Köpråd driftsäker bil Max 160000 k

SportPilot Ubåtsingenjör
30 augusti 2023 · 7 234 Inlägg

Blake skrev:

Hybrid_ skrev:
Stonic är som Sportpilot nämnde en i20/Rio som är hottad med plast. Lika bra och samma spec. Men dyrare. Automatlådorna är däremot bra i dessa vagnar! Men de ska köras som alla andra robotar med dubbelkoppling.

Hur kommer det sig att Kia, Hyundai är så populära om det är plast?

De är populära för att de håller ihop bra och är prisvärda smile plast har fantastiskt bra hållfasthet, men känns inte så lyxigt. Det hybrid menar med plast är att där är lite extra plast på bilen, i form av skärmbreddare osv i övrigt så är det exakt samma bil som rio/i20

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Blake
30 augusti 2023 · 46 Inlägg

SportPilot skrev:

Blake skrev:

Hybrid_ skrev:
Stonic är som Sportpilot nämnde en i20/Rio som är hottad med plast. Lika bra och samma spec. Men dyrare. Automatlådorna är däremot bra i dessa vagnar! Men de ska köras som alla andra robotar med dubbelkoppling.

Hur kommer det sig att Kia, Hyundai är så populära om det är plast?

De är populära för att de håller ihop bra och är prisvärda smile plast har fantastiskt bra hållfasthet, men känns inte så lyxigt. Det hybrid menar med plast är att där är lite extra plast på bilen, i form av skärmbreddare osv i övrigt så är det exakt samma bil som rio/i20

Tack för förtydligandet smile
Rio/i20 är inte så passande eftersom jag har barn.
Hade kikat på en VAG kombi men få väl leta annat eftersom majoriteten tycker att de är mindre bra.

SportPilot Ubåtsingenjör
30 augusti 2023 · 7 234 Inlägg

Blake skrev:

SportPilot skrev:

Blake skrev:

Hur kommer det sig att Kia, Hyundai är så populära om det är plast?

De är populära för att de håller ihop bra och är prisvärda smile plast har fantastiskt bra hållfasthet, men känns inte så lyxigt. Det hybrid menar med plast är att där är lite extra plast på bilen, i form av skärmbreddare osv i övrigt så är det exakt samma bil som rio/i20

Tack för förtydligandet smile
Rio/i20 är inte så passande eftersom jag har barn.
Hade kikat på en VAG kombi men få väl leta annat eftersom majoriteten tycker att de är mindre bra.

Passar inte rio och i20 så blir nog tyvärr stonic även den för liten, då det är samma bil

Men gå upp en storlek och kolla på Ceed/i30 smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Blake
30 augusti 2023 · 46 Inlägg

SportPilot skrev:

Blake skrev:

SportPilot skrev:

De är populära för att de håller ihop bra och är prisvärda smile plast har fantastiskt bra hållfasthet, men känns inte så lyxigt. Det hybrid menar med plast är att där är lite extra plast på bilen, i form av skärmbreddare osv i övrigt så är det exakt samma bil som rio/i20

Tack för förtydligandet smile
Rio/i20 är inte så passande eftersom jag har barn.
Hade kikat på en VAG kombi men få väl leta annat eftersom majoriteten tycker att de är mindre bra.

Passar inte rio och i20 så blir nog tyvärr stonic även den för liten, då det är samma bil

Men gå upp en storlek och kolla på Ceed/i30 smile

Kia Ceed, Hyundai i30, Renault Mégane. Vilken av dessa är mest bil för pengarna inom min budget? Tänker körglädje, ekonomin och ljudnivå i kupén.

Brådhis * Voff voff *
30 augusti 2023 · 10 287 Inlägg

Blake skrev:

SportPilot skrev:

Blake skrev:

Tack för förtydligandet smile
Rio/i20 är inte så passande eftersom jag har barn.
Hade kikat på en VAG kombi men få väl leta annat eftersom majoriteten tycker att de är mindre bra.

Passar inte rio och i20 så blir nog tyvärr stonic även den för liten, då det är samma bil

Men gå upp en storlek och kolla på Ceed/i30 smile

Kia Ceed, Hyundai i30, Renault Mégane. Vilken av dessa är mest bil för pengarna inom min budget? Tänker körglädje, ekonomin och ljudnivå i kupén.

Provkör dom och jämför! Körglädje och buller är subjektiva upplevelser. smile

Jag personligen hade valt Renaulten, men det är min subjektiva upplevelse. Du kanske föredrar Ceed:en och då är det en bättre bil för dig. Du ska inte köpa bil åt någon annan, du ska köpa bil åt dig själv. En bil du vill ha kommer du trivas med, en bil du köpt för att försöka uppnå att köpa det som är bäst (vilket inte existerar) kommer du aldrig bli nöjd med pga för höga förväntningar. Köp bil med hjärtat! smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang