.

newkie
24 februari 2007 · 250 Inlägg

beemern skrev:

Aerodynamik skrev:

beemern skrev:

haha ja inte i verkliga livet kanske men flera filmer. jo i mina ögon är dom inte så jätte bra. varför köpa en dyr bil me turbo som går bra när man kan köpa en billigare som går ännu bättre UTAN turbo tongue

Haha! 
Hade skyline varit bättre utan turbo är det väl klart att dem inte haft det. daahh... tongue

Tror 9/10 föredrar överladdning, men du kanske inte tycker om det för att du själv inte har råd med en bil som har överladdning? wink

hmm. ska vi slå vad. kan ju skicka en bild på mina kvitton då när motorn e klar. när den e klar har ja laggt precis på gränsen till 10000 kronor på bara motorn så råd har ja, men ja renoverar hellre motorn först innan ja börjar me nå sånt och då renoverar ja inte me orginal grejer utan de mesta i motorn blir ju trimm på alla vis förutom just turbo den här sommarn men nästa sommar blir de annat...

Ser jag fel, men har inte du en BMW med 2 liter motor? tongue

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
Aerodynamik ...
24 februari 2007 · 7 120 Inlägg

puh.. Fan va ni tjötar. V8 hit, V8 dit, turbo suger, japanska bilar suger, för helvete en i taget tongue

Känner mig ju helt nertryckt efter allt det här, hehe. Ingen som kan hjälpa mig lite här? *blinkar med ögonen* roll

newkie
24 februari 2007 · 250 Inlägg

Aerodynamik skrev:
puh.. Fan va ni tjötar. V8 hit, V8 dit, turbo suger, japanska bilar suger, för helvete en i taget tongue

Känner mig ju helt nertryckt efter allt det här, hehe. Ingen som kan hjälpa mig lite här? *blinkar med ögonen* roll

Turbo är brilljant, bara det att cylindervolym kan man inte slå med överladd, för att man kan alltid överladda den motorn med mer cylindervolym också...

Senast redigerat av newkie (24 februari 2007)

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
24 februari 2007 · 621 Inlägg

Aerodynamik skrev:
puh.. Fan va ni tjötar. V8 hit, V8 dit, turbo suger, japanska bilar suger, för helvete en i taget tongue

Känner mig ju helt nertryckt efter allt det här, hehe. Ingen som kan hjälpa mig lite här? *blinkar med ögonen* roll

Är livet hårt nu hehe

Men de va ju du själv som så snyggt bjöd upp till dans hehehe

(brukar inte gilla tjafs i trådar,
men när Aerodynamik skapar en tråd om V8
då är det komiskt tjafs på låg nivå) hehe smile

. . . och att Turbo suger, ja de är ju de den är till för!!!
men själv föredrar jag kompressor, för ett jämnare drag!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
beemern .......
24 februari 2007 · 2 655 Inlägg

newkie skrev:

beemern skrev:

Aerodynamik skrev:

Haha! 
Hade skyline varit bättre utan turbo är det väl klart att dem inte haft det. daahh... tongue

Tror 9/10 föredrar överladdning, men du kanske inte tycker om det för att du själv inte har råd med en bil som har överladdning? wink

hmm. ska vi slå vad. kan ju skicka en bild på mina kvitton då när motorn e klar. när den e klar har ja laggt precis på gränsen till 10000 kronor på bara motorn så råd har ja, men ja renoverar hellre motorn först innan ja börjar me nå sånt och då renoverar ja inte me orginal grejer utan de mesta i motorn blir ju trimm på alla vis förutom just turbo den här sommarn men nästa sommar blir de annat...

Ser jag fel, men har inte du en BMW med 2 liter motor? tongue

ja o vad gör de? den drar ju 325:er så den går inte dårligt. den väger lite och den e såpass trimmad nu till sommarn att ja snart inte kan få ur mer hästar på annat vis än borra blocket eller sätta på en turbo...

newkie
24 februari 2007 · 250 Inlägg

beemern skrev:

newkie skrev:

beemern skrev:

hmm. ska vi slå vad. kan ju skicka en bild på mina kvitton då när motorn e klar. när den e klar har ja laggt precis på gränsen till 10000 kronor på bara motorn så råd har ja, men ja renoverar hellre motorn först innan ja börjar me nå sånt och då renoverar ja inte me orginal grejer utan de mesta i motorn blir ju trimm på alla vis förutom just turbo den här sommarn men nästa sommar blir de annat...

Ser jag fel, men har inte du en BMW med 2 liter motor? tongue

ja o vad gör de? den drar ju 325:er så den går inte dårligt. den väger lite och den e såpass trimmad nu till sommarn att ja snart inte kan få ur mer hästar på annat vis än borra blocket eller sätta på en turbo...

Ne lite konstigt bara att han som föresråkar skyine har ingen bil, och han som förespråkar v8 har en 2 liters fyra big_smile

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
beemern .......
24 februari 2007 · 2 655 Inlägg

newkie skrev:

beemern skrev:

newkie skrev:

Ser jag fel, men har inte du en BMW med 2 liter motor? tongue

ja o vad gör de? den drar ju 325:er så den går inte dårligt. den väger lite och den e såpass trimmad nu till sommarn att ja snart inte kan få ur mer hästar på annat vis än borra blocket eller sätta på en turbo...

Ne lite konstigt bara att han som föresråkar skyine har ingen bil, och han som förespråkar v8 har en 2 liters fyra big_smile

haha näe. 2 liters 6:a om ja får be...

beemern .......
24 februari 2007 · 2 655 Inlägg

sen desutom så har farsan haft ett 10tal amerikanare. en challenger me v8 hemi. en impala råsänkt me fet as till fälgar å stoor v8, 300hk v8 ford pickis 2,6 meter hög me mudddäck 315 breda å sen en hel del fler,

Madhouse
25 februari 2007 · 1 079 Inlägg

Nya bilar i all ära, men när en vässad V8 vrålar och marken skakar, då tystnar dumpventilerna i respekt ; ) Skämt å sido, men gamla muskelbilar är något speciellt, har alltid velat haft en 1968 charger (och som sagt det var ingen charger med i första filmen) med lite krut i älskar ljudet av V8. Brorsan har en 1970 roadrunner och det är en helt annan känsla mot att trycka på med sin turbomatade volvo 850, även om jag gillar min bil så är det omjämförbart, när man känner sin bil börjar skaka av en mullrande V8 motor då känner man sig liten när man varvar upp och inte ens hör sin egen motor.

Som avslut kolla den här chargern glöm inte filmen längst ner på sidan, vilket ljud, vilken motor: http://www.cardomain.com/ride/2501249

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Flash Modo-fan från början till slut
25 februari 2007 · 330 Inlägg

ruhler skrev:
när man känner sin bil börjar skaka av en mullrande V8 motor då känner man sig liten när man varvar upp och inte ens hör sin egen motor.

Som avslut kolla den här chargern glöm inte filmen längst ner på sidan, vilket ljud, vilken motor: http://www.cardomain.com/ride/2501249

håller fullständigt med...å den filmen gav gåshud...fy fan va läckert me V8 å kompressor upp genom huven.Ja vet,den i filmen hade ingen huv,men jag menar på gatlagliga bilar.Såg en pippigul Corvette me kompressor upp genom huven som drog för fullt i Örebro för ca 10 år sen...den sitter fortfarande på hornhinnan.

Förresten,jag kör japs men gamla jänkare med V8:or e sååå läckert

Senast redigerat av Flash (25 februari 2007)

Stolt far till Freddy 18/12-08
BBAD Utbildad hobbymekare
25 februari 2007 · 1 125 Inlägg

V8 e så jävla härligt... skulle man haft råd så skulle ja haft en för länge sedan.

finns inget som slår en V8 big_smile

å så e det bara

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
25 februari 2007 · 966 Inlägg

Fan, måste väll gå in och försvara japanarna lite, anledningen till att man får ut så stora effekter är stor motorvolym, kolla den absolut vanligaste v8:an 350cui = 5,7liter (ni får gärna komma in och hjälpa mig här vet ej effekt) men den är inte bra när man kollar liter/effekt. och så är det med dom flesta v8, misstro mig inte, är uppfödd med v8:a, men bara för att man gillar något, så betyder inte det att det är bäst. och till alla er som kommer säga att det håller bättre med att trimma v8:a, kan jag bara säga ja, och hur länge har det trimmas v8:a gentemot japsar.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Aerodynamik ...
25 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Trozzo skrev:
Fan, måste väll gå in och försvara japanarna lite, anledningen till att man får ut så stora effekter är stor motorvolym, kolla den absolut vanligaste v8:an 350cui = 5,7liter (ni får gärna komma in och hjälpa mig här vet ej effekt) men den är inte bra när man kollar liter/effekt. och så är det med dom flesta v8, misstro mig inte, är uppfödd med v8:a, men bara för att man gillar något, så betyder inte det att det är bäst. och till alla er som kommer säga att det håller bättre med att trimma v8:a, kan jag bara säga ja, och hur länge har det trimmas v8:a gentemot japsar.

Finally smile

Bra sagt.

nxtream yeeah baby
25 februari 2007 · 50 Inlägg

denna ständiga japs/jänk disskusion.ja har själv en japs och 3 jänk motorer varav 2 357:er i båten och en vortec 6:a i s10:an och visst ja är frälst i v motorer.men även i japs.
och dom motorerna som pajjat mest är tyvärr dom från "over there"
det är helt olka motorer och båda är bra på sina sätt.
lek med tanken att göra en överladdad rak 6:a med twin turbo på motsvarande än 350s liter antal.
en rak 6:A på 5.7liter överladd.säg va ni vill men ja kan lova att om denna skulle byggas skulle inte någon bil med en orginal 350 ha en sportsmössa.

slut resumé .
grenom tidenernas kasnke smartaste citat.
"nothing beat cubicinches"

Senast redigerat av nxtream (25 februari 2007)

MeloveGolf Vw trimmare
25 februari 2007 · 2 995 Inlägg

hmmm Aerodynamik har kollat på 2fast 2furios för många gångenr det är därifrån det kommer med "Skyline äger allt världens snabbast fetaste grymmaste bil" om inte jag minns fel har dom inga större effekter från start?
men det är bara att inse att en skyline tar sig aldrig förbi en tex supersnake (mustang)
eller 528Hemi med 610 horsepower/650 ft-lb torque ORGINAL UTAN överladd....

"When you're looking for power, there is no substitute for cubic inches."

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
MilleN
25 februari 2007 · 9 108 Inlägg

BBAD skrev:
V8 e så jävla härligt... skulle man haft råd så skulle ja haft en för länge sedan.

finns inget som slår en V8 big_smile

å så e det bara

Har inte läst tråden så ha överseende smile

Ser ständigt detta "så e det bara"-argumentet wink Personligen tycker jag jänke-åttor låter som gamla ruttna silja line-färjor så e det bara! Det är min åsikt, live with it wink

Smaken är olika så man kan omöjligtvis säga att något är fakta bara för att man tycker så själv...

Jag föredrar ljudet av en Supra med singelturbo och HKS-dump framför en sketen V8. Sedan skulle det vara intressant att se Japanerna utveckla en motor på 6liter+ för att se vad dom skulle kunna göra, Amerikanarna är ju inte kända för bra lösningar precis, "störst är bäst" är det som gäller därborta.... V8or på under 300hk är dessutom bara pinsamt, ändå finns det många exempel!

Senast redigerat av MilleN (25 februari 2007)

coffe2
25 februari 2007 · 29 Inlägg

MilleN skrev:

BBAD skrev:
V8 e så jävla härligt... skulle man haft råd så skulle ja haft en för länge sedan.

finns inget som slår en V8 big_smile

å så e det bara

Har inte läst tråden så ha överseende smile

Ser ständigt detta "så e det bara"-argumentet wink Personligen tycker jag jänke-åttor låter som gamla ruttna silja line-färjor så e det bara! Det är min åsikt, live with it wink

Smaken är olika så man kan omöjligtvis säga att något är fakta bara för att man tycker så själv...

Jag föredrar ljudet av en Supra med HKS-dump framför en sketen V8. Sedan skulle det vara intressant att se Japanerna utveckla en motor på 6liter+ för att se vad dom skulle kunna göra, Amerikanarna är ju inte kända för bra lösningar precis, "störst är bäst" är det som gäller därborta.... V8or på under 300hk är dessutom bara pinsamt, ändå finns det många exempel!

Kan inget annat än att hålla med  :-)

Evolution
Hurricane DRIVER @ HWR.se
25 februari 2007 · 621 Inlägg

ruhler skrev:
Nya bilar i all ära, men när en vässad V8 vrålar och marken skakar, då tystnar dumpventilerna i respekt ; ) Skämt å sido, men gamla muskelbilar är något speciellt, har alltid velat haft en 1968 charger (och som sagt det var ingen charger med i första filmen) med lite krut i älskar ljudet av V8. Brorsan har en 1970 roadrunner och det är en helt annan känsla mot att trycka på med sin turbomatade volvo 850, även om jag gillar min bil så är det omjämförbart, när man känner sin bil börjar skaka av en mullrande V8 motor då känner man sig liten när man varvar upp och inte ens hör sin egen motor.

Som avslut kolla den här chargern glöm inte filmen längst ner på sidan, vilket ljud, vilken motor: http://www.cardomain.com/ride/2501249

Det är sånt där som väcker vårkänslor! ! !
det är ju så man känner vårluften i näsan och känslan av
nyblommade tussilago i dikeskanten smile

Hoppas Aerodynamik sätter sig ner i lugn & ro för att njuta av den filmen åxå!!! smile

Jag måste bara tillägga att jag inte hatar Japsmotorer,
men måste jag välja mellan en tryck och pys 6a i en "plastbil"
eller en genuin V8 som står och "tuggar" i ett metallkonstverk.
Så är ju inte valet så svårt för mig iaf!!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
LoFET Almännt tokig
25 februari 2007 · 481 Inlägg

det bästa måste ju ändå vara som i tokyo drift en mustang med skyline 6a förenar jänke bilen härliga linjer men en riktig motor. hoppas jag trampade på många ömma tår nu big_smile

Inline sixes ist sie scheisse.......
RonnieH Ford är min grej!
25 februari 2007 · 582 Inlägg

Ja du trampade rakt på min Ford tå! Det är det värsta helgerån jag sett!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang