Finns det chip el. dylikt som ger effekt på en V-70 -02:a 140hk(frugans bil)

xc90
16 februari 2007 · 406 Inlägg

Eftersom det kostar för mycket att byta till en xc-70 som hon vill ha så funderar jag på om man kan "piggna" till hennes bil lite, tänkte ju i första hand på chip o kanske även luftfilter o avgas. Nån som har nån praktisk erfarenhet av detta om det verkligen ger nått eller? Jag vet ju att en sugmotor inte reagerar så mycket på chip men ändå........ Det som eventuella trimfirmor skriver ger jag inte så mycket för utan jag vill ha tips från folk som har testat.
Mvh Tomas
PS: kanske även vad det kan kosta

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
E-son
16 februari 2007 · 245 Inlägg

www.atechmotor.com finns ett paket med chip filter och Ferrita avgassystem för 10495:- ger 185hp. Provkör en 170 hästars V70 så känner du om det blir nån skillnad.

Basti02
16 februari 2007 · 11 Inlägg

Hade en V70 140 hk -04 som jag chipade på bsr, skulle få 188 hk, visst, man får ta dem 188 med en nypa salt, men visst fan blev den piggare uppe på högre varvtal, inget snack om saken.
Jag betalade 5000  för mitt, inget jag ångrade, men det gäller att varva den, original är dem inte mycket att hänga i granen....
Gå in o kolla här http://www.bsrab.se/products/n314/

Dessutom är det smidigt att kunna trimma samt återställa till original själv hur många gånger som helst med BSR:s PPC system.

Senast redigerat av Basti02 (16 februari 2007)

Porsche 911 "997 s" (2006)
Pontus_mpower Cotech
16 februari 2007 · 21 Inlägg

Accelerera med hjälp av farthållaren, ligger en bugg iaf på de nyare volvo bilarna, 140hk får 170hk med hjälp av farthållaren, det märks ja lovar testa o se.. Mvh

Vägen är aldrig för lång i en Bmw =)
Christian S
17 februari 2007 · 4 816 Inlägg

I S60, V70, S80 så är motorn exakt samma i 140Hk och 170Hk, det enda som skiljer är mjukvaran.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
xc90
17 februari 2007 · 406 Inlägg

Christian S skrev:
I S60, V70, S80 så är motorn exakt samma i 140Hk och 170Hk, det enda som skiljer är mjukvaran.

Jasså där ser man, är inget inbitet volvofan men jag trodde det var ex. annan kam o fler ventiler eller nått sånt som skiljde 140-170hk. Kan man tolka det som att man får en 170-hästare med bara byte/uppgradering av programvaran

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
Necrodamus
17 februari 2007 · 220 Inlägg

Rätt tolkat svar ja:)

skorpionen skrev:

Christian S skrev:
I S60, V70, S80 så är motorn exakt samma i 140Hk och 170Hk, det enda som skiljer är mjukvaran.

Jasså där ser man, är inget inbitet volvofan men jag trodde det var ex. annan kam o fler ventiler eller nått sånt som skiljde 140-170hk. Kan man tolka det som att man får en 170-hästare med bara byte/uppgradering av programvaran

Volvo V40 (2003)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Germax
17 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Vad jag hört så öppnas inte gasspjället fullt på 140hk modellerna, de är ju elektronisk gasspjäll på dessa bilar. Det är alltså så primitiv, frågan är hur man på billigaste sätt öppnar spjället fullt smile Antar att de är bäst o låta en programerare sköta det, ett chip alltså.

Decibel
17 februari 2007 · 2 911 Inlägg

Stämmer bra att motorerna är samma, räkna med cirka 45hk ökning, enbart med chip.
Oavsett leverantör...

Basti02
17 februari 2007 · 11 Inlägg

klickar du på min länk, ser du att effekten blir den samma efter uppgradering både på 140 och 170, båda får 188 hk
http://www.bsrab.se/products/n314/

Porsche 911 "997 s" (2006)
MrFister
17 februari 2007 · 172 Inlägg

www.itsfun.nu/trimchip +45hk 2500;- monterat o klart

wroooooomprrrsssssscccchhhh
xc90
18 februari 2007 · 406 Inlägg

MrFister skrev:
www.itsfun.nu/trimchip +45hk 2500;- monterat o klart

Japp då ska ja bara övertala damen....

Senast redigerat av skorpionen (18 februari 2007)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang