Byggråd till ett ljudbygge i en Audi GT Coupe

maajk Inte farten som dödar, utan dom snabba stoppen!
27 mars 2007 · 35 Inlägg

Fram i bilen i nuvarande läge så sitter det:
2st MDS Diskanter
2st MDS Delningsfilter
2st MDS högtalare i mittkonsolen 5"
I intrumentpanelen sitter det två Blaupunkt högtalare av okänd storlek (orginal?)
"osäker på att dom är inkopplade"


Funderar på att stoppa i en stereo som spelar mp3.
Sätta i två högtalare på 6x9 tum i hatthyllan
Samt lägga i en låda med en tio-tumsbas eller dubbla.

Slutsteg?
Läste på BRL´s hemsida att 6 9 erna kan drivas av stereon?
Går det? och låter det bra?

Eller spelar det bättre om jag kopplar in allt på ett fyrkanals steg?

Om jag ska ha en baslåda måste jag bygga separata lådor för 6 9orna då så dom inte sprängs?

Och vad är det för skillnad på  2, 3 & 4 vägs högtalare?

Eller hur skulle ni bygga?
Ge gärna råd och tips på märken!
Mvh. Micke

Senast redigerat av maajk (5 april 2007)

Kettunen
27 mars 2007 ·

Förstöra en sådan fin bil på så sett:( Jag hade köpt 3" avgassystem heeel avägen med race katalysator så hade det blitt min musik wink

EvolutionIII
28 mars 2007 · 459 Inlägg

har två 6"9 or i hatthyllan på min opel kadett som driv dirrekt på en 4x 45w stereo, dvs 2x 45 till 6"9orna, det poppar på ganska bra, är ju inte ljudbyggare så är inte heller så kräsen, men basen och ljudet vart bättre än förväntat, för ett par 400w för 300kr från brls sommarrea
nått kines märke, men ja e nöjd tongue så med bra stereo så borde d inte va någe problem för dig heller

ghiarocket
28 mars 2007 · 39 Inlägg

-Om jag ska ha en baslåda måste jag bygga separata lådor för 6 9orna då så dom inte sprängs?

vad i hela friden menar du???

maajk Inte farten som dödar, utan dom snabba stoppen!
29 mars 2007 · 35 Inlägg

En polare till mig sa att jag skulle bygga lådor till 6 9orna för det fans risk att spränga dom med baslådan ifall jag vred på volym, kan det inte stämma
?

Puttson
30 mars 2007 · 296 Inlägg

det där med att 6*9 sprängs är bara bull shit  men även dina 6*9 ska ha en låda på ett visst antal liter  så det blir bättre om du gör sparata lådor till dom,  och jag rekomenderar mycket starkt ett steg till dom  annars kommer det inte att dröja länge innan du vill att dom ska låta bättre smile  2-vägs högtalare  spelar mid/bas   3-vägs spelar  diskant/mid/bas     

mitt råd är att du skaffar steg till alla dina högtalare.  det kostar att ligga på topp big_smile

maajk Inte farten som dödar, utan dom snabba stoppen!
3 november 2007 · 35 Inlägg

Hur fan får man bort sina inlägg?

Urkas Kräsen grafiker
3 november 2007 · 1 775 Inlägg

Hur man får bort sina inlägg? Hade det inte varit smartare att bara låta tråden ligga kvar där den låg istället för att bumpa den så hade den varit så gott som borta ändå?

Whine whine!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang