gemini78 (19 juli 2005)

En gång är ingen gång...
WizHole
19 juli 2005 · 4 Inlägg

Ett helt nytt bilköp är nog inte med i planerna än så länge som sagt...men fick lite rekommendationer på lite delar jag kan skaffa...får se vad som bjuds den 25:e tongue

Zakke
25 augusti 2005 · 93 Inlägg

du har inte funderat på att shicka topplocket till någon trimmföretag så do portar det och lägger större ventiler och fixar förbränings utrymmet.. å sen kan du ju läggan en hestec inspruting som du kan ställi in bränsle och luft blandning med från datorn.. kanske en Turbo åxå om du vill gå så långt smile

Toyota "The Feeling Never Ends"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang