Dammsugeförsäljare

JeyKay Allvetande uppfinnare
21 februari 2007 · 377 Inlägg

Jag läste en artikel om damsugeförsäljare nyss, om ett företag som säljer en "multirobot för hemmet" som de så snyggt kallar den för. den kostar dryga 28.000kr å säljs på ett udda sätt:P jag skäms nästan när jag berättar att jag själv sålde såna, fast då under en kort tid för ett år sedan. jga klarade helt enkelöt inte av alla sura miner man fick bemöta..

nån som haft hembesök av dessa någon gång? hur upplevde ni dem, å fick ni en "gratis mattvätt"? tongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Slim_Kim Arbetssökande lokförare
21 februari 2007 · 170 Inlägg

Japp, har ju blivit drabbad av en sån. De va ju ifs ett par år sen så ja kommer inte ihåg va ja tyckte om de, mer än att de va en jävla dyr dammsugare tongue. Men matttvätten fick vi, tesammans me dammsugning av sängarna big_smile

To get old and wise, you have to be young and stupid!!
Sleepy_One jopp
21 februari 2007 · 145 Inlägg

samma här... sparkade ut personen i fråga efter ett tag.. orka lyssna..

jomenvisst
John87 Stolt Volvoägare
21 februari 2007 · 4 913 Inlägg

Har inte ännu blivit drabbad av detta, men jag tror inte att jag hade sparkat ut honom direkt.
Hade hellre lyssnat och tittat tills han va klar och sedan vänligt sagt att jag inte ska ha nån. Då har han ju slösat massa tid på mig som ändå inte ville köpa nåt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Wicca
21 februari 2007 · 886 Inlägg

John87 skrev:
Har inte ännu blivit drabbad av detta, men jag tror inte att jag hade sparkat ut honom direkt.
Hade hellre lyssnat och tittat tills han va klar och sedan vänligt sagt att jag inte ska ha nån. Då har han ju slösat massa tid på mig som ändå inte ville köpa nåt smile

Precis, ska man vara ond ska vara vara det ordentligt, hehe big_smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
TobLju Fartglad
21 februari 2007 · 336 Inlägg

Hahaha jag sökte jobb hos dem och fick gå på "utbildningen" men jag gick därifrån efter 10 min in i "lektionen"... Sån jävla skitgrej. tongue

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
dusty Living in the fastlane
21 februari 2007 · 2 616 Inlägg

jag har jobbat med de i 4 månader men slutade sen. jag är fortfarande säljare men säljer riktiga saker nu wink

MissMarilyn
21 februari 2007 ·

har en polare som jobbade där...stället är sjukt. som en sekt! damsugaren är bra..inget snack men inte värd 28 lopper...

laazy vorsprung durch teknik
21 februari 2007 · 886 Inlägg

Dock ingen robotdammsugare detta men vi råkade ut för en dammsugarförsäljare för några år sen vilket resulterade i ett köp av en Kirby damsugare för strax över 20k. Absolut sämsta köpet någonsin, skiten väger bly så att bära den upp och ner för trappor kan man glömma, låter som ett jetplan gör den också sad

Hurricane DRIVER @ HWR.se
21 februari 2007 · 621 Inlägg

JeyKay skrev:
Jag läste en artikel om damsugeförsäljare nyss, om ett företag som säljer en "multirobot för hemmet" som de så snyggt kallar den för. den kostar dryga 28.000kr å säljs på ett udda sätt:P jag skäms nästan när jag berättar att jag själv sålde såna, fast då under en kort tid för ett år sedan. jga klarade helt enkelöt inte av alla sura miner man fick bemöta..

nån som haft hembesök av dessa någon gång? hur upplevde ni dem, å fick ni en "gratis mattvätt"? tongue

Bara en liten fundering!

vad kan en "multirobot för hemmet" göra för 28 000kr.
Springer den runt själv och dammsuger golv, under dynor i sängar mm eller???

jag har sett sånna där självgående dammsugare,
som kör omkring själva och hittar "hem" till sin laddare
för ca 14 000kr ju. . .

- V8 - 4 ever . . .
_________________
NmRi Drifttekniker
21 februari 2007 · 224 Inlägg

Har haft en sån på besök, jävla jobbig och inställsam typ ! Men han fick snacka färdigt.. tog väl över en timme iaf, och han vile inte säga priset föränn han var färdig med sin uppvisning smile Kostade runt 20 000 kr. Ja sa nej tack ! Och han blev faktiskt märkbart sur smile Tror att han kom från elektrolux, men han sa att just denna damsugare inte skulle säljas ute i affärerna utan bara genom dörrknackare.

Team-Adolfsson Gödseldräng
21 februari 2007 · 4 529 Inlägg

laazy skrev:
Dock ingen robotdammsugare detta men vi råkade ut för en dammsugarförsäljare för några år sen vilket resulterade i ett köp av en Kirby damsugare för strax över 20k. Absolut sämsta köpet någonsin, skiten väger bly så att bära den upp och ner för trappor kan man glömma, låter som ett jetplan gör den också sad

vi köpte en liknade för ca 25k en kirby 2000 låter mycket och väger mycket men lovar finns ingen bättre dammsugare går fan använda den å göra rent precis allt fick med ett medel så mar gör rent klädslen i bilen ser ut som nytt när man är färdig
skit bra e den big_smile

JeyKay Allvetande uppfinnare
21 februari 2007 · 377 Inlägg

cossiemysen skrev:
har en polare som jobbade där...stället är sjukt. som en sekt! damsugaren är bra..inget snack men inte värd 28 lopper...

absolut de e som en sekt! minst sagt:P jag va med på ett möte precis efter att jag börjat tillsammans med massa säljare från andra länder. jag höll på att bli tokig på "huvudbossen" (sektledarn).. dom lurar både säljare och kund på pengar sad

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
JeyKay Allvetande uppfinnare
21 februari 2007 · 377 Inlägg

jimmy1977 skrev:

JeyKay skrev:
Jag läste en artikel om damsugeförsäljare nyss, om ett företag som säljer en "multirobot för hemmet" som de så snyggt kallar den för. den kostar dryga 28.000kr å säljs på ett udda sätt:P jag skäms nästan när jag berättar att jag själv sålde såna, fast då under en kort tid för ett år sedan. jga klarade helt enkelöt inte av alla sura miner man fick bemöta..

nån som haft hembesök av dessa någon gång? hur upplevde ni dem, å fick ni en "gratis mattvätt"? tongue

Bara en liten fundering!

vad kan en "multirobot för hemmet" göra för 28 000kr.
Springer den runt själv och dammsuger golv, under dynor i sängar mm eller???

jag har sett sånna där självgående dammsugare,
som kör omkring själva och hittar "hem" till sin laddare
för ca 14 000kr ju. . .

svar: den kan inte göra speciellt mkt mer än sina konkurenter från volta å elektrolux:P damsugare alltså.. förutom med sina svindyra extrtatillbehör som oftast hamnar i garderoben å dammar strax efter köp.. tongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Danijel
21 februari 2007 · 237 Inlägg

haha, vi fick en till att städa ganska rejält hemma hos oss. tvättade mattor ja typ allt man kan göra med en dammsugare.. han blev inte lite snopen när han var fardig och fassan sa att han inte var det minsta intresserad..

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
Bagarn
21 februari 2007 · 689 Inlägg

Har också haft besök av en sådan, han började med att tvätta mattan... sen soffan... När han skulle visa mig att jag kunde dammsuga gardinerna också då åkte han ut för det tyckte inte jag var allt för normalt tongue

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
21 februari 2007 · 2 258 Inlägg

Priset är fel men maskinen är bra, jag skulle gärna vilja ha en. För kanske 10 000 hade jag nog tagit en.

Är uppvuxen med en Kirby i huset, mamma köpte en av de första i Sverige för drygt 20 år sedan. Den väsnades som fan, man fick ha hörselskydd på sig (de hängde alltid på dammsugaren när den inte användes, såg rätt kul ut) men den var mycket bra.

Hon köpte den för att vi hade allergibarn hemma och den var topptestad på att inte släppa ut partiklar, då fanns inte partikelfilter på några vanliga dammsugare.

Tillbehören använde vi ofta, skumtvättade bilar och masserade och grejade. Mamma slet ut ett par madrasser med någon rejäl bultborstande historia som gjorde sängarna ordentligt kvalsterskrämmande.

Skulle gärna ha en just för bilrekond, men som sagt, inte för 28 000 spänn. Men försäljaren som var här var trevlig och mattan han fixade var skitsnygg i ett år efteråt, nu börjar den bli lite dassig igen. Dessutom fanns ett par tillbehör jag gärna hade haft - den där slangen med en pip i änden, smalnade av som en liten tratt med en smal slang på, minns inte vad den var till, men jag vill ha den för att få upp döda flugor ur lampan i vardagsrummet! big_smile

Och så fanns det en roterande borste som jag gärna skulle gå lös på hunden med, han fäller nu och man kan borsta i timmar utan att det tar slut... big_smile

Men inte för de pengarna. Ljudnivån och kostnaden är nog de enda argumenten jag har mot maskinen. Kvaliteten är bra, morsans funkar än och den har gått mer än en timme om dagen i alla år.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Sir_x
21 februari 2007 · 945 Inlägg

dusty skrev:
jag har jobbat med de i 4 månader men slutade sen. jag är fortfarande säljare men säljer riktiga saker nu wink

Kommer ihåg i en tråd jag skapade för ett antal månader sedan.DÅ vart de en jättebra maskin och allt var skitbra me jobbet! Skönt att höra du kom därifrån. Detta var absolut inte något illa menat mot dig. Hoppas du förstog de...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
dusty Living in the fastlane
21 februari 2007 · 2 616 Inlägg

Sir_x skrev:

dusty skrev:
jag har jobbat med de i 4 månader men slutade sen. jag är fortfarande säljare men säljer riktiga saker nu wink

Kommer ihåg i en tråd jag skapade för ett antal månader sedan.DÅ vart de en jättebra maskin och allt var skitbra me jobbet! Skönt att höra du kom därifrån. Detta var absolut inte något illa menat mot dig. Hoppas du förstog de...

jag tycker fortfarande att det är en skitbra maskin smile sen att den låter mycket och väger mycket går jag med på men den utklassar vanliga dammsugare. men för att få bra lön på de jobbet får man slita som ett djur vilket jag inte riktigt trivdes med smile
Men svar ja det är skönt att va därifrån

JeyKay Allvetande uppfinnare
21 februari 2007 · 377 Inlägg

dusty skrev:

Sir_x skrev:

dusty skrev:
jag har jobbat med de i 4 månader men slutade sen. jag är fortfarande säljare men säljer riktiga saker nu wink

Kommer ihåg i en tråd jag skapade för ett antal månader sedan.DÅ vart de en jättebra maskin och allt var skitbra me jobbet! Skönt att höra du kom därifrån. Detta var absolut inte något illa menat mot dig. Hoppas du förstog de...

jag tycker fortfarande att det är en skitbra maskin smile sen att den låter mycket och väger mycket går jag med på men den utklassar vanliga dammsugare. men för att få bra lön på de jobbet får man slita som ett djur vilket jag inte riktigt trivdes med smile
Men svar ja det är skönt att va därifrån

jag vet inte hur de va där du jobbade, men i västerås va de skit.. tyckte de hade en jäkla dålig framförhållning och jag kände mej som anställd lika lurad som köparna sad
värst va när man i början skulle "öva" på släkt å vänner utan blodigt allvar och chefen vart arg på mej när min pensionerade ensamstående farmor inte ville köpa en damsugare för 28lax...

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang