Bilprovningen satte 2:a för att mina framrutor är tonade!

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
18 februari 2007 · 1 290 Inlägg

evol skrev:

golfarn_nr1 skrev:

evol skrev:

Alltså vadå sveriges system suger.. de e ju bra att bilarna kollas ordentligt skulle du vilja köra din bil efter vägarna då de helt plötsligt kan komma en bil utan brommsar eller möta bilar me feljusterade lyktor i mörkret för jämnan? Nä alla bara klagar osv. men regler e till för att följas och följer man inte dom finns de konsekvenser.. Jag följer definitivt inte alla regler eller lagar men åker jag dit på det får man ta smällen.. javisst att de finns smågrejjor men så äre bara!

Vettigt sagt!! smile

Tack! tro ja börja bli gammal wink

Hehe jo precis! Men de var jävligt bra sagt!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
FugitivE BMW Power
18 februari 2007 · 2 362 Inlägg

Nu handlar inte tråden om politik så ni som vill snacka om det kan väl för f*sen skapa en ny tråd om det? svårt att fatta?.

Sedan om tonade framrutor, visst jättecoolt att ha tonat fram som bak, men tror du att du ser mycket åt sidorna när det är mörkt?

Åk på en landsväg och så kommer det någon form utav ett djur från sidan och har för sig att springa över vägen där du kommer, inte fan kommer du se djuret.

Trust me, i know. Brorsan hade sin 540 med tonade framrutor.

Sedan detta vet jag inget om men vad jag vet så ska polisen kunna se in i framrutorna för att se vem som sitter i/kör bilen.

BMW, bogsering med wire :/
Hurricane DRIVER @ HWR.se
18 februari 2007 · 621 Inlägg

Ang tonade rutor, (om ingen redan sagt detta) hissa ner dom så man inte ser dom
(om det går på din bil) och dra ur säkringen. SBP får inte göra åverkan på bilen. . .
slipper man plocka ur dom som någon sa!!! Lite mindre besvär iaf smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Chevrolet Sport coupé "- HOT ROD -" (1933)
BMW 330xi "7KT KUL" (2003)
Pontiac Trans Am GTA "Super Ram" (1989)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
18 februari 2007 · 413 Inlägg

ne, man får ju ha toning på sido framm, men inte mer än 70-75% mörk, det är vad jag har hört....

Go For It!!
MilleN
18 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Tompa_Vax skrev:
ne, man får ju ha toning på sido framm, men inte mer än 70-75% mörk, det är vad jag har hört....

LÄS TRÅDEN!

Blir fan tokig.

falloutboy
18 februari 2007 · 1 723 Inlägg

Tompa_Vax skrev:
ne, man får ju ha toning på sido framm, men inte mer än 70-75% mörk, det är vad jag har hört....

men som sagt, då de flesta rutor redan har lite toning från fabrik så blir det för mörkt då det inte finns så ljus toning som skulle behövas när man tonar sidorutorna.

Pixx
18 februari 2007 · 87 Inlägg

MilleN skrev:

Pixx skrev:
Alså att den gått igenom innan osv, konstigt om han inte låter den gå igenom då ändå ju. Javisst om man följer lagen PUNKT O PRICKA om han nu kan kolla genomsläppet osv men har 2 andra kollat på det och ansett det inte vatt nån större risk är det väl rätt konstigt.

Nej, ibland har man tur när man kört för fort också och polisen stannar en. Ska man gnälla när dom stannar en för fortkörning nästa gång och säga "men jag har ju kört mycket fortare förr och då var det lugnt" smile

Ibland har man tur, och ibland inte.. Gillar inte när folk säger att någon är en idiot när han sköter sitt jobb helt enkelt.

Lite annorlunda iom att detta har vatt snack om detta i många år iom att dom inte kan mäta ordentligt eftersom vissa har toning från fabrik osv.

Så den jämnförelsen var väl inte så möed o hänga i granen.

skogenracing xcOOb
18 februari 2007 · 388 Inlägg

det där är bara o glömma och argumnetera med dom om sånt där.. har gjort de på säkert 5-6bilar, aldrig lyckas att få dom o släppa igenom men har haft tur ibland när dom missat de..

MilleN
18 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Pixx skrev:
Lite annorlunda iom att detta har vatt snack om detta i många år iom att dom inte kan mäta ordentligt eftersom vissa har toning från fabrik osv.

Så den jämnförelsen var väl inte så möed o hänga i granen.

Så därför har folk rätt att gnälla och säga att besiktningsmän är idioter när dom VET att det är olagligt att tona? Seriöst jag pallar inte detta längre. Skjut mig någon.

FugitivE BMW Power
18 februari 2007 · 2 362 Inlägg

MilleN skrev:

Pixx skrev:
Lite annorlunda iom att detta har vatt snack om detta i många år iom att dom inte kan mäta ordentligt eftersom vissa har toning från fabrik osv.

Så den jämnförelsen var väl inte så möed o hänga i granen.

Så därför har folk rätt att gnälla och säga att besiktningsmän är idioter när dom VET att det är olagligt att tona? Seriöst jag pallar inte detta längre. Skjut mig någon.

Ta med mig till döden också tongue

Dom på bilprovningen gör sitt jobb, inget annat.

Gillar du inte situationen så behöver man heller inte ens ha en bil.

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
18 februari 2007 · 2 362 Inlägg

Tompa_Vax skrev:

FugitivE skrev:

Tompa_Vax skrev:
Kan gjärna skjuta dej, din lilla omega tönt...
Hahaha

Du får ju garanterat + poäng om du skriver så..

+ poäng?? finns det, kanske du tror, men han ville ju bli skjuten, och är man arg så vill man det, men skulle ju aldrig göra det på stan ju.
Så jag fattar inte vad det var så viktigt och klaga på när det finns massor av annat i denna tråd som aviker med ämnet...

Inte så jag menade, menar du har skrivit 24 inlägg i forumet, så tror du inte tjänar på att skriva något så idiotiskt som sådant. Är väl mer talesätt för honom då han tycker det är så jävla mycket idiotiska saker som skrivs i den här tråden, och jag förstår honom.

Så personligen tycker jag inte att bland det första man skriver i en tråd "jag kan gärna skjuta dig din lilla omegatönt" är så lönt.


Edit: Bara för att det var offtopic snack så behöver du väl inte heller sjunka så "lågt" och göra det värre?, nu när politiksnacket dessutom är över..

Senast redigerat av FugitivE (18 februari 2007)

BMW, bogsering med wire :/
chrizz Administratör
18 februari 2007 · 11 790 Inlägg

Tråd rensad på politik och annat som absolut inte har här att göra.

Vidare personangrepp och hot = avstängning.


Ni har alla accepterat reglerna här på Garaget, se då till och följa dem också!!


§1 Sundhet och "netikett"
För att Garaget.org ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Tompa_Vax Skogs Arbetare
18 februari 2007 · 413 Inlägg

, men genom detta vill jag inte dra alla över en kant, tycker bara så. och dom som jobbar på bilprovningen, dom gör bara sitt jobb, inte blir jag arg på dom när min bil, om den nu allt förmodan inte skulle gå igenom, blit arg på dom. är ju ens eget fel då.
Så hatta inte ner dom.
Om det är någon som har blivit kränkt, så tar jag tillbaka det jag har sagt tidigare....

Go For It!!
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2007 · 4 913 Inlägg

Pixx skrev:
Lite annorlunda iom att detta har vatt snack om detta i många år iom att dom inte kan mäta ordentligt eftersom vissa har toning från fabrik osv.

Så den jämnförelsen var väl inte så möed o hänga i granen.

Det är olagligt att tona framrutor om det inte är tonat från fabrik.
Det syns om du gjort det själv, vilket är olagligt.
De kommer att underkänna det om du tonat dina rutor.

Hur svårt är det att förstå?
Tona inte framrutorna om du vill klara besiktning.

Håller helt med MilleN här!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
tobi
19 februari 2007 · 562 Inlägg

Men vafan? man får väöl ej ha tonat i fram iaf inte med tonings film... men om det är farbik gjort så får det vara några procent?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2007 · 4 913 Inlägg

tobi skrev:
Men vafan? man får väöl ej ha tonat i fram iaf inte med tonings film... men om det är farbik gjort så får det vara några procent?

Det har dom redan gått igenom det i tråden. Läst igenom hela?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mafghan
19 februari 2007 · 353 Inlägg

haha, så trött på folk som inte läser igenom hela tråden, varje sida innehåller samma info....jag får väl följa strömmen:

Du måste ha ett ljusgenomsläpp på minst 75%. Klaga inte på sbp...  big_smile

Enjoy....
elof_power Abiit, excessit, evasit, erupit
24 februari 2007 · 145 Inlägg

varför ens ha toning i framrutorna..?  har ni inte ac eller.??  finns ju ac med timer på så man kan ha en lagom temp när man kommer ut till bilen..! som jag ser det finns det bara en anledning till toning, å det är att man har nått att dölja, försämrar ju bara sikten annars..! å vad är det för mening med att inte se nått..?   "VÅGA VÄGRA TONING"

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.
peter_1976 JDM
24 februari 2007 · 2 201 Inlägg

egatsoh skrev:
Enligt vv står det Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

får jagt inte ha helt tonade rutor bak och 70% (lagligt) på passagerar sidan?

du får lov att måla dina bakre sidorutor o bakrutan svarta om du vill. du behöver inte kunna se igenom dom. men sidorutorna fram är det bäst att låta bli. så går bilen igenom  :o)

Kettunen
24 februari 2007 ·

Snyggt på röda & svarta bilar i alla fall wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang