MDS - vad är er alldeles spontana syn på dessa grejer

chrgus 119 Hk/Liter
20 mars 2007 · 246 Inlägg

Mitt MDS system fungerar perfekt!
Har ett slutsteg på 300w och en 10" låda.
Den dunkar bra mycket bättre än mina polares 2x12" av lite halvkända märken.

Är helnöjd, men är samtidigt inte så jättepetig när det gäller billjud.tongue

Move your mind
m3l1n
20 mars 2007 · 200 Inlägg

att det alltid ska vara massa mds trådar hmm man får det man betalar för..

Kettunen
20 mars 2007 ·

m3l1n skrev:
att det alltid ska vara massa mds trådar hmm man får det man betalar för..

EXAKT. Synd att det bara inte är rockford, Pioneer , Kenwood , audioson, Cerwin vega trådar mer intressant då tongue

CoSmoZ 2lateuloose
20 mars 2007 · 543 Inlägg

jonash skrev:
jag tror att det kanske håller på att lossna mellan MDS och RE Event som har rättigheten till ALLA format där man kan hävda världsrekord....mvh Jonas

Vad menar du?? ... det är ju bara bygga en bil & kvala in på vilken dB dragracing tävling som helst idag!.. då dom flesta är godkända att beröva ett Rekord!.. fast jag tror tävlingen måste vara en 3poängare el. nåe jaja ..

UPP till bevis MDS! 

kommer ihåg när dom tävlade & visst dom showade, inte nåe ont om det! tyckte det var riktigt trevligt! alltid kul när det är lite mer en bara tävling!. MDS har hjälpt mej/oss på många sett igenom tiderna!

Men det många retar sej på är att "dom" säger sej ha bäst saker när det igentligen bara är kanske prisvärdast! ..
& jag säger det igen!...

Jag saknar er på tävling arenan!! skulle mer en gärna se en MDS van nr3

men jag skulle aldrig använda produkterna till fin ljud! men å andra sidan jag är en bassnörd & en 30hz ton låter typ lika i alla element! i mina öron!.. så gör som många andra tipsat om... Kolla ekonomin, Lyssna på olika märken & köp det bästa du har råd med!  är det MDS so be it!

en nöjd kund är en nöjd kund!.. men hävda aldrig att sakerna är bäst om dom inte är det!
[Gäller alla märken]

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
freddan70 Team Tondöv
21 mars 2007 · 649 Inlägg

Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?

kom gärna med ett exempel på nån som tävlar med deras grejor. borde ju finnas massor, eftersom deras grejor är så jäkla bra! eller..?

Rylander
21 mars 2007 ·

freddan70 skrev:

Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?

kom gärna med ett exempel på nån som tävlar med deras grejor. borde ju finnas massor, eftersom deras grejor är så jäkla bra! eller..?

jag spelade 146,8db med mds ljud så visst går det om man vill. dock blir nog nästa stereo JL Audio eller Kicker.
och nu isommar ska jag se vad jag kan få upp 2st mds apx 15" i åt en polare då jag sköter ljudet i den bilen så ni kommer få se lite mds ljud tävla isommar med !

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 mars 2007 · 3 804 Inlägg

CoSmoZ skrev:
MDS vinner inga tester!... om det står på deras hemsida så är det båg!
dom har skrivit förut att nu öppnar deras nya fabriker & så en massa bilder på feta lokaler när dom igentligen  köper produkterna oem som många andra lågpris märken!

& nej dom har inte tagit ett världsrekord i dB utan igen som var det bara dom själva som tyckte det! dom körde men ikke godkänd mätutrustning vid tidpunkten för ett reggat världsrekord!

FAST!! hehe dom har faktiskt vunnit ett Sm-guld i dB utan att dom själv vet om det !...
kan vara lite kul att veta!!

lågpris märken? mds bytte faberik till en annan JA en faberik som ligger i nått china land kommer inte ihåg var exakt och kan tilllägga att JL-audio tillverkas i samma faberik.. vad det, du menade med andra låg pris märken


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 mars 2007 · 3 804 Inlägg

CoSmoZ skrev:

jonash skrev:
jag tror att det kanske håller på att lossna mellan MDS och RE Event som har rättigheten till ALLA format där man kan hävda världsrekord....mvh Jonas

Vad menar du?? ... det är ju bara bygga en bil & kvala in på vilken dB dragracing tävling som helst idag!.. då dom flesta är godkända att beröva ett Rekord!.. fast jag tror tävlingen måste vara en 3poängare el. nåe jaja ..

UPP till bevis MDS! 

kommer ihåg när dom tävlade & visst dom showade, inte nåe ont om det! tyckte det var riktigt trevligt! alltid kul när det är lite mer en bara tävling!. MDS har hjälpt mej/oss på många sett igenom tiderna!

Men det många retar sej på är att "dom" säger sej ha bäst saker när det igentligen bara är kanske prisvärdast! ..
& jag säger det igen!...

Jag saknar er på tävling arenan!! skulle mer en gärna se en MDS van nr3

men jag skulle aldrig använda produkterna till fin ljud! men å andra sidan jag är en bassnörd & en 30hz ton låter typ lika i alla element! i mina öron!.. så gör som många andra tipsat om... Kolla ekonomin, Lyssna på olika märken & köp det bästa du har råd med!  är det MDS so be it!

en nöjd kund är en nöjd kund!.. men hävda aldrig att sakerna är bäst om dom inte är det!
[Gäller alla märken]

visst mds är fula sälja knep.... dom säger att deras billigaste grejer är super bra och deras billigaste med.. iaf står det så i annonserna... men det måste man göra för att sälja nått... vad ska dom skriva iställe på en billig högtlare "den här är dålig köp den inte den leverar bara 10wrms" Men faktum  är att deras dyrare grejer ÄR bra och dom är betydligt billigare än andra märkens värsting grejer.. och dom låter inte långt ifrån.. och ett annat FAKTUM är att när du väl står i mds butik och frågar om högtlarna då brukar dom ofta säga "classic och fanatic serien låter inte alls bra.. tycker du helt klart ska satsa på dynamic eller audiophile annars kommer du bli besviken" men det skiter folk i som snålar i sin 240 dom köper classic eller fanatic sen går dom in på garaget.org eller zatzy.com och skriver "jag hatar mds" "mds är bara skit"


Bmw osv..
freddan70 Team Tondöv
21 mars 2007 · 649 Inlägg

Rylander skrev:

freddan70 skrev:

Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?

kom gärna med ett exempel på nån som tävlar med deras grejor. borde ju finnas massor, eftersom deras grejor är så jäkla bra! eller..?

jag spelade 146,8db med mds ljud så visst går det om man vill. dock blir nog nästa stereo JL Audio eller Kicker.
och nu isommar ska jag se vad jag kan få upp 2st mds apx 15" i åt en polare då jag sköter ljudet i den bilen så ni kommer få se lite mds ljud tävla isommar med !

trevligt att det finns nån i alla fall! på nån EMMA-tävling eller?

iofs så var jag mer ute efter SQ-bilar..

Harley88
21 mars 2007 · 5 Inlägg

Tja!

Jag har lite frågor om mds och sådant. Jag är väldigt ny på allt det här med bilstereo och slutsteg. Jag funderar nu på vad jag ska skaffa till en Opel Calibra, så att d låter bra och har skön bas. Jag vill ha 4-6 högtalare och maxxad bas, men vad är bra med tanke på storleken på bilen, och hur stor bas kan man slänga in?
Jag undrar också hur man ska kunna bestämma slutsteg för ett sådant här högtalarsystem.

Allt kommer troligen vara mds, men ja vet inte vad det är jag ska skaffa..
Nån här som kan sånt här som kan hjälpa mig?

Aga_Diff Bärs!
21 mars 2007 · 3 456 Inlägg

StiFf skrev:

Aga_Diff skrev:
MDS är bara skit i mina ögon, Köpte deras värsta 8" förra sommaren, skruvade i dom i en uppmätt 2 kammar låda, höll knappt en vecka efter att man "Spelat in" dom... Totalt värdelösa! Närjag gick tillbaka med dom så sa dom att det antagligen var fel på mitt kablage/slutsteg, men när jag förklarade att mina DLS OA12'or har fungerat hur bra som helst i 2år med samma "set up" så sa dom inget mer! hmm Har hört mkt skit om MDS, och jag kan bara intyga: MDS ÄR SKIT!

/Micke

mds är skit bara för att en bas har gått sönder?
allting kan gå sönder, aldrig hört talas om måndagsexemplar???

Jo visst kan även andra basar gå sönder, men det brukar hålla några dagar iaf. Dom var inte bekanta med uttrycket "måndags ex", dom påståd ist att det var fel på mitt bygge? märkligt att mina DLS funkar kanon isf. Seriöst nu, Hellre BILTEMA än MDS...
Skit skit & åter skit säger jag, ALDRIG mer MDS! That's It...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
eastmotorsport -sommar ska de va....
21 mars 2007 · 4 524 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Har idag fått trovärdig information om MDS och den helt nya serien Fanatichögtalare.
Årets serie är helt annorlunda, och ska vara mer lättdrivna mot fjolårets modell som hade sämre egenskaper och krävde effekt för att spela bra. Årets modeller ska vara förbättrade ordentligt på den punkten och erbjuda mycket bra ljud till en rimlig slant.
Naturligtvis ska inte denna Fanaticserie jämföras med andra märken , dubbelt så dyra , det är väl självklart.

Man jämför ju inte en Ferrari och en Fiat bara för att båda är bilar.
Man jämför därför inte MDS Fanatic med flera gånger så dyra produkter.

Ska lyssna imorgon då butiken riggat upp grejorna i sitt rack.

Berättar då vad jag tyckte , och vad "butiksproffset" tyckte om det.

Ha det ute i stugorna.

Har idag fått lyssna på nya Fanaticserien tillsammans med riktigt ljudproffs.
Jag tyckte det lät bra medans proffset sade att det lät himla bra och att nya serien var mycket mer lättdriven än fjolårets serie. Lyssnade på Fanatic FCS625 , ett framsystemkit med lös diskant. Bra bas och lika fint mellanregister samt en fukllt godkänd diskant.
2-vägs  högtalaren FF620  nådde inte riktigt upp till FCS625 men fullt godkänt och lättdrivet.
Systemem testades utan påkopplat slutsteg . Priset var 899:- resp. 799:-
MYCKET prisvärda grejer vill jag påstå.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
CoSmoZ 2lateuloose
21 mars 2007 · 543 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
lågpris märken? mds bytte faberik till en annan JA en faberik som ligger i nått china land kommer inte ihåg var exakt och kan tilllägga att JL-audio tillverkas i samma faberik.. vad det, du menade med andra låg pris märken

precis..... det är det jag menar!! Jl-audio ?? det är väl nettos nya märke va?

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
21 mars 2007 · 3 585 Inlägg

jag har hela systemet med mds saker i bilen. förutom huvud enheten.
kör med mds lite värre saker dynamic som fram system (de gula) och audiophile 12"
eyebride monoblock och ett gp4 till fram systemet.
funkar alldeles utmärkt. ganska så fint ljud goo lågbas (kör sluten låda så mycket hipp hopp bas) har inget att tracka ner på med mds. kan tillägga att jag är hobby dj så har lite koll på högtalare och sådant i alle fall

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
21 mars 2007 · 2 353 Inlägg

Har idag fått lyssna på nya Fanaticserien tillsammans med riktigt ljudproffs.
Jag tyckte det lät bra medans proffset sade att det lät himla bra och att nya serien var mycket mer lättdriven än fjolårets serie. Lyssnade på Fanatic FCS625 , ett framsystemkit med lös diskant. Bra bas och lika fint mellanregister samt en fukllt godkänd diskant.
2-vägs  högtalaren FF620  nådde inte riktigt upp till FCS625 men fullt godkänt och lättdrivet.
Systemem testades utan påkopplat slutsteg . Priset var 899:- resp. 799:-
MYCKET prisvärda grejer vill jag påstå.

Ljudproffset tyckte det?! Hahaha, jo tack. Fanatic serien låter om vi nu pratar ljudproffs INTE BRA.

Den kanske är okej om man inte har så mycket pengar att lägga, men ditt ljudproffs öron kan jag säga behöver kalibreras!!

(din post låter nästan som om det vore skrivet av MDS själva!!!)

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
21 mars 2007 · 1 290 Inlägg

De är väl fan upp till var o en att tycka vad man vill om MDS saker! Vissa kanske tycker de låter bra o andra inte! Har ju blivit nån jävla hobby att hata MDS! Använder inte deras saker själv men de är fan jämt tjat om deras saker, tråd ut o tråd in! Låt var o en dela sin egen uppfattning om MDS.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
eastmotorsport -sommar ska de va....
21 mars 2007 · 4 524 Inlägg

jonash skrev:

Har idag fått lyssna på nya Fanaticserien tillsammans med riktigt ljudproffs.
Jag tyckte det lät bra medans proffset sade att det lät himla bra och att nya serien var mycket mer lättdriven än fjolårets serie. Lyssnade på Fanatic FCS625 , ett framsystemkit med lös diskant. Bra bas och lika fint mellanregister samt en fukllt godkänd diskant.
2-vägs  högtalaren FF620  nådde inte riktigt upp till FCS625 men fullt godkänt och lättdrivet.
Systemem testades utan påkopplat slutsteg . Priset var 899:- resp. 799:-
MYCKET prisvärda grejer vill jag påstå.

Ljudproffset tyckte det?! Hahaha, jo tack. Fanatic serien låter om vi nu pratar ljudproffs INTE BRA.

Den kanske är okej om man inte har så mycket pengar att lägga, men ditt ljudproffs öron kan jag säga behöver kalibreras!!

(din post låter nästan som om det vore skrivet av MDS själva!!!)

mvh Jonas

Du har missat hela poängen med det hela,och du ska vara domare...
Jag söker inget värstingsystem utan ett system att ha råd med och "mitt proffs"  litar jag fullt och fast på. Det han sade var att det lät himla bra och det i förhållande till tre gånger så dyra saker som vi jämförde med.

Och för din skull så kan jag säga att jag är en vanlig medelsvensson som vill ha bra ljud utan att behöva ta topplån på kåken för att få det.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
freddan70 Team Tondöv
21 mars 2007 · 649 Inlägg

"Ditt" proffs, är det nån som jobbar med billjud, eller på vilket sätt är han proffs?
Bara nyfiken, inget annat..

Kettunen
21 mars 2007 ·

MAXXXAD Bas hade jag kört på en Kicker L7 15" Och ett fett steg från kicker eller audioson

Senast redigerat av Kettunen (21 mars 2007)

eastmotorsport -sommar ska de va....
21 mars 2007 · 4 524 Inlägg

Det stämmer , han jobbar med billjud på en erkänt bra firma.

freddan70 skrev:
"Ditt" proffs, är det nån som jobbar med billjud, eller på vilket sätt är han proffs?
Bara nyfiken, inget annat..

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang