KÖPRÅD: Första bilen?

Noobnisse
28 augusti 2023 · 181 Inlägg

Brådhis skrev:

Noobnisse skrev:

Brådhis skrev:

Hur många har du haft? wink

Samarbete med Mitsubishi stämmer. Men du vet att S60 tillverkades i Gent i Belgien? Och att det finns en tråd här på garaget där en snubbe plockar dit Evo-prylar på sin S40 för att dom passar rakt på... tongue

Har inte ägt någon men åkt många mil i polares! Som sagt en toppenrolig bil men nog måste vi ändå säga att det är en plastigare och bullrigare bil än Volvos övriga?

Detta tycker jag summerar det bra: https://www.vibilagare.se/test/begbil/b … sv40-12577

Absolut är den bullrigare och har lite billigare materialval, men många vill påskina att den är skräp rakt igenom och det är den absolut inte, i synnerhet inte under huven. Alla hakar upp sig på EN av motorerna (GDI:n) och på att den är byggd i Holland men gör gärna som du och höjer tex S60 till skyarna som är byggd i grannlandet Belgien. wink smile Tvärtom så är det faktiskt en riktigt prisvärd bil idag om man hittar ett exemplar i gott skick.

Instämmer!

SportPilot Ubåtsingenjör
28 augusti 2023 · 7 234 Inlägg

Med din budget så hade jag kollat efter en Auris

Volvo hade jag hållt mig långt ifrån

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 augusti 2023 · 13 749 Inlägg

SportPilot skrev:
Med din budget så hade jag kollat efter en Auris

Volvo hade jag hållt mig långt ifrån

s40 och v50 är ju ganska trevliga bilar att köra.. förvånande trevliga.. men tror endå du har rätt..  det är ju en ford fokus med volvo emblem. 
så alla kvalitets problem en ford har har även volvon..  så som hjulager som ALLTID är dåliga och dåliga motorer om det är en ford motorn. 

polarn bygger a-traktorer av sånna så han har har köp dessa med alla möjliga fel på .   smile

men med volvos bensinmotorer är dom trevliga.   bara man slipper d5 för det är skräpmotorer tyvärr..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 augusti 2023 · 7 234 Inlägg

Growe skrev:

SportPilot skrev:
Med din budget så hade jag kollat efter en Auris

Volvo hade jag hållt mig långt ifrån

s40 och v50 är ju ganska trevliga bilar att köra.. förvånande trevliga.. men tror endå du har rätt..  det är ju en ford fokus med volvo emblem. 
så alla kvalitets problem en ford har har även volvon..  så som hjulager som ALLTID är dåliga och dåliga motorer om det är en ford motorn. 

polarn bygger a-traktorer av sånna så han har har köp dessa med alla möjliga fel på .   smile

men med volvos bensinmotorer är dom trevliga.   bara man slipper d5 för det är skräpmotorer tyvärr..

V50 är väl ändå allt annat än trevlig?! Den i10 jag hade innan är trevligare... V50 är nog det absolut sista jag hade köpt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang