halkbana

pippaaN
14 mars 2007 · 987 Inlägg

Wiie, imorgon har jag halkbana! Är det så kul som alla säger? vad ska man göra? big_smilebig_smile

i like it load
Hultman Lastbilschaufför
14 mars 2007 · 265 Inlägg

Helt klart det roligaste momentet när du tar körkortet, du ska testa att bromsa på hal vägbana både med och utan hinder. Kommer tycka att det är jätte skoj, det tyckte jag iallafall, jag fick ju köra renault clio 1,6 de du wink

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
andrem1988
14 mars 2007 · 129 Inlägg

Det är riktigt koj, fick köra VW golf när jag körde där! MEn det är väl olika för olika ställen skulle jag tro. Att halka är riktigt skoj, man får leka en dag, det kan bara inte vara tråkigt.

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
Ena Colaberoende
14 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Du ska ha kul (inte överdrivet).
Fanns en enda av alla som kuggade när jag körde där. Det var en tjej som inte vågade sladda.

Gör som dom säger bara och lek inte för mycket så fixar du det.

På min tid var det bromskörning och väjning för älg (koner) samt att köra i en rondell och få ställ.

/Ena

saabmosare
14 mars 2007 · 60 Inlägg

Ena skrev:
Du ska ha kul (inte överdrivet).
Fanns en enda av alla som kuggade när jag körde där. Det var en tjej som inte vågade sladda.

Gör som dom säger bara och lek inte för mycket så fixar du det.

På min tid var det bromskörning och väjning för älg (koner) samt att köra i en rondell och få ställ.

/Ena

Stämmer mycket bra än idag, om dom inte hunnit ändra sedan 27 dec -06.
Iaf där jag körde.

Kayhan
14 mars 2007 · 407 Inlägg

körde i grums jag:) skulle lätt kunna göra om det, det var riktigt kul smile

andrem1988
14 mars 2007 · 129 Inlägg

JAg körde inte i någon rondell!! MEn jag bromsade med och utan ABS körde det med älgen osså plus sladd i en sväng.  Jag körde min halka jan-06. Nu har jag hört att man inte kan koppla bort ABSen längre.

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
Hultman Lastbilschaufför
14 mars 2007 · 265 Inlägg

andrem1988 skrev:
JAg körde inte i någon rondell!! MEn jag bromsade med och utan ABS körde det med älgen osså plus sladd i en sväng.  Jag körde min halka jan-06. Nu har jag hört att man inte kan koppla bort ABSen längre.

Körde i september -06 och vi kunde koppla ur abs´en.

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Saab_Emil Bilmekaniker
14 mars 2007 · 199 Inlägg

Körde saab 93 ss 2.2Tid. Dom gick de koppla ur abs:en på.. Å bra gick dom me wink

pippaaN
14 mars 2007 · 987 Inlägg

Hehe okej. Låter som att jga ska ha ngt att se fram emot.. Tror det blir en Opel Astra 1.6/1.8 twinport här..

i like it load
twin_cam Smålänning
14 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Väjning med sladd, vattenplaning, ställ eller "drifting" som körläraren sa, broms, med och utan abs. Sen ska du sitta i, och ta dig ut ur en bil som voltar för att känna hur det känns, samt krocksläde.

Jag körde f.ö volvo s60 2,0. Trött bil... det var bara jag, två polare, varav en från min klass och den andra från paralellklassen, och väldigt bilintresserad körlärare som skolan sammarbetar med. Jag svär i kyrkan när jag säger att vi hade ASKUL!

Vi gjorde det vi skulle, sen lekte vi, sen gjorde vi nästa sak... Vi hade t.ex.en lite driftingtävling och sladdtävling när vi skulle vända... Jag vann värsta sladden! tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Kivik
14 mars 2007 · 264 Inlägg

Jag fick köra en S60R ! Och det var KUL !!!

Volvo v70n (2002)
__hogberg__
14 mars 2007 · 1 161 Inlägg

ja gjorde de i kumla för någon månad sen o vi körde kurvtagning o väjning för hinder i diverse hastigheter utan ABS o me sommar däck.. och sen körde vi broms test på torrt och på halkigt underlag med friktionsdäck o ABS samt att väjning för älg va me på de lite grann oxå..
körde renault clio 1,6 gick som fan (inte smile )

mjukismagnus
14 mars 2007 · 470 Inlägg

Haha det glömmer man inte nej, var lite halare än jag trodde så jag drog av banan och ut på gräset läraren såg lite skraj ut minns jag....

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Kettunen
14 mars 2007 ·

Det är fan det roligaste av hela det paketet. Men som " Twin Cam " Säger. Det där med att man ska sitta i bil som krockar & landar upp & ner är dock inget måste. Bara om man vill

Rudholm
14 mars 2007 · 863 Inlägg

Förstår inte vad ni tycker är så roligt med halken tongue De är ju inge kul å sladda när man inte har de minsta fäste! De driver ju inte å de svänger inte och är mest bara väldigt orealistiskt tongue Har aldrig nånsin åkt på så halkig väg dom senaste 18 åren trots att jag bor rätt långt upp i landet, sommardäck på isbana är både roligare å bättre fäste smile Men jag kan ju hålla med om som nån sa att de är det roligaste man gör när man tar körkortet iaf! tongue

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
Gräsberg
14 mars 2007 · 1 002 Inlägg

själv så gled jag med låsta bromsar 130m när jag hade halkbana.. däcken var extremt utslitna!!!
trådarna hade kommit upp ur gummit.. så de va lite halkigt hmm men satan så kul smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
pippaaN
14 mars 2007 · 987 Inlägg

Haha, kan man kugga överhuvudtaget på det här momentet? tongue

i like it load
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 mars 2007 · 938 Inlägg

Låter som att ni fick nå riktiga(nästan iaf) bilar å köra med.
När ja gjorde halkan i östersund så fick ja köra en pytteliten skoda me våldsam motor, 1,2liter på tre cylindrar som skulle ge 65hkr,men tro bara hälften va hemma.
Fanns två lägen på gasfoten, allt=fullgas å växla vid römarkeringen eller inget=stå på tomgången å vänta på sin tur i banan big_smile
Fick iaf göra undanmanöver med å utan abs och även stanna så fort som möjligt med å utan abs på både torr asfalt å halka. Sen va de nån kurva också, som var omöjlig att klara utan att snurra fem varv... big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 mars 2007 · 938 Inlägg

NippaN skrev:
Haha, kan man kugga överhuvudtaget på det här momentet? tongue

Jo, man kan kugga om man tex. inte följer ledarens order utan sladdar runt å leker när du inte ska osv.

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang