Har "Mutant" bra grejer?

BJonsson
12 mars 2009 · 4 074 Inlägg

åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
BJonsson
12 mars 2009 · 4 074 Inlägg

HyperSonica skrev:
Helt okej saker tycker jag (Erfarenhet) smile

ojojoj... reta inte upp jonash,han är svensk mästare!!!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
DP_RACING TEAM BREEHÄNGERS
12 mars 2009 · 153 Inlägg

helt ok grejer till rimliga priser för den som vill uppgradera sitt speleverk i kärran=)

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE
michieff ljudfantast
12 mars 2009 · 1 372 Inlägg

en tankeställare bara innan ni klankar ner på ett lågprismärke. När man får en seriös åsikt på något så ska man kunna förutsätta att personen i fråga har bra kunskap om hur man monterar och ver hur man optimerar grejerna. Annars är den åsikten bara rent utav värdelös. Det är som att "tycka" att något inte är bra för att det är fel färg. mer analys! det är det som TS i dessa trådar vill ha.

Roger-T Europamästare i Billjud.
12 mars 2009 · 186 Inlägg

Jag bara måste bjuda in er till Vår stora Monter på Elmia. Där kan ni provlyssna Mutants grejer i bil.
Vi har höga krav på det vi säljer annars åker det ut som många märken gjort under åren.
Mutant är ett av de få billigare märken som håller vad de lovar, och har riktigt bra support och problemfria garantier.

Vi har valt Mutant som vårt billiga alternativ för det är väldigt prisvärt och roligt att jobba med.
Vi får mycket bra kritik från nöjda kunder efter köpen . Sen Kan man inte jämföra en Bas för 600 kr mot en för 2000kr det borde alla förstå. Det som är roligt är att vi har Mutant i vårt blindtest-ställ och där har t.o.m några avleverantörerna valt Mutant före sina egna märken när dom inte sett vad dom lyssnat på.

Lyssna på grejerna och våga lite på dina egna öron! Ljud är subjektivt.

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
12 mars 2009 · 2 353 Inlägg

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.

SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Kolm
12 mars 2009 ·

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

tobbe9014
12 mars 2009 · 30 Inlägg

Min mutant spelade faktiskt ganska ok för att vara så billig visserligen drev jag den med sinus live sl-a 1500:D

Vorsprung durch teknik Team K-hamn
#RE Audio#
Kesler
12 mars 2009 · 3 650 Inlägg

Polarn har en mutant HU som lirat på ett bra tag nu, har tänkt köra på en likadan, bllig, snygg å verkar hålla bra

BJonsson
12 mars 2009 · 4 074 Inlägg

jonash skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.

SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...

haha..... sur k.k! smile har du kollat igenom dina inlägg? allt ska vara dyrt för att vara bra enligt dig!  men vad vet jag? klart ALLA ska lyssnapå ett proffs som dig och ta lån och köpa stereo för flera 100.000 tals kronor! det är ju bara det dyraste som är bra!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Lonefox Bad music kills good sound
12 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Roger-T skrev:
Jag bara måste bjuda in er till Vår stora Monter på Elmia. Där kan ni provlyssna Mutants grejer i bil.
Vi har höga krav på det vi säljer annars åker det ut som många märken gjort under åren.
Mutant är ett av de få billigare märken som håller vad de lovar, och har riktigt bra support och problemfria garantier.

Vi har valt Mutant som vårt billiga alternativ för det är väldigt prisvärt och roligt att jobba med.
Vi får mycket bra kritik från nöjda kunder efter köpen . Sen Kan man inte jämföra en Bas för 600 kr mot en för 2000kr det borde alla förstå. Det som är roligt är att vi har Mutant i vårt blindtest-ställ och där har t.o.m några avleverantörerna valt Mutant före sina egna märken när dom inte sett vad dom lyssnat på.

Lyssna på grejerna och våga lite på dina egna öron! Ljud är subjektivt.

Där har du ett ord många brukar missa att ha med...
PRISVÄRT!
Det tackar vi för smile

Håller även med dig om att man kan inte jämföra Mutans och andra "budgetmärken" med mångt dyrare saker. Visst dyrare saker kanske låter bättre....men är de lika prisvärda för en nybörjare? Eh.....nej. EN nybörjare har sällan råd med en bas för 2-3K...då kliver man ner i pris och senare om intresset fort. finns, ja då ser man till att omprioritera och spara ihop pengar till dyrare bättre saker.
Visst jag förstår vad Jonas försöker göra med sina försök att leda folk in i de ngt dyrare skolorna först, det blir billigare i längden att bygga med bättre grejer från början då man aknske slipper uppgradera.
Men det kan ta tid för folk att göra så...och de har jag all förstelse för. Därför är det BRA med prisvärda alternativ.

Ser för övrigt fram emot eran monter på Elmia överlag. smile

Kolm skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

Jonas tillhör en av de jag hyser stor respekt för inom BST-världen....i listan finns fler namn så som RogerT (Ljudstudion), Erik (N-Core *RIP*), Tommy (BAE), Jimmy (BlekingeBilradio), Björn (DbAkuten) mfl mfl mfl.
Deras åsikter och synpunkter lyssnar jag MKT på då de KAN sina saker.

Senast redigerat av Lonefox (12 mars 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
BJonsson
12 mars 2009 · 4 074 Inlägg

Kolm skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

Antar att det är mitt inlägg du syftar på?? i så fall kan du ju läsa vad jag skrivit tidigare i tråden!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
evilaudio
12 mars 2009 · 16 195 Inlägg

Kolm skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

men va som e bra å "bra" e ju ofta upp till var å en.. bra för mig e kanske inte bra för nån som tävlar i SQ.. själv tycker ja de flesta SQ bilar låter "tråkigt"..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lonefox Bad music kills good sound
12 mars 2009 · 7 241 Inlägg

BJonsson skrev:

jonash skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.

SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...

haha..... sur k.k! smile har du kollat igenom dina inlägg? allt ska vara dyrt för att vara bra enligt dig!  men vad vet jag? klart ALLA ska lyssnapå ett proffs som dig och ta lån och köpa stereo för flera 100.000 tals kronor! det är ju bara det dyraste som är bra!

Håhå jaja....där ser man hurpass koll du har.
Jonas vann i en av de tuffaste klasserna inom EMMA..
Adv30KLight (med tuffaste menar jag konkurensen) där sakerna får kosta maximalt 30K.....
Hur dyrt är det eg. på en skala? Min rigg som jag tycker är BILLIG sniffar på 15K-strecket just nu (kablar och byggmatrial borträknat)

Så sluta häva ur dig kommentarer på detta viset. Ta gärna reda på en del saker innan du uttalar dig, för min bild av vad jag sett Jonas skriva innefattar INTE att folk skall ta lån på 100K eller mer för att köpa o bygga ljud.....


evilaudio skrev:

Kolm skrev:

BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!

Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

men va som e bra å "bra" e ju ofta upp till var å en.. bra för mig e kanske inte bra för nån som tävlar i SQ.. själv tycker ja de flesta SQ bilar låter "tråkigt"..

Bra inlägg......tycke och smak är väldigt avgörande med. Absolut smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
BJonsson
12 mars 2009 · 4 074 Inlägg

Lonefox skrev:

BJonsson skrev:

jonash skrev:

Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.

SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...

haha..... sur k.k! smile har du kollat igenom dina inlägg? allt ska vara dyrt för att vara bra enligt dig!  men vad vet jag? klart ALLA ska lyssnapå ett proffs som dig och ta lån och köpa stereo för flera 100.000 tals kronor! det är ju bara det dyraste som är bra!

Håhå jaja....där ser man hurpass koll du har.
Jonas vann i en av de tuffaste klasserna inom EMMA..
Adv30KLight (med tuffaste menar jag konkurensen) där sakerna får kosta maximalt 30K.....
Hur dyrt är det eg. på en skala? Min rigg som jag tycker är BILLIG sniffar på 15K-strecket just nu (kablar och byggmatrial borträknat)

Så sluta häva ur dig kommentarer på detta viset. Ta gärna reda på en del saker innan du uttalar dig, för min bild av vad jag sett Jonas skriva innefattar INTE att folk skall ta lån på 100K eller mer för att köpa o bygga ljud.....


evilaudio skrev:

Kolm skrev:
Jonas är väl den personen som kan i princip mest om välljud i Sverige? Kan ju se tydliga spår av avundsjuka i dina inlägg. Jag litar då mer på Jonas ord än nån partisk "proffs-recension" på nätet...

men va som e bra å "bra" e ju ofta upp till var å en.. bra för mig e kanske inte bra för nån som tävlar i SQ.. själv tycker ja de flesta SQ bilar låter "tråkigt"..

Bra inlägg......tycke och smak är väldigt avgörande med. Absolut smile

jajaja... jag överdrev kanske lite med 100.000:- men jag tycker bara att det hela tiden ska fokuseras på dom dyrare märkena! för mig är det mycket mer imponerande att bygga med billiga saker och få det att låta bra! men men som sagt jag är bara amatör.

och för övrigt skriver jag vad jag vill!

Senast redigerat av BJonsson (12 mars 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Janosch
12 mars 2009 · 205 Inlägg

Tycker det är prisvärt om man inte ska vara en seriös tävlingspelande smile

Men relativt bra ljud för rimligt pris. Har flera kompisar som spelat med mutant prylar!

Lonefox Bad music kills good sound
12 mars 2009 · 7 241 Inlägg

BJonsson skrev:

Lonefox skrev:

BJonsson skrev:

jonash skrev:
Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.

SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...

haha..... sur k.k! smile har du kollat igenom dina inlägg? allt ska vara dyrt för att vara bra enligt dig!  men vad vet jag? klart ALLA ska lyssnapå ett proffs som dig och ta lån och köpa stereo för flera 100.000 tals kronor! det är ju bara det dyraste som är bra!

Håhå jaja....där ser man hurpass koll du har.
Jonas vann i en av de tuffaste klasserna inom EMMA..
Adv30KLight (med tuffaste menar jag konkurensen) där sakerna får kosta maximalt 30K.....
Hur dyrt är det eg. på en skala? Min rigg som jag tycker är BILLIG sniffar på 15K-strecket just nu (kablar och byggmatrial borträknat)

Så sluta häva ur dig kommentarer på detta viset. Ta gärna reda på en del saker innan du uttalar dig, för min bild av vad jag sett Jonas skriva innefattar INTE att folk skall ta lån på 100K eller mer för att köpa o bygga ljud.....


evilaudio skrev:

men va som e bra å "bra" e ju ofta upp till var å en.. bra för mig e kanske inte bra för nån som tävlar i SQ.. själv tycker ja de flesta SQ bilar låter "tråkigt"..

Bra inlägg......tycke och smak är väldigt avgörande med. Absolut smile

jajaja... jag överdrev kanske lite med 100.000:- men jag tycker bara att det hela tiden ska fokuseras på dom dyrare märkena! för mig är det mycket mer imponerande att bygga med billiga saker och få det att låta bra! men men som sagt jag är bara amatör.

och för övrigt skriver jag vad jag vill!

Jo jag håller med dig...varför tror du att mitt maximala tak är på 20K?
(Visst jag har en egen utmaning att hålla mig under 7.5K för demobruk i ngn bil bara för att visa hur det KAN låta...tills gränsen nås vilket kommer rätt fort).
Men vilket är bättre? Att vänta ett tag o spara ihop pengar och köpa sin anläggning för 15-25K direkt (eller pö om pö) eller att först köpa grejer för 7-10K för att sedan byta upp sig och kanske i slutänden lagt ut närmare 40-50K totalt? Vad tror du att Jonas far efter? wink

Ja jo det får du göra....men om du vill undvika onödiga diskusioner så är det iaf ett råd att följa tycker jag (och jag får tycka vad jag vill wink )

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Ekis!
12 mars 2009 · 1 210 Inlägg

och min pappa är starkare än din pappa tongue

Miramithe
12 mars 2009 · 573 Inlägg

ne min pappa är starkast!

ne men skämt och sido ska man inte kranka ner på tex jonash som faktiskt har bra erfarenhet av vad som låter "bra".
Men så som jag ser det så ligger ordet bra i betraktarens öron, skälv kör jag just nu MDS rakt igenom (ja kom igen och gnäll bara!) och det låter faktiskt bra i mina öron, och flera andra som sagt det å. så de går att få "skit" som många här säger att det är att låta bra. De handlar mest om inställningar. har hört många många som har bra grejjor som inte har fått till det med inställningar så de låter bajs men men.
frågan om mutant har bra grejjor eller inte ska man nog testa sig fram, lyssna i tex butik på hur det låter. det är ju rätt billiga grejjor och så, jag skulle nog se de som att man får vad man betalar för. men det är ju bara jag.
men som jag skrev tidigare så är inställningarna och HU det viktigaste enligt mig iaf.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
cheva_raggare
12 mars 2009 · 534 Inlägg

tycker mutant högtalare låter helt okej smile

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang