Turbo från Biltema..( Vad Tror Ni )

Erick
11 juni 2007 · 4 767 Inlägg

Eftersom gik säljer turbos vill dom ju naturligtvis inte att man ska köpa biltemas billiga turbosar utan köpa en dyrare märkesturbo hos dem! smile Så dom är lite partiska i frågan skulle jag tro wink

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
nille_
11 juni 2007 · 6 Inlägg

skulle aldrig i hela mitt liv få för mig o sätta en biltema turbo i min bil..... eller wastegate.

racefan
11 juni 2007 · 1 059 Inlägg

Erick skrev:
Eftersom gik säljer turbos vill dom ju naturligtvis inte att man ska köpa biltemas billiga turbosar utan köpa en dyrare märkesturbo hos dem! smile Så dom är lite partiska i frågan skulle jag tro wink

Mvh
Erick

man kan tro det men jag har ju sett hur många biltema turbos som ligger där nere som inte ens hållit i 2 veckor.
Gik är nästan det ända turboföretaget i sve som ren turbos då dom köper in från många av dom andra firmorna .

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
BMWsamme
11 juni 2007 · 45 Inlägg

En vän till mig som har gått om pengar köpte en biltema Tubo för testa hur länge den höll. Han  har en rätt så hårt trimmad 940 Turbo på ca 300-400hk Och nu överdrier jag inte! Iförsej struntade han i att köra in turbon men det tog ca 15min så kom det missljud från turbon nästa dag tog vi bort den varenda lager i turbon var helt slut. Så att lägga dom pengarna på en turbo från biltema, visst testa men du kommer få samma resultat och har kastat bort dina pengar.

Men visst den duger säkert till en orginal turbo bil att pendla med.

Tompa_Vax Skogs Arbetare
11 juni 2007 · 413 Inlägg

alltså, det finns många myter om biltemas, men fick in gamla och användna och pirat på min förra Saab 9-5 på saab orginalverkstad, höll 2 dagar och sen såg brorsan vad det var, jag kör bara orginal och meckar själv, köp biltema verktyg, det enda som funkar för mej, hehe

Go For It!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang