J-Spec Coilovers V60

donpz
3 april · 26 Inlägg

Nu är det så att jag har funderat på att sänka bilfanet lite och kollar runt på lite coils då jag vill kunna bestämma höjden beroende på mitt humör.
Min fråga är vad ni tänker och vet om J-Spec's egna coils.
För och nackdelar med dessa?
Någon som har använt dessa och kan ge någon bra input?
https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphan … rp-s1%2F10

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april · 13 754 Inlägg

skulle inte välja dessa..  lite för dyr bil för att studsa sönder..  det är billigaste tänkbara lösningen.. 

Bc är vägen att gå om du vill ha kvalite och en bil som inte blir totalt sönder studsad.smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blanke
12 april · 343 Inlägg

Jag har Jspec på min s60. Körkänsla på asfalt, i kurvor osv? Absolut inga problem. Väldigt styv och behaglig.

Känslor på grusväg, gupp, farthål och allt annat som är på vägarna? Håll i ratten, styr undan i tid eller sänk hastigheten till 10-20km/h.

En gänga gick även sönder på mina jspecs vid montering så det gick ej att justera den någonting smile

Upplevelsen av dessa var så dåliga att jag aldrig kommer köpa coilovers igen. För mycket tjafs med att ställa in. Jag rekommenderar sänkfjädrar och bilstein.

Ahonen
12 april · 350 Inlägg

Jag hade J-spec coils fram på en BMW E61 i åtminstone 3 år.
Hade strumpor på dom, så även efter 3 vintrar så såg dom i princip nya ut.
Inför varje vinter höjde jag bilen ett par centimeter, för att sen sänka till våren igen, aldrig något bekymmer.
Jag upplevde inte komforten som dålig. Såklart trist på dåliga grusvägar, men det tycker jag är trist i vilken bil jag än åker i..

Fördelen tycker jag är att på deras coils är hela benet gängat d.v.s. man kan sänka mycket men ändå ha fjädern i sitt "mjukaste" läge.
Det är absolut coils i det billigare segmentet, men skulle inte säga att det är den billigaste tänkbara lösningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang