Ansluta Mini-NES/Retro 64 till HDMI på laptop.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 november 2023 · 17 520 Inlägg

Kanske frågan kommit upp tidigare? Hittar inget vettigt på nätet. Frågan kom upp i veckan när jag skulle iväg och jobba och bo på hotell och hade med mig min Retro 64. Den har HDMI-utgång. Alla hotell jag varit på tidigare i år har haft en TV där en HDMI har gått att nå. Inget problem. Men...

Nu fanns inte det på den gamla TV:n som satt fast i väggen! Kan man ansluta som rubriken lyder? Har med mig en ASUS vivobook 15 och en Thinkbook 14 G4+

Dessutom hade de planterat skrivbordet så långt från TV så det hade inte fungerat lik förbannat...
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-16b155ddd70b7740846cb269c2eac0b0.jpg

Ska checka in där igen några dagar från och med i morgon...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
krambriw
5 november 2023 · 432 Inlägg

Casta, går det??

krambriw
5 november 2023 · 432 Inlägg

Ring hotellet och fråga..

EDIT: föresten, du skriver gammal tv så då har den nog inga möjligheter för castning

Senast redigerat av krambriw (5 november 2023)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 november 2023 · 17 520 Inlägg

krambriw skrev:
Ring hotellet och fråga..

EDIT: föresten, du skriver gammal tv så då har den nog inga möjligheter för castning

Ska fråga hotellet i morgon om det finns rum med nyare tv. Får ändå Superiorrum som är några steg upp i standard. Casta går inte. Dessutom tror jag inte att en chromecast går att trycka in i ett mini-NES och det fungerar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 november 2023 · 17 520 Inlägg

Problemet löst.
Köpte denna lilla TV med HDMI-ingång. Den går ner i jobba-borta-väskan.

https://www.lomax.se/elektronik/dator-o … ;gclsrc=ds

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 november 2023 · 13 750 Inlägg

hatar när man inte ens kan casta på tv.. har alltid en cromecast med mig i resväskan..

problemet jag har när jag jobbar borta är att jag inte har tid att kolla tv..  får vara glad om man får 8timmars sömn oftast bara 5-6 innan man måste på det igen smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 november 2023 · 17 520 Inlägg

Growe skrev:
hatar när man inte ens kan casta på tv.. har alltid en cromecast med mig i resväskan..

problemet jag har när jag jobbar borta är att jag inte har tid att kolla tv..  får vara glad om man får 8timmars sömn oftast bara 5-6 innan man måste på det igen smile

Usch då! Dygnsvilan?
Jag kommer oftast till hotellet vid kl 16-17. Sen öppnar frukosten kl 0630 så tid finns att slå ihjäl...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang