ingen ström då jag kopplar in bilstereo i seat toledo

Cubben
22 mars 2007 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har idag köpt en svinbillig stereo som jag skulle koppla in med hjälp av isokontakter i min seat toledo -95. Problemet är att jag inte får någon ström till den när jag kopplat in den. Och ja, jag har satt på tändningen. Det står i instruktionsboken till stereon att det kan vara en säkring som är sönder. Men var sitter säkringen till bilstereon? Jag har nämligen ingen instruktionsbok till bilen. Fick inte med det när jag köpte den tyvärr. Jag är oxå totalkass på bilar så om nån vet hur jag ska göra så förklara gärna ingående smile

Mvh
Chris

Drönirettab
22 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Säkringen brukar sitta på den röda kabeln som sitter fast i stereon.

Nipfel
22 mars 2007 · 268 Inlägg

Det finns väl någon säkringsbox nära förarplatsen, antingen mot dörren eller under ratten. Sen så har du väl några stora säkringar i motorrummet, tror inte stereon går på dom men du kanske har fler än va saaben har där smile

fille_s70
22 mars 2007 · 12 Inlägg

kolla om det sitter en säkring på baksidan av stereon, i så fall brukar det gå att flytta den mellan två lägen, olika beronende på vilken bil du har. kolla det

Herr_Talladega V.I.P
22 mars 2007 · 286 Inlägg

Har du mätit ifall du har ström, kanske är så att du har det och att stereon är trasig.

pettson_
23 mars 2007 · 8 Inlägg

kolla iso kontakten. hade samma problem en gång då visade det sig att det inte satt samma i kontakten som det gjorde på stereon. kolla upp det kanske räcker med å byta den lr dra en separatat + från batteriet. prova det

seat-Elof
5 maj 2007 · 15 Inlägg

det sitter en hel del säkringar under ratten, har för mig att den andra från höger tillhör stereo, men lita inte på mig:(

DU Rör Inte Min Prilla!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang