Dammsugeförsäljare

Tore Student
21 februari 2007 · 232 Inlägg

Ja om man vill köra runt med ett jetplan i hemmt så är det en utmärktdamsugare. men 28 bagare skulel jag aldlrig betala för den tänk det är ju en komperssor till opeln smile
På tal om försäljarna så var ju min kompis Jeykay hoss oss och demsonstrerade maskinen tur var väll det för han visade den bara i en timme och runt 20 filter totalt. Sen innan bossen (som inte litade på att försäljarna kunde sköta färsäljningen) ringde bad han oss säga till honnom att han hade gjort runt 80 små filter och 40 stora så blir han nog nöjd...
och till råga på altl så sa han att han bara skulel ha gjrot rent halva mattan så man skulle bli extra sugen på att köpa grejen

Senast redigerat av Tore (21 februari 2007)

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
JeyKay Allvetande uppfinnare
21 februari 2007 · 377 Inlägg

Tore skrev:
Ja om man vill köra runt med ett jetplan i hemmt så är det en utmärktdamsugare. men 28 bagare skulel jag aldlrig betala för den tänk det är ju en komperssor till opeln smile
På tal om försäljarna så var ju min kompis Jeykay hoss oss och demsonstrerade maskinen tur var väll det för han visade den bara i en timme och runt 20 filter totalt. Sen innan bossen (som inte litade på att försäljarna kunde sköta färsäljningen) ringde bad han oss säga till honnom att han hade gjort runt 80 små filter och 40 stora så blir han nog nöjd...
och till råga på altl så sa han att han bara skulel ha gjrot rent halva mattan så man skulle bli extra sugen på att köpa grejen

haha aru tore din gamle räv, erkänn att du ändå va bra sugen på den;)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
dusty Living in the fastlane
22 februari 2007 · 2 616 Inlägg

JeyKay skrev:

dusty skrev:

Sir_x skrev:

Kommer ihåg i en tråd jag skapade för ett antal månader sedan.DÅ vart de en jättebra maskin och allt var skitbra me jobbet! Skönt att höra du kom därifrån. Detta var absolut inte något illa menat mot dig. Hoppas du förstog de...

jag tycker fortfarande att det är en skitbra maskin smile sen att den låter mycket och väger mycket går jag med på men den utklassar vanliga dammsugare. men för att få bra lön på de jobbet får man slita som ett djur vilket jag inte riktigt trivdes med smile
Men svar ja det är skönt att va därifrån

jag vet inte hur de va där du jobbade, men i västerås va de skit.. tyckte de hade en jäkla dålig framförhållning och jag kände mej som anställd lika lurad som köparna sad
värst va när man i början skulle "öva" på släkt å vänner utan blodigt allvar och chefen vart arg på mej när min pensionerade ensamstående farmor inte ville köpa en damsugare för 28lax...

okej som tur va så funkade de tinte riktigt så där jag jobbade. vi fick en ganska bra utbildning som går ut på "få kunden att vilja det du vill att kunden ska vilja av sin egna fria vilja" om man får det att funka kan man sälja precis vad som helst. med det jobbet jag har idag så har dammsugarförsäljningen hjälpt mig otroligt mycket. jag har aldrig kännt att jag pressat på någon en dammsugare som den inte vill ha jag har bra kontakt med alla ja sålt till och vet att alla är nöjda. nu har jag dock slutat kontaktat dom iom att jag bytt jobb.

socratus
1 maj 2007 · 3 Inlägg

Det är lätt att prata skit eller hur..
Men, som jag ser tänker ni inte på de bra saker som finns i detta. Du kan köpa en Volvo eller en Hyundai, det är upp till dig. Och då är 100 eller 200 000 lappar ingenting. Men när det handlar om att hjälpa kvinnan i hemmet då är 20 000 mycket pengar. Att förbättra miljö för sina barn, oh man 20 000 är mycket. Att skydda dom mot kvalster och damm, o man mycket pengar. Att ge 200 000 mer för bilen, o det är en bra affär. hmm Jag ser det som lite narcissistiskt av er. Och det räcker inte, ni måste prata skit om detta också. 
 
Jag vet inte om vilken produkt ni pratar om men produkten som jag säljer heter Rainbow och kostar 21.950 med möjlighet till finansiering med wasa kredit (3 år utan ränta).
Rainbow är den enda   dammsugare som även är en certifierad luftrenare (Då tänk på dammet och dina barns lungor) Produkt som garanterar 50% mindre tid spänt i städning av damm i hemmet (tänk på din fru). En produkt som behövs där man eftersträvar maximal ren luft och därtill rena golv, mattor, textilier bla bla. För allergikern, barnfamiljen,  djurägaren är den oumbärlig. Och ja, jag har köpt den själv!

Så mycket av mig.cool
____________________________
Matt 7:3
     
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Ena Colaberoende
1 maj 2007 · 1 219 Inlägg

Gillar inte dammsugarförsäljare heller pg.a deras driftighet att sälja.
Men jag vet att lyckas man att kränga många dammsugare så klarar man nog fasen att ta vilket säljarjobb som helst.
en gammal bekant började sälja dammsugare och var bäst i distriktet, blev någon form av chef och fick bonusresor och allt från företaget.

Nu äger han en bilfirma som säljer exklusiva bilar.
Hade han inte börjat som dammsugarförsäljare så hade han nog inte kommit så långt.

/Ena

good_year
1 maj 2007 · 755 Inlägg

jag gav min lägenhets nyckel till min brors ex som säljer såna sedan så var hon och städade hela min lägen het var bättre städdat än flytt städningen när jag flyttade in..
hon visste att jag inte hade råd med en sådan men hon var skyldig mig pengar och jag orkar inte städa..

MrTobias
1 maj 2007 · 1 297 Inlägg

socratus skrev:
Det är lätt att prata skit eller hur..
Men, som jag ser tänker ni inte på de bra saker som finns i detta. Du kan köpa en Volvo eller en Hyundai, det är upp till dig. Och då är 100 eller 200 000 lappar ingenting. Men när det handlar om att hjälpa kvinnan i hemmet då är 20 000 mycket pengar. Att förbättra miljö för sina barn, oh man 20 000 är mycket. Att skydda dom mot kvalster och damm, o man mycket pengar. Att ge 200 000 mer för bilen, o det är en bra affär. hmm Jag ser det som lite narcissistiskt av er. Och det räcker inte, ni måste prata skit om detta också. 
 
Jag vet inte om vilken produkt ni pratar om men produkten som jag säljer heter Rainbow och kostar 21.950 med möjlighet till finansiering med wasa kredit (3 år utan ränta).
Rainbow är den enda   dammsugare som även är en certifierad luftrenare (Då tänk på dammet och dina barns lungor) Produkt som garanterar 50% mindre tid spänt i städning av damm i hemmet (tänk på din fru). En produkt som behövs där man eftersträvar maximal ren luft och därtill rena golv, mattor, textilier bla bla. För allergikern, barnfamiljen,  djurägaren är den oumbärlig. Och ja, jag har köpt den själv!

Så mycket av mig.cool
____________________________
Matt 7:3
     
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Jo nog är det lätt att snacka skit :p

djerk
1 maj 2007 · 55 Inlägg

socratus skrev:
Det är lätt att prata skit eller hur..
Men, som jag ser tänker ni inte på de bra saker som finns i detta. Du kan köpa en Volvo eller en Hyundai, det är upp till dig. Och då är 100 eller 200 000 lappar ingenting. Men när det handlar om att hjälpa kvinnan i hemmet då är 20 000 mycket pengar. Att förbättra miljö för sina barn, oh man 20 000 är mycket. Att skydda dom mot kvalster och damm, o man mycket pengar. Att ge 200 000 mer för bilen, o det är en bra affär. hmm Jag ser det som lite narcissistiskt av er. Och det räcker inte, ni måste prata skit om detta också. 
 
Jag vet inte om vilken produkt ni pratar om men produkten som jag säljer heter Rainbow och kostar 21.950 med möjlighet till finansiering med wasa kredit (3 år utan ränta).
Rainbow är den enda   dammsugare som även är en certifierad luftrenare (Då tänk på dammet och dina barns lungor) Produkt som garanterar 50% mindre tid spänt i städning av damm i hemmet (tänk på din fru). En produkt som behövs där man eftersträvar maximal ren luft och därtill rena golv, mattor, textilier bla bla. För allergikern, barnfamiljen,  djurägaren är den oumbärlig. Och ja, jag har köpt den själv!

Så mycket av mig.cool
____________________________
Matt 7:3
     
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

allergiker?! har inte svenska folket blivit allergiker p.g.a. just denna sorts produkter? roll det är ju för rent! vi tål ju inte ett skit längre! vi är ju inte vana baciller och smuts... se på antalet barn som föds med någon sorts allergi nu gentemot för 20 år sedan... om vi ska åka utomlands? ska vi ta med oss dammsugaren dit också? nej just ja... vi tar ju 4-5 sprutor istället... wink skämt o sido... säkert en jättebra produkt... men 20.000:- är mycket pengar för en dammsugare... det finns dammsugare för 1000:-... dumt o jämföra denna produkt med en bil... imo... en bil för 100.000 eller en för 2M? ja just ja... du får 3 års räntefritt avbetalning på 2M... wink

Gemini__
1 maj 2007 · 196 Inlägg

En Kirby är den absolut sämsta dammsugare jag varit i kontakt med. Mina föräldrar åkte tyvärr på en blåsning när de köpte sin. De slängde sin (på skroten) så gott som oanvända dammsugare med originaltillbehör i oöppnade förpackningar bara för några månader sedan, vilket skit.

Tycker synd om de nasare som ska sälja dessa skitprodukter, det är som ett pyramidspel tillslut. De på toppen tjänar multum medans de på gräsrotsnivå inte får ut ett rött öre (men om du frågar dem tjänar de guld visserligen he he).

//Thomas

Senast redigerat av Gemini__ (1 maj 2007)

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
R_Weber
1 maj 2007 ·

Tror också att allergier beror på att folk blir överkänsliga efter att ha städat hysteriskt..

Det är bara att se på min släkt, min morsa är uppväxt på landet bland kodyngsånga, dammiga grusvägar, torrt hö etc. På hennes sida av släkten är ingen allergiker trots bara några av dem bor på vischan fortfarande.
På min fars sida däremot, har alla bott i stan och där är nästan samtliga allergiker....
Kanske bara en slump men sambandet är ju tydligt...

Team-Adolfsson Gödseldräng
1 maj 2007 · 4 529 Inlägg

R_Weber skrev:
Tror också att allergier beror på att folk blir överkänsliga efter att ha städat hysteriskt..

Det är bara att se på min släkt, min morsa är uppväxt på landet bland kodyngsånga, dammiga grusvägar, torrt hö etc. På hennes sida av släkten är ingen allergiker trots bara några av dem bor på vischan fortfarande.
På min fars sida däremot, har alla bott i stan och där är nästan samtliga allergiker....
Kanske bara en slump men sambandet är ju tydligt...

har nog inte så mycket med att din mor har bott på landet

jag har varit bonne i 17 år min mor och far i 25 år brorsan i snart 23 år och
jag är pollen alergisk pälsdjurs alergisk men om man skiter i att man blir svullen å sånt och ändå är kvar utan att knapra piller så går det över så småningom
jag föddes med astma och det har gått över efter ca 3 anfall tongue
alla i min familj är alergiker mot något ändå har vi varit bönner hela livet så det stämmer inte med det du sa redigt tongue

Muttley
1 maj 2007 ·

min mamma köpte sig en självgående robot med fjärrkontroll för 1400 smile den duger.

dusty Living in the fastlane
1 maj 2007 · 2 616 Inlägg

Gemini__ skrev:
En Kirby är den absolut sämsta dammsugare jag varit i kontakt med. Mina föräldrar åkte tyvärr på en blåsning när de köpte sin. De slängde sin (på skroten) så gott som oanvända dammsugare med originaltillbehör i oöppnade förpackningar bara för några månader sedan, vilket skit.

Tycker synd om de nasare som ska sälja dessa skitprodukter, det är som ett pyramidspel tillslut. De på toppen tjänar multum medans de på gräsrotsnivå inte får ut ett rött öre (men om du frågar dem tjänar de guld visserligen he he).

//Thomas

tycker nog att du har fel för det är en väldigt bra städmaskin dock är den inte anpassad till  svenska förhållanden men åk till usa så ska du se hur man använder den där. varannan amerikan har en kirby dock kostar den inte inärheten vad den kostar här. men den gör jobb som ingen annan maskin klarar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang