En liten Renovering av en BMW E28

Tjeena! Här kommer lite bilder på mitt nya och påbörjade projekt! Denna bil köpte jag i april Är en 1987ans 520i och på samma gång köpte jag en 518i som jag har tagit alla dörrar av och bakluckan och inredningen som är svart ska från den också plus elsystemet då 520in var ren invändigt pga att förra ägaren skulle göra den till drifting bil ?
  • 14 Följare
  • 13 679 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 april
toyota
3 augusti 2023 · 279 Inlägg

Tyfors skrev:

toyota skrev:

Tyfors skrev:

Hunnit med ett gäng men klart mest oplar 😉

Ja skulle vilja ha en rally kadett 78--79 eller en ascona a å en Commodore eller en kapitän hehe.

Du är på go väg iaf å komma upp i ett gäng 😉

Jo e61:an ser möe nyare ut än va den är. Men dom är dyra här än 😐 fast e39:an börjar oxå bli dyra. En 530d med full m sport kommer sällan ut. Dom som legat ute i år har legat för 56-70000 😐 nu finns den ingen

Jo ja tror E60/61 börjar gå upp i pris igen 😅😅
Min är en 530D med fabriks Msport 👍
Tysk import 2013
Panorama tak
Stora navigator skärmen
Stort ljud packet
Xenon halvljus och lite annat smått är vell det som hör till min lyx 😅😅

Panorama är ett måste. Stora ljudpaketwt låter helt ok 😃

Har länge inne på att skaffa en men jobb kompisen skaffa en dock bara 525  å utan m sport  men ja fick jämt skruva åt han å de va alla möjliga fel på den. Kanske ett måndags exemplar men ja har inte alls begäret nå mer att ha en sån efter de 🤣🤣🤣

Men fortfarande en snygg bil 😃

Men anser att e39:an är både trevligare å mer hållbar.


När ja kommer hem från semestern så måste ja byta avgassystem. Nåt har släppt inne i sista burken skramlar illa 😐 å ja har lyckats göra en liten på sparklådan efter nån av alla grusvägar. Mina 19" gilla inte heller grus. Har lite kant märken nu 😐

Jo så länge man inte behöver köpa nytt glas till taket är det ju fint att ha dubbla takluckor och fint ljus insläpp👍

Har hört en del som haft krångel med sin E60/61 men för mig har det varit bästa bruksbilen i över 5år nu 👍 visst det är ju lite slitage som dyker upp  och idag slog dem över till 400 tusen km på mätaren 👍 går fint i motorn ennu
convertern åker ju på dessa 530 och 535 dieslar då dom är för svagt byggda
Har samma på min och haft länge nu och dom lär gå rätt länge med dålig converter nog så
Ja tänkte köra tills det rasar tänkte ja 😅😅
Annars är det pumpen till luftfjädringen som krånglar vintertid så det är säkert något vatten i den som fryser 🤷
I övrigt går min skit fint 👍

Tyfors Svetsare
3 augusti 2023 · 1 150 Inlägg

toyota skrev:

Tyfors skrev:

toyota skrev:

Jo ja tror E60/61 börjar gå upp i pris igen 😅😅
Min är en 530D med fabriks Msport 👍
Tysk import 2013
Panorama tak
Stora navigator skärmen
Stort ljud packet
Xenon halvljus och lite annat smått är vell det som hör till min lyx 😅😅

Panorama är ett måste. Stora ljudpaketwt låter helt ok 😃

Har länge inne på att skaffa en men jobb kompisen skaffa en dock bara 525  å utan m sport  men ja fick jämt skruva åt han å de va alla möjliga fel på den. Kanske ett måndags exemplar men ja har inte alls begäret nå mer att ha en sån efter de 🤣🤣🤣

Men fortfarande en snygg bil 😃

Men anser att e39:an är både trevligare å mer hållbar.


När ja kommer hem från semestern så måste ja byta avgassystem. Nåt har släppt inne i sista burken skramlar illa 😐 å ja har lyckats göra en liten på sparklådan efter nån av alla grusvägar. Mina 19" gilla inte heller grus. Har lite kant märken nu 😐

Jo så länge man inte behöver köpa nytt glas till taket är det ju fint att ha dubbla takluckor och fint ljus insläpp👍

Har hört en del som haft krångel med sin E60/61 men för mig har det varit bästa bruksbilen i över 5år nu 👍 visst det är ju lite slitage som dyker upp  och idag slog dem över till 400 tusen km på mätaren 👍 går fint i motorn ennu
convertern åker ju på dessa 530 och 535 dieslar då dom är för svagt byggda
Har samma på min och haft länge nu och dom lär gå rätt länge med dålig converter nog så
Ja tänkte köra tills det rasar tänkte ja 😅😅
Annars är det pumpen till luftfjädringen som krånglar vintertid så det är säkert något vatten i den som fryser 🤷
I övrigt går min skit fint 👍

Jo pumpen sitter dumt till på e61:an de håller ja me om 🤣

Jo converten fast de e ju lika illa på e39:an dom är ju oxå för klena 😐 men nog är e61:an överlag trevlig å fin 😏

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
vEight Baronen
4 augusti 2023 · 1 434 Inlägg

E61an är trevlig och rejält byggd men den har helt klart sina brister. Chassimässigt känns dom odödliga. Käringa köpte en 523 e61 med N52b25 för snart 8år sedan. Den har nu gått ca 33Kmil och det enda jag bytt på chassit är luftbälgar och länkarna till krängningshämmarn fram.

Sen är kablaget till bakluckan ett otroligt störande problem på dessa. Nu har jag monterat siliconkablar så jag hoppas att jag slipper göra det igen.

Sen har det varit ett gäng störande fel som jag inte kan lasta bilen för, utan den tidigare ägaren. Fick byta vattenpump. Den är extern och drivs av en elmotor. Dyr. När den var bytt så öppnade jag upp pumpen för att se vad som var anledningen till haveriet. Det var ett gruskorn som låste pumphjulet..
Sen hade jag felkoder på vanossystemet. Larmade för solenoiderna. Gjorde rent och bänkkörde dom, fortfarande felkoder. Böt dom, fortfarande felkoder. Gjorde rent nätfiltren i toppen, fortfarande felkoder. Provade allt och inget resultat.
Sen upptäckte jag, tack vare ett youtubeklipp som hoppade upp i flödet där dom gjorde en vanlig oljeservice. Då såg jag av en händelse att hållaren för insatsfiltret i oljefilterlocket hade en tapp i botten med en o-ring. Det satt inte på vår bil.. Inga spår efter att det skulle vara sönderbrutet eller någonting. Jag böt locket och vips så var problemet löst 😄

Elbilar kan dra åt helvete.
toyota
4 augusti 2023 · 279 Inlägg

vEight skrev:
E61an är trevlig och rejält byggd men den har helt klart sina brister. Chassimässigt känns dom odödliga. Käringa köpte en 523 e61 med N52b25 för snart 8år sedan. Den har nu gått ca 33Kmil och det enda jag bytt på chassit är luftbälgar och länkarna till krängningshämmarn fram.

Sen är kablaget till bakluckan ett otroligt störande problem på dessa. Nu har jag monterat siliconkablar så jag hoppas att jag slipper göra det igen.

Sen har det varit ett gäng störande fel som jag inte kan lasta bilen för, utan den tidigare ägaren. Fick byta vattenpump. Den är extern och drivs av en elmotor. Dyr. När den var bytt så öppnade jag upp pumpen för att se vad som var anledningen till haveriet. Det var ett gruskorn som låste pumphjulet..
Sen hade jag felkoder på vanossystemet. Larmade för solenoiderna. Gjorde rent och bänkkörde dom, fortfarande felkoder. Böt dom, fortfarande felkoder. Gjorde rent nätfiltren i toppen, fortfarande felkoder. Provade allt och inget resultat.
Sen upptäckte jag, tack vare ett youtubeklipp som hoppade upp i flödet där dom gjorde en vanlig oljeservice. Då såg jag av en händelse att hållaren för insatsfiltret i oljefilterlocket hade en tapp i botten med en o-ring. Det satt inte på vår bil.. Inga spår efter att det skulle vara sönderbrutet eller någonting. Jag böt locket och vips så var problemet löst 😄

Jo E60/61 är bra bilar utsidan har en design som värkar ta länge ennu också innan den blir gammal då folk tror min bil är nyare en vad den är då jag säger den är från 2005 😄
Jo jag såg för en par månader sedan att mitt kablage till bakluckan börjar ge upp också! Jag har ju vetat av att E61 har detta problem så ja tänkte ja använder shopping luckan så mycket det går 👍 Jo fan det hjälper ju inte såg ja ju 😂
Och F11 modellen värkar ha samma skit😅 varför har dom inte kunnat bygga som alla andra med ett gummi damask rör likt som mellan kaross och dörrarna 🤷

Värst är då diesel skatten är så dyr😅
Men ska man ha en bensinare så ska det ju hälst behöva va en 2006 och gammlare känner jag som inte har direkt insprut motorn 😊

Förresten schyssta bilar du har 👍  En w124 kombi med en bensin 6a eller Mercedes V8 ska man kunna ha 👍👍

toyota
4 augusti 2023 · 279 Inlägg

toyota skrev:

vEight skrev:
E61an är trevlig och rejält byggd men den har helt klart sina brister. Chassimässigt känns dom odödliga. Käringa köpte en 523 e61 med N52b25 för snart 8år sedan. Den har nu gått ca 33Kmil och det enda jag bytt på chassit är luftbälgar och länkarna till krängningshämmarn fram.

Sen är kablaget till bakluckan ett otroligt störande problem på dessa. Nu har jag monterat siliconkablar så jag hoppas att jag slipper göra det igen.

Sen har det varit ett gäng störande fel som jag inte kan lasta bilen för, utan den tidigare ägaren. Fick byta vattenpump. Den är extern och drivs av en elmotor. Dyr. När den var bytt så öppnade jag upp pumpen för att se vad som var anledningen till haveriet. Det var ett gruskorn som låste pumphjulet..
Sen hade jag felkoder på vanossystemet. Larmade för solenoiderna. Gjorde rent och bänkkörde dom, fortfarande felkoder. Böt dom, fortfarande felkoder. Gjorde rent nätfiltren i toppen, fortfarande felkoder. Provade allt och inget resultat.
Sen upptäckte jag, tack vare ett youtubeklipp som hoppade upp i flödet där dom gjorde en vanlig oljeservice. Då såg jag av en händelse att hållaren för insatsfiltret i oljefilterlocket hade en tapp i botten med en o-ring. Det satt inte på vår bil.. Inga spår efter att det skulle vara sönderbrutet eller någonting. Jag böt locket och vips så var problemet löst 😄

Jo E60/61 är bra bilar utsidan har en design som värkar ta länge ennu också innan den blir gammal då folk tror min bil är nyare en vad den är då jag säger den är från 2005 😄
Insidan tycker ja inte har lika hög kvalitéts kännsla som i E39 men helt klart okej endå och faceliften ser ju nog finare ut👍
Saknar min E39 😢 det va ju bara en 523i den ja saknar men helt bra glidare endå
Fabriks Msport och en motor man faktist kan säga spann som en katt 😅 vilket tyst och fint ljud det va i den 👍 fan den bilen ska man ju inte ha sålt då dom börjar bli så dyra att köpa idag😅
Jo jag såg för en par månader sedan att mitt kablage till bakluckan börjar ge upp också! Jag har ju vetat av att E61 har detta problem så ja tänkte ja använder shopping luckan så mycket det går 👍 Jo fan det hjälper ju inte såg ja ju 😂
Och F11 modellen värkar ha samma skit😅 varför har dom inte kunnat bygga som alla andra med ett gummi damask rör likt som mellan kaross och dörrarna 🤷

Värst är då diesel skatten är så dyr😅
Men ska man ha en bensinare så ska det ju hälst behöva va en 2006 och gammlare känner jag som inte har direkt insprut motorn 😊

Förresten schyssta bilar du har 👍  En w124 kombi med en bensin 6a eller Mercedes V8 ska man kunna ha 👍👍

vEight Baronen
5 augusti 2023 · 1 434 Inlägg

toyota skrev:

vEight skrev:
E61an är trevlig och rejält byggd men den har helt klart sina brister. Chassimässigt känns dom odödliga. Käringa köpte en 523 e61 med N52b25 för snart 8år sedan. Den har nu gått ca 33Kmil och det enda jag bytt på chassit är luftbälgar och länkarna till krängningshämmarn fram.

Sen är kablaget till bakluckan ett otroligt störande problem på dessa. Nu har jag monterat siliconkablar så jag hoppas att jag slipper göra det igen.

Sen har det varit ett gäng störande fel som jag inte kan lasta bilen för, utan den tidigare ägaren. Fick byta vattenpump. Den är extern och drivs av en elmotor. Dyr. När den var bytt så öppnade jag upp pumpen för att se vad som var anledningen till haveriet. Det var ett gruskorn som låste pumphjulet..
Sen hade jag felkoder på vanossystemet. Larmade för solenoiderna. Gjorde rent och bänkkörde dom, fortfarande felkoder. Böt dom, fortfarande felkoder. Gjorde rent nätfiltren i toppen, fortfarande felkoder. Provade allt och inget resultat.
Sen upptäckte jag, tack vare ett youtubeklipp som hoppade upp i flödet där dom gjorde en vanlig oljeservice. Då såg jag av en händelse att hållaren för insatsfiltret i oljefilterlocket hade en tapp i botten med en o-ring. Det satt inte på vår bil.. Inga spår efter att det skulle vara sönderbrutet eller någonting. Jag böt locket och vips så var problemet löst 😄

Jo E60/61 är bra bilar utsidan har en design som värkar ta länge ennu också innan den blir gammal då folk tror min bil är nyare en vad den är då jag säger den är från 2005 😄
Jo jag såg för en par månader sedan att mitt kablage till bakluckan börjar ge upp också! Jag har ju vetat av att E61 har detta problem så ja tänkte ja använder shopping luckan så mycket det går 👍 Jo fan det hjälper ju inte såg ja ju 😂
Och F11 modellen värkar ha samma skit😅 varför har dom inte kunnat bygga som alla andra med ett gummi damask rör likt som mellan kaross och dörrarna 🤷

Värst är då diesel skatten är så dyr😅
Men ska man ha en bensinare så ska det ju hälst behöva va en 2006 och gammlare känner jag som inte har direkt insprut motorn 😊

Förresten schyssta bilar du har 👍  En w124 kombi med en bensin 6a eller Mercedes V8 ska man kunna ha 👍👍

Med siliconkablar i gångjärnen så sägs det att det ska hålla smile

Diesel hade varit mitt förstahandsval men det är som du säger, skatten är svindyr. 😅

Tack! W124 är en av mina favoriter. Den jag har är bara en bensin 4a. Men det är iallafall en 16ventilare på 150hk så den är inte jätteslö. Har haft lite funderingar på motoralternativ men den får duga sålänge. 🙂 Var på jakt efter en med sexa men denna var billig, har skinninredning och AC så det var bara att slå till. 😊

Elbilar kan dra åt helvete.
toyota
5 augusti 2023 · 279 Inlägg

vEight skrev:

toyota skrev:

vEight skrev:
E61an är trevlig och rejält byggd men den har helt klart sina brister. Chassimässigt känns dom odödliga. Käringa köpte en 523 e61 med N52b25 för snart 8år sedan. Den har nu gått ca 33Kmil och det enda jag bytt på chassit är luftbälgar och länkarna till krängningshämmarn fram.

Sen är kablaget till bakluckan ett otroligt störande problem på dessa. Nu har jag monterat siliconkablar så jag hoppas att jag slipper göra det igen.

Sen har det varit ett gäng störande fel som jag inte kan lasta bilen för, utan den tidigare ägaren. Fick byta vattenpump. Den är extern och drivs av en elmotor. Dyr. När den var bytt så öppnade jag upp pumpen för att se vad som var anledningen till haveriet. Det var ett gruskorn som låste pumphjulet..
Sen hade jag felkoder på vanossystemet. Larmade för solenoiderna. Gjorde rent och bänkkörde dom, fortfarande felkoder. Böt dom, fortfarande felkoder. Gjorde rent nätfiltren i toppen, fortfarande felkoder. Provade allt och inget resultat.
Sen upptäckte jag, tack vare ett youtubeklipp som hoppade upp i flödet där dom gjorde en vanlig oljeservice. Då såg jag av en händelse att hållaren för insatsfiltret i oljefilterlocket hade en tapp i botten med en o-ring. Det satt inte på vår bil.. Inga spår efter att det skulle vara sönderbrutet eller någonting. Jag böt locket och vips så var problemet löst 😄

Jo E60/61 är bra bilar utsidan har en design som värkar ta länge ennu också innan den blir gammal då folk tror min bil är nyare en vad den är då jag säger den är från 2005 😄
Jo jag såg för en par månader sedan att mitt kablage till bakluckan börjar ge upp också! Jag har ju vetat av att E61 har detta problem så ja tänkte ja använder shopping luckan så mycket det går 👍 Jo fan det hjälper ju inte såg ja ju 😂
Och F11 modellen värkar ha samma skit😅 varför har dom inte kunnat bygga som alla andra med ett gummi damask rör likt som mellan kaross och dörrarna 🤷

Värst är då diesel skatten är så dyr😅
Men ska man ha en bensinare så ska det ju hälst behöva va en 2006 och gammlare känner jag som inte har direkt insprut motorn 😊

Förresten schyssta bilar du har 👍  En w124 kombi med en bensin 6a eller Mercedes V8 ska man kunna ha 👍👍

Med siliconkablar i gångjärnen så sägs det att det ska hålla smile

Diesel hade varit mitt förstahandsval men det är som du säger, skatten är svindyr. 😅

Tack! W124 är en av mina favoriter. Den jag har är bara en bensin 4a. Men det är iallafall en 16ventilare på 150hk så den är inte jätteslö. Har haft lite funderingar på motoralternativ men den får duga sålänge. 🙂 Var på jakt efter en med sexa men denna var billig, har skinninredning och AC så det var bara att slå till. 😊

Alright👍  men dom där bensin 4orna är vell rätt hållbara också och går att ladda på en del med oöppnad motor som med M103 och M104 😊

vEight Baronen
5 augusti 2023 · 1 434 Inlägg

toyota skrev:

vEight skrev:

toyota skrev:

Jo E60/61 är bra bilar utsidan har en design som värkar ta länge ennu också innan den blir gammal då folk tror min bil är nyare en vad den är då jag säger den är från 2005 😄
Jo jag såg för en par månader sedan att mitt kablage till bakluckan börjar ge upp också! Jag har ju vetat av att E61 har detta problem så ja tänkte ja använder shopping luckan så mycket det går 👍 Jo fan det hjälper ju inte såg ja ju 😂
Och F11 modellen värkar ha samma skit😅 varför har dom inte kunnat bygga som alla andra med ett gummi damask rör likt som mellan kaross och dörrarna 🤷

Värst är då diesel skatten är så dyr😅
Men ska man ha en bensinare så ska det ju hälst behöva va en 2006 och gammlare känner jag som inte har direkt insprut motorn 😊

Förresten schyssta bilar du har 👍  En w124 kombi med en bensin 6a eller Mercedes V8 ska man kunna ha 👍👍

Med siliconkablar i gångjärnen så sägs det att det ska hålla smile

Diesel hade varit mitt förstahandsval men det är som du säger, skatten är svindyr. 😅

Tack! W124 är en av mina favoriter. Den jag har är bara en bensin 4a. Men det är iallafall en 16ventilare på 150hk så den är inte jätteslö. Har haft lite funderingar på motoralternativ men den får duga sålänge. 🙂 Var på jakt efter en med sexa men denna var billig, har skinninredning och AC så det var bara att slå till. 😊

Alright👍  men dom där bensin 4orna är vell rätt hållbara också och går att ladda på en del med oöppnad motor som med M103 och M104 😊

Absolut! M111 finns som 2,3l med kompressor och den går bra redan som original. Det är som en kortad M104. 😁

Elbilar kan dra åt helvete.
toyota
6 augusti 2023 · 279 Inlägg

vEight skrev:

toyota skrev:

vEight skrev:

Med siliconkablar i gångjärnen så sägs det att det ska hålla smile

Diesel hade varit mitt förstahandsval men det är som du säger, skatten är svindyr. 😅

Tack! W124 är en av mina favoriter. Den jag har är bara en bensin 4a. Men det är iallafall en 16ventilare på 150hk så den är inte jätteslö. Har haft lite funderingar på motoralternativ men den får duga sålänge. 🙂 Var på jakt efter en med sexa men denna var billig, har skinninredning och AC så det var bara att slå till. 😊

Alright👍  men dom där bensin 4orna är vell rätt hållbara också och går att ladda på en del med oöppnad motor som med M103 och M104 😊

Absolut! M111 finns som 2,3l med kompressor och den går bra redan som original. Det är som en kortad M104. 😁

Alright👍  en sån motor skulle det ju nog gå att ha också då 👍 säkert inte så värdefulla motorer mot va M104 har blivit 🤔😄

vEight Baronen
7 augusti 2023 · 1 434 Inlägg

toyota skrev:

vEight skrev:

toyota skrev:

Alright👍  men dom där bensin 4orna är vell rätt hållbara också och går att ladda på en del med oöppnad motor som med M103 och M104 😊

Absolut! M111 finns som 2,3l med kompressor och den går bra redan som original. Det är som en kortad M104. 😁

Alright👍  en sån motor skulle det ju nog gå att ha också då 👍 säkert inte så värdefulla motorer mot va M104 har blivit 🤔😄

Ja, dom är ganska kalla 😄

Elbilar kan dra åt helvete.
toyota
9 september 2023 · 279 Inlägg

Tjeenare! Bilderna får vell tala för sig själv lite 😅har hänt lite sedan sist och nu är allt grovsmide med karossen klar 👍så igår flyttade ja in bilen i det nyare garaget för att påbörja lite spackling och inpassning av motor och låda och sånt 😅på bilderna här är bilen ennu i det gammlare garaget som är lite mindre och mera ett grov smides garage 😅😅😄https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-41083ad8f8dcc2d53f9eedcafd84e4dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-bdd5eb8446402be2b9133cea8f075f16.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-410b70eaef2151e52605ef90e4f22661.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-07c908fef19b7eb7effbc72646bdc978.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9486bc7f53f35ec825a61a2909702ea0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-4dae084d3fd7fa773f37b060d839ba2d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-13e3201407ec379f800ece26a9991a68.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-97563ad3594dbf433d0273bf8bde0300.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-6193885c644ff93227bdfc04d2643888.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b11bafccda73438510777c21bd1e7f6b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b439dd5c292d5b1073eaed5bf7960fd8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9fb5a23344b33002deb5c13ab4d772c4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c2fda1226e1b07d0e3974da4968c3bb3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a1a4a051f3b8ec1b187fed018e522904.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-20f788edcd5582ef466289ad52cf04dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d5f7244e1e158853a73a1144e263b789.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a84232bcdadb02d8230834c8d78017ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c861b223f877b52f52c801a63987a83d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a2d70b367fa466359f9b976659da9f55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c4c4faea553e7c47a8f1d3b4897822e8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-bc16aa161f441133fecc2a7b85ca0adb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-2e9730a691faebcc90db101f48b6fb73.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-8b4dccc046bbe98e391e32bd9873c0a3.jpg

toyota
5 november 2023 · 279 Inlägg

Tjeena! Det var lite längre en va ja trodde sedan sist ja laddade upp något här 😅😄
Har hänt lite sedan sist!
Bilen kom in i det nyare garaget för en tid sedan! Motor och låda sattes ihop och passades in i bilen! Nu är motorfästena och växellåds fästet ihop punktat
En kylare till en Ford och Chrysler tro ja det va hittade ja till bra pris på KL Racing😊
Men några fäst hål fanns inte så det blev det att svetsa dit själv och nedre anslutning var för stor och behövde riktas om! Den övre anslutningen kanske kommer att riktas lite också!
Bromsservon fick inte plats så det blev en Nissan Micra med E36 cylinder och flyttat mera åt innerskärmen, då jag ska köra E36 ABS system och framvagn  så blev det E36 bromscylindrin också så!
Behållaren blir det att flytta upp och åt sidan med hjälp att svarva några hylsor som man kan sätta slangar i mellan
Nya grenrör behöver byggas också då det är så tight på höger sida med orginal och på vänster går det inte alls tro ja då det börjar ta i styr stången 😅
En ny växel spak i rostfritt blev det också och staget Nettan spak och låda fixade jag i går kväll faktist så nu fungerar det fint 👌
En det annat smått har man pysslat med också såklart 😅

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f15d505baab50a05a3edf194d1ce9e4d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d65fe32737552fe8c2a82ec4a6b38759.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-1b56f60e334bb63a8294b6428b96c2b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-eac2f0e91329cc21a1b85af1f258d356.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-330ed0b964b0b3274bdc807fd624b2cb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-615fb3f0b2bd2b9a7628bdcf9e8c4f10.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-2593e5bfb8578ff30755eb8b20d1ce5d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-31c07527eb9e86bbdc4da36f2fc1e455.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-2e9755172ee2ec637982958ebb9efb13.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a6407a6b234c9aba6d7385b210b5193b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f0d178f738023d5ff77f56c377dafd11.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-4ba75d92564d0e0c776b883765c3706a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9adaf5d0af145036ccae49a6c099d7ff.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c5bd9720a27aa877381ba493024819b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d8e59e81fc5603a7402f04850867d677.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f08dadf01739c5f369b7ad067228fa49.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-4a154ba57ab328aa437dd1dda0ca4622.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-5ba93c6cb77ee78e60de4e7f055dca99.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-ef6836ddfac23c60bb812c5a6de27732.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-73df2219fcb429300a02880a675562f7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-665717c89dbaeb5975748057aa94f433.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b22943505dbaa75ef724e2f33dc945dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-41fce1f4abae13bd891e8a928f6e1396.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f1a0bd6585757628f8e315ece1d53baa.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-746e99ddb962f0d334e67cd9ad875c64.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9fd232e551129dc11b00490f8f39e62f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-8135ccd069cca3b531623ab6dfbe7877.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-363b75f85aae38ff3e27a52830bc6582.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-4386e4d7f2d2efa2ea1ed45947c5e93b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-3facca16ead846b65618c1f73154c10e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-e4a918e9da7f7ab965a8d5b9b820beb9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9e2573d553c76e5a45931ae271767cd7.jpg

mattew
6 november 2023 · 350 Inlägg

Det kommer att bli bra det där!! 😁 vad är det för motor?
Mw

toyota
9 december 2023 · 279 Inlägg

Tjabaaa🙋har hänt lite igen! Det ni ser på bilderna plus lite smått till 😅håller på och bredspacklar lite på vänster sida och i bagaget ska några hål svetsas igen och så ska ja på med lite färg där då! Blir vell över jul 🤷motorrummet har ja tänkt att få färg i då också men får se hur det blir 🤷😅 utsidan blir nog först nästa sommar 😄 eller ja filler grund kan det nog bli i vinter men rätta metallic färgen och klarlacken blir det nog då det blir varmare ute så man kan ha igång fläkten i garaget 👍


Sedan så letar jag en bensintank med tank givare i kördugligt skick👍 kompletta dimljus sökes också!och blinkers glas till höger sida och komplett blinkers till vänster

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-99fed7fa1ca297c3f8836ae208f722e1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-26c7f95e7b99d440b5cfd8fe9b97ea78.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a0cd054e32b77ff268165c347a5e28e4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-5784399104e8e8dde813abb2053c6419.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-3f13ff0d9305ad0678b4d98b5df2f023.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-8a843fdd6cff0cb0370049c0cd8f9120.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b85fca0a6e5e30cf6f25c75d925e8de3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9330b74d75f2d078202918bd28349510.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b7a3bd5e77d63fe5e286e9e0560f8204.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-499449c4d6223aac53adf2899c97b3f3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9f02f77b9b6b1afaaa476cb90e35a204.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-70ced0729e325b87b482205c6a79b9c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-afc237e810f7ad53c1145356cda04b4d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-853f5b7d3e651c0695555cc3a73d6145.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a7d3fec2cb7101639f1e8a729938c840.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d6fff48f404480501eb67a5fbf596432.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-127d16bb0abf52007984680c091f672a.jpg

toyota
22 februari · 279 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b5f18b7785b1e99037552267d3d7172c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-24da0ce71ced0719cd1757daeda7275f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-efbb4628090b45393f2db0ab7a574a98.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-2390b0804dd101fd05726f3e17604376.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-90543b2521ec1f661318e71231976f0c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-4bb47b625a51f0537c392da1d7dba5c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-630acab00826bafbc1671984338be191.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-3db27a1a65d114dd6a4373c4ebe30fe2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-380196af7083ff92804a5771d52f8db6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-1810c856347fd2491454f2fc4b1431f9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b11d015f349e1634a87d49d56b4f39cc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-34a739b3cb67f8a1ada3ae47550ccb88.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-19a596957c5388237bfc6551052ae36c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-61f8ea5a4300822587a2117dc21e2bec.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-11f5e367d2772779ae628e2a5a85d707.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a258a7398bdd12bca46a9cda14f5948c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-868e5edc4c78002366f626fe3697c6f3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-79ca7bbafcfb0206566ee08900b1d294.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-38640394c66c8652a84256a5ee02b42e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f208b956bbc5f7321a2898215c815ed6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d8790e7404a12b5ed673664bc2e8ba45.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f504c02b6b6d87a724034da232b78293.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-782dd46c2398684bc9573cf90fcf996a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-277a3e58fc1da41e3480e9f43057e6b5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d9a4f209834afcc0037edda132d6e183.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-f84377884a40dc2780a008665887e3d6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-0cc1a74e3d1c99be07b9fc5f2ba90209.jpg

Ja då har det hänt lite igen!
Har haft iväg lite delar på bläster och pulverlack och så har jag lackat en del delar själv! Baksätet har jag försökt få svart igen och monterat dit!
Och så har jag rensat lite onödig el😅
Och håller på att skarva lite trådar då jag tänkte ha säkrings/relee dosan inne i bilen nu och inte i motorrummet bara för att få det så cleant som möjligt😊

toyota
6 april · 279 Inlägg

Jaa det är ju en stund sedan nu men man har fått lite gjort på kärran! Bilderna får vell tala för sig själv denna gång 😄https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-31637e80f25f9aad9ddd411321bca7c3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a05b996073115eea521b0d2f0390ab13.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c7d590b7470c2808c763cd8b0930b735.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c06de837c63cddb793f1abc3e51ff7c4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d84a7a86be150a1d51f2cdf74dfcb9fc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9783e9900a95b0fc144f628e15495e16.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-cf00b36b4f321eba5415e51c05488dab.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-3e7bebbd4b9300ec462f9e6b848671ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b68c7ce6b096f919474c4899475a3467.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-73df0fe69f42172c73ddc3f351c2aa28.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-7d5cf1fc0594de6b747e01738df31431.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-cd14b75726eafab7d90282995fb04d99.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-20d413c1c5d949d3dc58e03f7a32b334.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9018fc7e9cd2f20d37c0e621c6fdc573.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c81c2d49a280c613506f8185c236b99b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-6fd5a2b0c773a56006d02434d82f2a7f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-0ee70e108a50502085dc7bae78e12ba7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9b159d40b4c6690cb00497a5453f70b2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-d1f9485ec3324fbf8c4676949ea68796.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-c08397e0400327e5a14a65b7e13a1778.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-25aeb59187e1f2ec774d5ad83ac5256c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-b3184b6320e25c4b8ad1481fc4cd23ca.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-7c47a7bb837e7a42b9e1206000284ee4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-a138a5effb15dcb06802d3204f20d81d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9e9424c7953dcd34c3d222a71ea9a787.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-44d4776019bc5e1a641704e83ac80a3d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-1525d21795a0c191e19fea5a08917610.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-9ebaea6adcd5648dbc2fb2fa5e9bd1bf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-19aa4fe2235a00d6453e8b73f1169642.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99043/99043-e29a28cb3bb53131e45f49fe6a6d7fc7.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang