Playstation 3

Rushman Evolution Garage
24 mars 2007 · 1 299 Inlägg

Har betvivlad min teori, då jag hade höga förväntningar på PS3, men återigen insåg jag att köpa spelkonsol är att kasta pengar i sjön så länge en dator finns!

Sky´s the limit...
mjukismagnus
24 mars 2007 · 470 Inlägg

Var först in på Elgiganten i Visby på fredags morgonen

Och först ut med en ps3 a i handen...

Ni som säger att den är för dyr ni skall veta att sony förlorar på varje såld konsol

Den är jävligt dyr att tillverka!

Och 6000kr den har faktis en riktigt bra Blue ray spelar i sig, och vad kostar en sådan dvd spelare då jo ungefär tolv tusen...

Senast redigerat av mjukismagnus (24 mars 2007)

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
DanneDynamit
24 mars 2007 · 302 Inlägg

Robbie9000 skrev:

DanneDynamit skrev:

Fuckface skrev:
Ikväll är det PS3-kväll... Tequila och vattenpipa big_smile

åh jag vill också ha. får nöja mej me lättöl o nintendo 8 bits

Nintendo 8-bits är ju bättre än allt annat på marknaden... Riktig kult-konsol som knäcker allt annat... big_smile

jo de e sant har faktiskt en 8bits emulator till xboxet med en djävla massa spel.lika kul nu som de va när man va 10 bast

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Sushikocken Sleeper
24 mars 2007 · 3 084 Inlägg

jag betalar inte 5000 spänn extra för lite bättre grafik än ps2:an... det är ju känslan i spelet som spelar roll så en ps2:a för 1000lapp är ju isf mer värt sen finns det ju bara 25 spel till 3:an.
Sen  så äger man ingen konsol.. lessnar fort lägger hellre dem där 6000 på datorn ist tongue..
kan man ens vara laglig då man har en spelkonsol då spelen kostar 600kr/st när man lessnar på de flesta efter en vecka... nee det blir nog inge sånt!

Senast redigerat av Sushikocken (24 mars 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
xorox_88 Smack that ass!!
24 mars 2007 · 2 953 Inlägg

DanneDynamit skrev:

Robbie9000 skrev:

DanneDynamit skrev:

åh jag vill också ha. får nöja mej me lättöl o nintendo 8 bits

Nintendo 8-bits är ju bättre än allt annat på marknaden... Riktig kult-konsol som knäcker allt annat... big_smile

jo de e sant har faktiskt en 8bits emulator till xboxet med en djävla massa spel.lika kul nu som de va när man va 10 bast

nintendo 8-bit de är fan heligt de jag köpte ett skitbilligt sånt i bra skick i många spel ett tag sen fast vi hade redan ett 8-bit härhemma fast jag ville ha ett eget tongue.. de är bra grafik på ps3 iaf bra rörelser på gubbarna å sånt men jag väntar nog några år innan jag köper ett ps3 big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
MeloveGolf Vw trimmare
24 mars 2007 · 2 995 Inlägg

mjukismagnus skrev:
Var först in på Elgiganten i Visby på fredags morgonen

Och först ut med en ps3 a i handen...

Ni som säger att den är för dyr ni skall veta att sony förlorar på varje såld konsol

Den är jävligt dyr att tillverka!

Och 6000kr den har faktis en riktigt bra Blue ray spelar i sig, och vad kostar en sådan dvd spelare då jo ungefär tolv tusen...

tänk igen smarto dom säljer med stor vinst inget annat skulle dom förlora på skiten skulle den inte tillverkas då kan dom lika gärna ge dom gratis....BLU RAY kostar inga 12k
snarare 1k-2k för sony inga 12k som du drömmer om på detta pris tll komemr även återförsäljaren vinst innan butik kostar den nog mkt mindre...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
mjukismagnus
24 mars 2007 · 470 Inlägg

MeloveGolf skrev:

mjukismagnus skrev:
Var först in på Elgiganten i Visby på fredags morgonen

Och först ut med en ps3 a i handen...

Ni som säger att den är för dyr ni skall veta att sony förlorar på varje såld konsol

Den är jävligt dyr att tillverka!

Och 6000kr den har faktis en riktigt bra Blue ray spelar i sig, och vad kostar en sådan dvd spelare då jo ungefär tolv tusen...

tänk igen smarto dom säljer med stor vinst inget annat skulle dom förlora på skiten skulle den inte tillverkas då kan dom lika gärna ge dom gratis....BLU RAY kostar inga 12k
snarare 1k-2k för sony inga 12k som du drömmer om på detta pris tll komemr även återförsäljaren vinst innan butik kostar den nog mkt mindre...

kostar inte en blue ray dvd spelar 12000kr

har då aldrig sett någon billigare menande inte vad det kostade för sony utan vad en sådan dvd spelare kostar i butik ..

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Murvald Knegare
24 mars 2007 · 718 Inlägg

mjukismagnus skrev:
Var först in på Elgiganten i Visby på fredags morgonen

Och först ut med en ps3 a i handen...

Ni som säger att den är för dyr ni skall veta att sony förlorar på varje såld konsol

Den är jävligt dyr att tillverka!

Och 6000kr den har faktis en riktigt bra Blue ray spelar i sig, och vad kostar en sådan dvd spelare då jo ungefär tolv tusen...

Sen att dom får sjukt me rabatt på grejer dem köper ska vi inte ta med?
Dom går INTE back på att tillverka denna maskin.. Varför skulle dem då sälja den? Den är sämre i Sverige än tex USA dessutom är den dyrare här..

Konsoll? Nejtack.. Min dator sköter de där med spel och sånt mycket bättre.. Sen att det är billigare och lättare att uppgradera själv är ju bara ett stort plus..

Dock klankar jag inte ner på dem som köper ett ps3.. Alla har olika intressen smile

William 2009-02-20
Machin Fartmissbrukare
24 mars 2007 · 1 302 Inlägg

har hört från flera återförsäljare att sony faktiskt går back på att sälja ps3:an..  och att anledning varför dom säljer den är för att dom tjänar som F*N på alla tillbehör och spel...

ingen aning om d stämmer men har som sagt hört d av flera återförsäljare..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
DanneDynamit
24 mars 2007 · 302 Inlägg

Machin skrev:
har hört från flera återförsäljare att sony faktiskt går back på att sälja ps3:an..  och att anledning varför dom säljer den är för att dom tjänar som F*N på alla tillbehör och spel...

ingen aning om d stämmer men har som sagt hört d av flera återförsäljare..

har också hört de att de säljer varje console (stavas)? med förlust och att de räknar med att dra in stålar på spelen

Senast redigerat av DanneDynamit (24 mars 2007)

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
bumpe Lastbilsmekaniker
24 mars 2007 · 3 878 Inlägg

DanneDynamit skrev:

Machin skrev:
har hört från flera återförsäljare att sony faktiskt går back på att sälja ps3:an..  och att anledning varför dom säljer den är för att dom tjänar som F*N på alla tillbehör och spel...

ingen aning om d stämmer men har som sagt hört d av flera återförsäljare..

har också hört de att de säljer varje console (stavas)? med förlust och att de räknar med att dra in stålar på spelen

Hoppas det är bra kopieringsskydd då tongue

xorox_88 Smack that ass!!
25 mars 2007 · 2 953 Inlägg

spelade playstation 3 idag en sväng på siba å jag tyckte inte att de va nå märkvärdigt fast bilden var jävligt skarp å pga de så såg man hur pixliga alla saker va

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
MeloveGolf Vw trimmare
25 mars 2007 · 2 995 Inlägg

mjukismagnus skrev:

MeloveGolf skrev:

mjukismagnus skrev:
Var först in på Elgiganten i Visby på fredags morgonen

Och först ut med en ps3 a i handen...

Ni som säger att den är för dyr ni skall veta att sony förlorar på varje såld konsol

Den är jävligt dyr att tillverka!

Och 6000kr den har faktis en riktigt bra Blue ray spelar i sig, och vad kostar en sådan dvd spelare då jo ungefär tolv tusen...

tänk igen smarto dom säljer med stor vinst inget annat skulle dom förlora på skiten skulle den inte tillverkas då kan dom lika gärna ge dom gratis....BLU RAY kostar inga 12k
snarare 1k-2k för sony inga 12k som du drömmer om på detta pris tll komemr även återförsäljaren vinst innan butik kostar den nog mkt mindre...

kostar inte en blue ray dvd spelar 12000kr

har då aldrig sett någon billigare menande inte vad det kostade för sony utan vad en sådan dvd spelare kostar i butik ..

ok nr1 den stava BLU RAY inte blue ray...2.Blu ray "Spelare" kostar just nu 12k för dig eftersom den inte ännu är något att ha....99% av dagens filmer är fortfarande dvd eller hd-dvd blu ray har fortfarande lång väg att gå MEN så fort skiten börjar massproducera den
går priset i botten precis som dvd och hd-dvd gjort MEN sony som har tillverkare/tillverkar själv betalar inte 12k för det att den ksotar 12k beror just på att det inte finns några tillverkare eller efterfrågan....

man tillverkar inget som går med förlust....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Kettunen
25 mars 2007 ·

Spelat det hela helgen och det var underbart wink
Man har tillomed tvspels kontrollen som en vanlig tv kontroll. Man kan stänga av/på ps3 med kontrollen.
Man kan direkt ansluta ps3 till internät & surfa via den & ladda ner spel till hårddisken direkt.
Kontrollen vägde typ nada mot ps2
Plus att dom e trådlösa.
Den har usb kontakter så man kan koppla in Data joystick o spela med den.
Den har allt wink
Den krossar x-box 360 & nitendo wii Enligt mig wink

mjukismagnus
26 mars 2007 · 470 Inlägg

Kettunen skrev:
Spelat det hela helgen och det var underbart wink
Man har tillomed tvspels kontrollen som en vanlig tv kontroll. Man kan stänga av/på ps3 med kontrollen.
Man kan direkt ansluta ps3 till internät & surfa via den & ladda ner spel till hårddisken direkt.
Kontrollen vägde typ nada mot ps2
Plus att dom e trådlösa.
Den har usb kontakter så man kan koppla in Data joystick o spela med den.
Den har allt wink
Den krossar x-box 360 & nitendo wii Enligt mig wink

BRA SAGT DÄR!

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
micho
26 mars 2007 · 99 Inlägg

stämmer det att kontrollerna i ps3 inte vibrerar som i xbox o ps2?

MeloveGolf Vw trimmare
27 mars 2007 · 2 995 Inlägg

mjukismagnus skrev:

Kettunen skrev:
Spelat det hela helgen och det var underbart wink
Man har tillomed tvspels kontrollen som en vanlig tv kontroll. Man kan stänga av/på ps3 med kontrollen.
Man kan direkt ansluta ps3 till internät & surfa via den & ladda ner spel till hårddisken direkt.
Kontrollen vägde typ nada mot ps2
Plus att dom e trådlösa.
Den har usb kontakter så man kan koppla in Data joystick o spela med den.
Den har allt wink
Den krossar x-box 360 & nitendo wii Enligt mig wink

BRA SAGT DÄR!

ehh xbox & xbox 360 har gjort det i evigheter xbox360 har dock lite sämre mod möjligheter tycker jag men den visar vart skåpet ska stå inom undethållning i hemmet
när den tjänstgör som trådlös mediahubb funkar kanon faktiskt!

Xbox360 tog ifatt tekniken dom som är inbitna ps fans (Har själv ägt ps1)
verkar tror att ps3 är en "Revolution" xbox360 slog jag på med min trådlösa
kontroll för nästan 2 år sen 60gb hdd tja poalren för 4 år sen hade 250Gb i sin xbox 1
Xbox360 kontrollen styr även min dator om jag så vill både media center och wndows vista
Xbox360 om man vill ha allt i allo PS3 om man vill spela spel tycker jag.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ScottaN Medlem 5280
27 mars 2007 · 552 Inlägg

micho skrev:
stämmer det att kontrollerna i ps3 inte vibrerar som i xbox o ps2?

Det stämmer bra det..
Jag tycker bara det är gött + att batteriet håller längre.. Fast kontrollerna är uppladdningsbara..

Bubbaman Byfåne
27 mars 2007 · 368 Inlägg

Kopplade upp PS3an på nätet och tankad hem GT HD och lirade i helgen. Helt underbart. väntar bara på att det ska komma en patch så jag kan lira Resistance med tangentbord och mus.
BTW.. PS3 handkontroller har inte vibro men dom har gyro som e bättre än Wiis. Du kan lira Warhawk genom att sitta och luta kontrollerna.
Och att gemföra PS2an med 3an grafik e som natt och dag. PS3an på en HD tv.. har ni inte sätt det ska ni inte prata och skillnaden.

Bubbaman Byfåne
27 mars 2007 · 368 Inlägg

Och ett PS3 kostar runt 10k för Sony att bygga.

Senast redigerat av Bubbaman (27 mars 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang