Ok att leka civilpolis?

hasse83
21 september 2007 · 168 Inlägg

Det hände något roligare med riktig polis i eftermiddags.

På hem hem från jobbet. riksväg 26. ökänd för sin Hallands polis :>

Åker bilpool till jobbet så låg halv slafa i baksätet och vår förare höll exakt 85km/h(han är rädd för hastigheter den trötte fan) det är 90 km/h landsväg detta.

närmar oss polisens klassiska avfart där dem står. och när vi har 150 meter tops kvar och vägen går från 2 fil till 1 fil vrålar en saab 95 modell nyare om i en jävla hastighet och får panikbromsa direkt då farbror blå vinkar in han. vi fortsätter köra och det sitter en äldre herre modell stekare och ser lagom munter ut. där rök lappen. tro mig

big_smile

Har förlorat lappen själv på idiot grejer så jag tänkte det var fan tillåtet vara lite skadeglad

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
red daddy
21 september 2007 ·

Jasså - Det är därför folk blinkar med helljusen på mig...lol

golf_greatpower
21 september 2007 · 257 Inlägg

Miklen skrev:

master_lars skrev:
Det är alltid ngn som ljustutar åt mig för att min bil inte är den snabbaste på motorvägen... Det enda jag gör att att inte bry mig om dem.. lägger de på helljuset så lägger jag på dimbakljusen.. Skall tilläggas att jag gjort detta även på polisbilar.. De får nämligen inte köra för fort utan blåljus..

Visst har de stannat en, men då är det ju tur att man har en lagbok med sig i bilen.. Då blir piltarna lite obekväma...

Skulle aldrig få för mig att göra nåt sånt.. å till ovan.. Poliser får göra precis va dom vill..köra för fort om dom känner att dom behöver..me eller utan utryckning..dom behöver inte ha varken sirener eller blåljus på när dom e på utryckning bara om d "behövs" så du kanske ska låta bli att blinka på dom..att bevisa att dom inte har nån anledning att köra för fort e nog svårt wink tongue

du har lite fel har faktisk jag har läst om detta och dom får inte köra fortare en laglig hastighet utan saftblandare.. så har jag hört iallafal.!

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
E30Tompa Rörpulare
21 september 2007 · 1 453 Inlägg

Japp de e enligt dom helt ok har inga krav på sig knappt...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
Onbird
21 september 2007 · 18 Inlägg

Jag skulle inte stanna så länge jag inte ser blå/rött ljus i fronten, det är det enda det är lag på att stanna för, så vad ska dom göra om jag inte gör det?

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
Tetris a.k.a "Lindha-Rallye"
21 september 2007 · 69 Inlägg

predmartin skrev:
Var en biljävel som låg bakom mig och min polare häromdagen och började blinka med blåljus och vi stannade såklart...ur stiger en mörk kille som inte alls såg ut som en polis och bröt väldigt för mycket för att klara svenskprovet på polisskolan...så jag krävde att få se polisleg (fast jag redan där visste att han blåste mig)  jag gick ur bilen och en häftig ordväxling utbröt...slutade med att jag tröttnade på han och sänkte han....och jag är väldigt säker på att det inte var en snut för annars hade jag nog inte suttit här och skrivit nu.

nej shit vad otäckt!!!
jag vet inte vad jag hade gjort i den sitsen.. hmm hade nog kissat på mig tongue
vart hände detta??? hoppas fasen inte nån gör så här i lkpg.. sad

men jag har faktiskt hört "historier" om folk som har blivit stoppade av falska civilpoliser för fortkörningar osv, o sen har de sagt att "okej, 500 spänn, så glömmer vi de här.."
men det vet jag inte om det nånsin har hänt.. men så är det sagt hmm

dj_padde
21 september 2007 · 1 813 Inlägg

sj köpte jag en liten blå diod på biltema för 10:- å så körde vi hem från helsingborg en natt å så körde en gamal kvinna lite för fort ca 140km/h höl hon å jag blinka med lampan i framrutan och blinkade till kanten.. hon började blinka in i kanten å när hon nästan stannat kommit ner i ca 40-30km/h då tryckte jag ner i 2an å bara körde om haha:P det var skoj som fan.. å hon kan inte ha varit glad iaf:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
fishn
21 september 2007 · 226 Inlägg

nae fy fan för o leka snut asså!

JeyKay Allvetande uppfinnare
21 september 2007 · 377 Inlägg

Sebbson skrev:
Tycker ni att det är okej att skrämma folk som kör långt över hastighetsgränsen genom att hänga efter och blinka med helljusen?

Jag och ett par polare var påväg hem från en trevlig grillkväll. Klockan var väl runt 23:00 och jag körde rätt så lugnt. Plötsligt när vi är i en lång tunnel (lundbytunneln i Göteborg) flyger en gammal sleten golf förbi i vad jag uppskattar till 150km/h. Jag frågar mina kamrater om jag ska hänga på och så drar jag iväg. Jag kommer till slut ifatt golfen som då är uppe i 180 enligt mina mätare. Jag blinkar med helljusen och tutar ett par gånger. Golfen bromsar ner till hastighetsbegränsning och blinka åt sidan för att svänga. Då skrattar vi och fortsätter köra. Golfen står still tills vi inte ser honom i backspegeln längre.

Får man ha kul på andra bekostnad på detta vis? Efteråt har jag tänkt "Tänk om han hade fått panik och krockat eller liknande" och jag har lite dåligt samvete. Men jag tyckte också att det var jääävligt kul haha.

Har ni varit med om liknande händelser?

jo de har jag jag, och de va inte kul på nått sett.. leta reda på tråden "machete-civilare" här på forumet så får du läsa om en händelse som för mej gör din lek ganska lam..

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Tetris a.k.a "Lindha-Rallye"
21 september 2007 · 69 Inlägg

dj_padde skrev:
sj köpte jag en liten blå diod på biltema för 10:- å så körde vi hem från helsingborg en natt å så körde en gamal kvinna lite för fort ca 140km/h höl hon å jag blinka med lampan i framrutan och blinkade till kanten.. hon började blinka in i kanten å när hon nästan stannat kommit ner i ca 40-30km/h då tryckte jag ner i 2an å bara körde om haha:P det var skoj som fan.. å hon kan inte ha varit glad iaf:P

hihi, det lät ju ganska harmlöst faktiskt. då är det ju lite skojigare smile
haha.
fast... skräm inte mig nån gång bara.. haha, då gråter jag tongue

Calle bromsskiva
21 september 2007 · 47 Inlägg

heh ni som leker polis gör faktiskt en olaglig grej ni oxå är olagligt att hindra folk i trafiken vill jag åka fortare så har ni ingen anledning att försöka hindra mej, det enda ni kangöra är att ringa polisen å raportera det dom kan göra är att åka ut kolla nyckterheten å säga till mej att jag ska ta det lungt fins folk som klagat det är det enda som händer.

har fått folk som försöker sänka min hastighet med lastbil för at dom tycker jag åker fort me den faktum är att det är deras mätare som troligen går fel. jag bromsar då itne ner i nån hastighet vilket dom märker efter ett tag när man ligger i arslet på dom. inte så kul att ha ett scania märke i bakrutan tongue vist får dom bromsa om dom tycker det är kul hehe inte min kropp som pajar

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
21 september 2007 · 3 585 Inlägg

om någojnn skulle blinka å tuta på mig på kvällen eller dagen så skulle jag

1. tro att det var en kompis och vara beredd att växla ner.
2. tro att det var någon som vill köra om och köra lite mer till höger för att underlätta omkörningen..
skulle inte falla mig in att det var en snut om den inte hadde blå ljus

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
21 september 2007 · 741 Inlägg

man får ändast i utryckningar, men händer det något så åker du dit på det, så är det iallafall i räddningstjänsten/brandkåren. och det är den myndighet som får göra mest grejjor ohindrat i samband med olycka, polisen lyder under då...

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
GranCan Avstängd
21 september 2007 · 19 Inlägg

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad löjliga allae här

god forgives i dont
Calle bromsskiva
21 september 2007 · 47 Inlägg

Kettunen skrev:

Martin 9-3 skrev:

Kettunen skrev:

Jojo visst. Körde typ 100 på 110 väg. Men det var ju inte det utom att dom jävlarna lekte med mitt liv ju. Stanna på moptorväg är ju inte det roligaste som finns

Man får inte stanna på motorväg så ingen polis skulle kunna ha rätt till det om det bara är fortkörning.

Motortrafikled är annat.

Joo vet men det tänker ju inte jag på direkt i den situationen. Men jag körd eju inte så fort heller. Låg i ca 130km/h

haha det var det löljligaste jag å mina polare har då blivit stoppade på E4 (å det är motorväg) då stoppade dom alltrafik i 20minuter sen släppte dom på trafiken igen men vi stod fortfarande still. så vill polisen stoppa dej på en motorväg så kommer dom att göra det

Tetris a.k.a "Lindha-Rallye"
21 september 2007 · 69 Inlägg

GranCan skrev:
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad löjliga allae här

snälla kan nån hjälpe denne stackare..?
berätta för honom att man kan "citera" det andra skriver..
fick ett vackert inlägg i min gästbok.. av denna person för att han trodde att JAG skulle ha "sänkt den mörke mannen som predmartin berättade om.."

till svar..

-hell yeah.. kolla in mina muskler liksom..

Decibel
21 september 2007 · 2 911 Inlägg

golf_greatpower skrev:

Miklen skrev:

master_lars skrev:
Det är alltid ngn som ljustutar åt mig för att min bil inte är den snabbaste på motorvägen... Det enda jag gör att att inte bry mig om dem.. lägger de på helljuset så lägger jag på dimbakljusen.. Skall tilläggas att jag gjort detta även på polisbilar.. De får nämligen inte köra för fort utan blåljus..

Visst har de stannat en, men då är det ju tur att man har en lagbok med sig i bilen.. Då blir piltarna lite obekväma...

Skulle aldrig få för mig att göra nåt sånt.. å till ovan.. Poliser får göra precis va dom vill..köra för fort om dom känner att dom behöver..me eller utan utryckning..dom behöver inte ha varken sirener eller blåljus på när dom e på utryckning bara om d "behövs" så du kanske ska låta bli att blinka på dom..att bevisa att dom inte har nån anledning att köra för fort e nog svårt wink tongue

du har lite fel har faktisk jag har läst om detta och dom får inte köra fortare en laglig hastighet utan saftblandare.. så har jag hört iallafal.!

Då har du läst fel, polisen går inte efter akutmedicinsk alarmering som är de enda som har priokörning, d.v.s. prio1 blåsljus+sirén, prio2 blåljus.. o.s.v.

I polisens bilar bestämmer föraren larmutrustning som krävs beroende på situation.

Sen är det helt rätt att dom inte får göra som dom vill hela tiden.

predmartin Tekniker
21 september 2007 · 22 Inlägg

Det var på väg mot Landskrona..så det var väl några sånna där landskrona ynglingar som är så jättefarliga och behövde 90 kg kärlek....

Tetris skrev:

predmartin skrev:
Var en biljävel som låg bakom mig och min polare häromdagen och började blinka med blåljus och vi stannade såklart...ur stiger en mörk kille som inte alls såg ut som en polis och bröt väldigt för mycket för att klara svenskprovet på polisskolan...så jag krävde att få se polisleg (fast jag redan där visste att han blåste mig)  jag gick ur bilen och en häftig ordväxling utbröt...slutade med att jag tröttnade på han och sänkte han....och jag är väldigt säker på att det inte var en snut för annars hade jag nog inte suttit här och skrivit nu.

nej shit vad otäckt!!!
jag vet inte vad jag hade gjort i den sitsen.. hmm hade nog kissat på mig tongue
vart hände detta??? hoppas fasen inte nån gör så här i lkpg.. sad

men jag har faktiskt hört "historier" om folk som har blivit stoppade av falska civilpoliser för fortkörningar osv, o sen har de sagt att "okej, 500 spänn, så glömmer vi de här.."
men det vet jag inte om det nånsin har hänt.. men så är det sagt hmm

Senast redigerat av predmartin (21 september 2007)

-------------------------------------------------------------------
Audi RS4a 2001:a 470 hk - 600 Nm (Mål 600 hk)
Min sida: www.rs4.se
-------------------------------------------------------------------
golf_greatpower
21 september 2007 · 257 Inlägg

Decibel skrev:

golf_greatpower skrev:

Miklen skrev:

Skulle aldrig få för mig att göra nåt sånt.. å till ovan.. Poliser får göra precis va dom vill..köra för fort om dom känner att dom behöver..me eller utan utryckning..dom behöver inte ha varken sirener eller blåljus på när dom e på utryckning bara om d "behövs" så du kanske ska låta bli att blinka på dom..att bevisa att dom inte har nån anledning att köra för fort e nog svårt wink tongue

du har lite fel har faktisk jag har läst om detta och dom får inte köra fortare en laglig hastighet utan saftblandare.. så har jag hört iallafal.!

Då har du läst fel, polisen går inte efter akutmedicinsk alarmering som är de enda som har priokörning, d.v.s. prio1 blåsljus+sirén, prio2 blåljus.. o.s.v.

I polisens bilar bestämmer föraren larmutrustning som krävs beroende på situation.

Sen är det helt rätt att dom inte får göra som dom vill hela tiden.

Okej sorry wink

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
moose46019 study
21 september 2007 · 772 Inlägg

skulle någon leka civilpolis med mig hade jag anmält den personen på en gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang