Lackerare, 2 färger, 2 sektioner, motivlack

Kenny-83 Företagare & YouTuber
18 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Det börjar närma sig en omlackering av bilen... Lackeringen blir inte så vanlig utan jag vill ha 2 färger på bilen, bakre delen av bilen ska vara svart och främre delen ska vara i silver men övergången ska inte fadas utan den ska vara skarv i form av en tribal som jag designat. På grund av detta spesefika behov så krävs en liten speciell typ av lackerings metod som kräver flera steg, antingen så lackar man bakre delen av bilen svart och sen maskerar av det som ska vara svart och sen lackar man resten av bilen i silver, visst hade en vanlig lackerare kanske kunnat detta men eftersom maskeringen inte ska vara bara ett rakt sträck utan i form av en tribal så behövs lite skills i maskering och lite kunskap om tribals/teckning. (funderar även på att airbrusha dit en blå skugga till den svarta tribalövergången så om lackeraren kan detta är det ett plus)

Nu är det så att jag känner inte till nån som kan göra detta lilla specefika krav och vänder mig nu till er om hjälp och tips om vart jag kan finna denna lackerare, vart han bor har nog inte så stor betydelse men eftersom jag måste färdas med bilen så kan det krävas att bilen ska slipas på plats men små delar som ska moddas på bilen kan göras hemma hära och sen täckas över.  Känner ni till nån sån här lackerare så skriv hur man kan få tag på han/hon!

Senast redigerat av Sherlia (18 februari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
LillNaisarn
18 februari 2007 ·

Du har PM smile

ludde__mannen draminbil.nu
18 februari 2007 · 1 382 Inlägg

Får man vara nyfikken och fråga vad det är för bil?smile

Kenny-83 Företagare & YouTuber
19 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Kolla min projekttråd så kommer du se.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
HoKkee
19 februari 2007 · 845 Inlägg

finns juh inga bilder där . :Syikes

bmwtompa custompainter
2 maj 2007 · 120 Inlägg

tja jag kan fixa det åt ....det e jag som gjort goffy och qit s bilar mvh WICKEDPAINT

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
goffy
5 maj 2007 · 324 Inlägg

Han är grymt ducktig kolla in min bil wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang